Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke koblet til Nissan Connect

Startet av holen, tirsdag 21. november 2017, klokken 21:48

« forrige - neste »

holen

Hjelp!
Skal for første gang koble opp min leaf på Nissan Connect/Carwings.

Følgende er i boks:
- Registrert meg på youplus.nissan.no
- Lastet ned Nissan Connect EV til min Iphone
- SIM-kort i bilen er aktivert
- Lagt inn brukerprofil (brukernavn/passord) inne i selve bilen.

Utfordring nr. 1:
- Jeg startet tidligere på en profil, som jeg ikke fikk fulltført med registreringen i bilen.
- Etter jeg laget profil fult ut har jeg endret passordet. Dette passordet virker på nettsidene, og da jeg aktiverte brukerprofilen i selve bilen.
- Men mitt nye passord virker IKKE i appen. Der må jeg bruke gammelt passord (på eksakt samme brukernavn). Har forsøkt å slette og innstallere appen på ny.

Utfordring nr. 2:
Inne i selve appen får jeg opp følgende melding "For å bruke NissanConnect Service, må du registrere bruker-ID-en din fra bilens navigasjonssystem."

Men jeg finner ikke ut hvor jeg skal registrere denne fra bilens navigasjonssystem?

Noen som klarer å hjelpe meg i kveld? Ønsker å få på varmeapperatet til i morgen tidlig  ;)


Erik Ola Ulvestad

Får du opp 'connected services' i web portalen? Meinar du må bekrefte der.
Om du har Android mobil kan du prøve appen 'Leaf Manager'

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

holen

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på tirsdag 21. november 2017, klokken 22:18
Får du opp 'connected services' i web portalen? Meinar du må bekrefte der.
Om du har Android mobil kan du prøve appen 'Leaf Manager'


Har ikke Androide telefon. Kun iphone.

Finner ikke noe Connected services.

Da jeg registrerte bil og profil i går, fikk jeg beskjed om at jeg skulle få en aktiveringsmail fra Nissan. Den fikk jeg ikke, og tok derfor kontakt med Nissan på telefon i dag. De så at alt var aktivt, og sendte info om hva jeg skulle gjøre (alt utført). Men ser at inne på nettsiden så står det under Nissan Carwings --> Nissan Carwing Aktivering. Her ser jeg at det fortsatt står på trinn 2 av 3, "vent på bekreftelse". Punkt 3 er logg inn i Nissan elbil. Punkt 3 har jeg da allerede gjort.

Erik Ola Ulvestad

OK, forhandler har evt utført innlogging i bilen for meg. Eg har kun logga inn på youplus.nissan.no og fant igjen bilen der. Det ser slik ut
Der kan du også fjernstyrte klima direkte eller med timer.


Sent from my iPad using Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA