Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hverken NissanConnect EV eller Leaf Manager virker lengre [fikset]

Startet av sylwester, fredag 21. oktober 2016, klokken 21:48

« forrige - neste »

Olee

Sitat fra: sylwester på søndag 25. juni 2017, klokken 14:26
Sitat fra: meiniac på søndag 25. juni 2017, klokken 10:19
Blir stadig overrasket over hvor god tålmodighet folk har. Jeg røsket ut telematikkmodulen i 2014 etter å ha irritert meg over at den var så ustabil.

Har du erstattet den med noe du har laga sjæl?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28775.0.html

Einar_S

Jeg har gitt opp telematikk på Leaf!

Jeg har en Husquarna ullernsau med telematikk modul. Den virker hver gang! Og med ca. 10 sek. forsinkelse. Ber jeg den å pelle seg på jobb så reagerer den prompte om den er fulladet. Om den ikke er det, viser den ladetilstand med 1% oppløsning. Aldri noe krøll, det bare virker. Ber jeg den å ta en ladepause så pigger den avgårde i retning ladestasjonen med stor entusiasme umiddelbart. Nesten så gøy at jeg gjør det uten mål og mening.

Det er en skam for Nissan at de i en bil til >200K penger ikke kan få til det Husquarna får til på en svimete gressklipper til 20K penger!! Heldigvis virker resten av bilen helt topp. Når jeg skal se på ny Leaf når den engang kommer så håper jeg selgeren ikke nevner Nissan Connect. Da kommer jeg til å blåse alle sikringene!
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Jørn'ern

Er det noen som har en mailadresse jeg benytte for å mase om Nissan connect? Nå er jeg lei av å vente på at ingenting skjer!

kodalse

Merkelig, på min 2012 model virker det fint stort sett hver gang med Leaf Manager.
De eneste gangene det feiler er stort sett når telefonen selv bytter nettverk fra wifi til 4G.
Senest brukt i dag.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sylwester

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Johnny1

Kjøpte ny Nissan Leaf 30kwh i går. Får heller ikke til å connecta til NissanConnect appen, der det står "Feil brukernavn/passord", når jeg vet at begge er riktige.

sylwester

@Johnny1 Hvis dette er første gangen og du aldri har sett den virke ennå så kan det være andre ting.
Du har åpnet for Carwings fra bilen? Prøv det først, deretter kontakt med Nissan hvis ikke det fører frem..

Husk og at Nissan-appen har en feil der den kommer meb fei bruker/pass hvis du har hatt appen oppe og sesjonen er timet ut. Få opp åpne applikasjoner og fjern Nissan før di starter den for å være sikker du ikke blir tatt av den fallgruven.

Jeg fikk kontakt med bilen min akkurat nå, men ikke da jeg forsøkte igår. Jeg er på ferie å sjekker sporadisk siden jeg har tid til å gjøre det i ferien min :)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

RaezoR

Kan noen hjelper med den svar. Forstår ikke hva han mener.

"Husk og at Nissan-appen har en feil der den kommer meb fei bruker/pass hvis du har hatt appen oppe og sesjonen er timet ut. Få opp åpne applikasjoner og fjern Nissan før di starter den for å være sikker du ikke blir tatt av den fallgruven."

sylwester

Appen i dagens telefoner slås ikke av selv om du ikke har sett på de på en stund. NissanConnect EV har en bug som gjør at når du åpner appen og den egentig har vært i minnet siden igår så får du en innlogginsfeil. Hvis du derimot får den til å stoppe først så vil du ikke oppleve den feilen. For Samsung så holder det med å fjerne den fra liste av "recent apps". iPhone også. OP5 måtte jeg endre noe i utviklerinstillingene for å få det til.

Nissan kunne fikset dette ved å automatisk logget inn på nytt hvis appen åpnes og det er mer enn x minutter siden den var aktiv.La oss håpe den nye versjonen som kommer i 2018 vil klare dette bedre.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

N-L

@sylwester tror/vet du at den nye appen vil være mulig å bruke med både nye og gamle Leafen?
Dette hadde vært kjempebra  ;D
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

sylwester

@N-L Jeg kan jo kun synse, men det er mest fornuftig at alle bilene får den nye versjonen. Nåværende versjon har litt forskjellig detaljnivå. F.eks. så viser de ikke % på min 2012, men det gjør de på nyere biler. Det vil være en utfordring for meg hvis ikke den støtter 2 biler.

Det er godt mulig at grensesnittet for ny bil blir bedre og at det av designgrunner vil være like dårlig for eldre Leaf. Ny app kan ikke løse dårlige designvalg i backend. Sesjonshåndteringen skulle uansett kunne forbedres.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA