Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

60 kWh e-NV200 i 2018?

Startet av Trond Arve, tirsdag 21. november 2017, klokken 10:08

« forrige - neste »

Trond Arve

Christina Bu skriver i denne artikkelen: https://elbil.no/avgiftsdebatten-det-virkelig-store-inntektstapet/

SitatNissan e-NV200 - el-varebil - kommer med ny batteripakke på 60 kwh i 2018. Bilen vil sannsynligvis få engangsavgift dersom regjeringens forslag blir vedtatt.

Er det bare spekulasjoner, eller er det noe konkret? Ikke minst må det være noe info om vekt ettersom bilen sannsynligvis vil få engangsavgift dersom regjeringens forslag blir vedtatt.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Ebe

Har ikke hørt noe om dette, så tipper det er journalistene som har bommet litt.

Når man leser selve innlegget til Christina Bu, så nevner ikke hun 60 kWh.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Leaf1Kris

Er ikke vekten på dagens e-nv200 ca 1750kg? Burde vel kunne komme under 2 tonn da med nytt batteri med bedre energitetthet?

Håper virkelig denne kommer med 60kwh batteri, vurderes da sterkt

Hansi

Hvor lang tid tror dere det tar før e-NV200 får 62 kWh batteripakke tilsvarende Leaf?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ebe

Personlig tipper jeg det aldri kommer. Håper heller på en helt ny 7-seter, laget som personbil. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Håkon77

Tråden er gammel, men må bare kommentere ønsket om en personbil med 7 seter fremfor en kassebil med 7 seter. Ulempen med en personbil-form er fravær av bagasjeplass med alle seter i bruk. En annen er at det er tortur for alle ,unntatt de minste barna, på bakerste rad. Forøvrig er jeg skuffet over at det ikke kom større batteri til e-NV200 samt at den ikke får samme lave hengervekt som dieselutgaven.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Ebe

Vi får ble opp det dobbelte og bytte til Mercedes EQV når den kommer :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA