Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

pers1

Sitat fra: razeac på onsdag 14. mars 2018, klokken 20:47
Tror pers1 har bestilt 26. September. Vet ikke om han har disse oppgradert mcu ol
Bestilte min 31.10.17 ferdig produsert 14.01.18
Står i drammen og venter på deler skal gjøre speed
Test på X når jeg ser på den
PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Mr Oizo

Sitat fra: Nodland på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:30
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:04
Må innrømme jeg blir litt overrasket over at folk reagerer så sterkt. Det er snakk om litt mer responsiv skjerm. Funksjonelt er bilen helt lik!

Enig :p Er litt som og kjøpe smartelefon.. uker eller mnd'er etterpå du har kjøpt nyeste og beste fineste mobilen så kommer de ut med en + modell eller aiphåne 17 blir til 18 .. osv.. Og det er så små endringer fra ene modellen til den neste.. Er jo først 2-3 modeller etter den du har kjøpt det faktisk begynner og bli stor forskjell.
Vel, dette er en oppgradering som er den første på dette området på 7 år siden tegra 3 ble montert i bilen. Det er et ganske stort steg.

razeac

Sitat fra: pers1 på onsdag 14. mars 2018, klokken 22:48
Sitat fra: razeac på onsdag 14. mars 2018, klokken 20:47
Tror pers1 har bestilt 26. September. Vet ikke om han har disse oppgradert mcu ol
Bestilte min 31.10.17 ferdig produsert 14.01.18
Står i drammen og venter på deler skal gjøre speed
Test på X når jeg ser på den
PerS

min feil, det er copernicus som har fått bilen noen uker siden. Han/hun har bestilt 26 sept. har sendt en melding til Copernicus.

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Galleren

#439
Har fått svar fra Delivery og Tesla Stavanger/Forus om at det sannsynligvis blir levering i uke 12 eller 13 for min X 75.

Bilen ble bestilt Nov 2017, produsert i Januar. Jeg tror ikke den vil ha den nye MCU, siden det ser ut som dette er noe som har blitt introdusert fra midten av februar. Det er litt kjipt å "bomme" med så lite margin, men man kan håpe det blir mulig å få oppgradert enheten. Jeg har sendt epost til Tesla Stavanger for å sjekke om min bil har dette, men aner ikke om de har mulighet til å svare på dette eller ikke.

Men første jeg kommer til å gjøre når jeg henter bilen er å kjøre en test via http://whatsmyua.info :P

Hadde egentligt vært litt morsomt å sett reaksjonen hvis jeg sa at jeg vil ikke ha bilen pga utdatert MCU, og at de bare får ha de 30,000kr :D
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Øyvind.h

Tesla har fått haugevis av slike epost oppigjennom. Bare å avbestille og kjøpe ny. De selger bilene på dagen som inventory til folk som ikke orker vente.

Selv Model X uten hengerfeste har vist seg enkelt å omsette som inventory.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Mr.D

Spørsmålet for min del er, får man overført depositumet mot den nye bestillingen? Siden de kan selge min gamle på dagen, burde vel ikke det være noe problem  ;)

Galleren

Sitat fra: Mr.D på torsdag 15. mars 2018, klokken 09:30
Spørsmålet for min del er, får man overført depositumet mot den nye bestillingen? Siden de kan selge min gamle på dagen, burde vel ikke det være noe problem  ;)

Jeg vil ikke regne med det hadde jeg vært deg (ang depositum). Er enig med deg om at dette er litt surt, men la meg si det slik. Når jeg prøvekjørte X'en i november, så synes jeg UI'et var helt greit. Jeg satt ikke å irriterte meg over at det var tregt. Selvfølgelig, når du nå SER at det er forbedring (ifb med både Model 3 og oppgradert MCU på S/X) så virker det jo tregere, men det er da uansett langt fra ubrukelig slik som det er nå.

Men er det da virkelig så ille at du vil avbestille noe du har ventet på i snart 6 måneder? Hva dersom du avbestiller, bestiller ny og får bil i Juli/August med oppgradert MCU. Så rett før overlevering finner du ut at alle X/S produsert i Juni vil få annen oppgradering du gjerne ville hatt. Du kan egentlig fortsette å vente i evighet med et slikt tankesett.

Og, vi vet enda ikke om dette er noe som kan oppgraderes eller ikke.
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Råde

Og vi vet vel heller ikke om Europa-batchen produsert i januar fikk implementert endingene. Eller? Biler utlevert i februar ble jo produsert i februar, men det er ingen der borte som har sett biler fra produksjonen til Europa.

Ellers er jeg enig. Brukeropplevelsen i X nå er helt ok.
e-Golf | X75D

Mr.D

#445
Råde: Mye tyder på at endringen ble implementert i slutten av februar, og det er biler som er utlevert i USA som ble produsert i tidlig februar, som ikke har denne oppgraderingen.

Det som jeg synes gjør det hele "ille" er at bilen min skulle vært levert i januar, men kommer først 2-3 mnd etter forespeilet dato. Hadde jeg som mange andre, bestilt i slutten av des eller januar, med forventet levering nå hadde det vært litt annerledes. Men nå må jeg først svelge forsinkelsen også deretter det faktum at når jeg endelig får den, så er den av gammel hardware. Hadde jeg fått den i januar, som først avtalt, hadde jeg hatt noe glede av den allerede, men nå sitter jeg og er KUN irritert, dessverre....

Men jeg er glad for å høre at andre fremdeles gleder seg, og ikke tar dette så tungt. Når sant skal sies er jeg vel en smule misunnelig på at jeg ikke klarer det samme :) Hadde vært så mye enklere.

DagfinnN

Forstår at det er irriterende og vente. Jeg har jo en bil som jeg fikk i november 2017 og har følgelig ikke denne oppdateringa. Men kan heller ikke se at det er en deal breaker. Om skjermen responderer på 1 tidel eller et halvt sekund (som den gjør idag) spiller liten rolle for kjøreopplevelsen.
Ja - browser er nokså ubrukelig, men det er ikke det som er kjøpsargumentet for bilen. Trenger jeg å surfe på nettet, bruker jeg bare mobilen i stedet. Responsen på Tesla skjermen er uansett himla bedre og innholdet en hel generasjon bedre enn skjermen på min Opel AmperaE.
I fjor var en stor snakkis at nye biler har LTE som mobilnett i stedet for 3 g. Det var flere som betalte 5k for å oppgradere. Nå har jeg LTE i min nye bil, men livet mitt har ikke snudd seg opp ned for det. Forskjellen er liten. Husk at slike forum som dette ofte hauser opp ting tidobbelt. I tillegg er det i ferd med å bli "religionskrig" mellom forskjellige merker.
Gled deg til at nå du får bilen, får du sannsynligvis en bil du aldri har hatt maken til. Jeg er på min 2. tesla og på tross av all skittkastingen her på forum og alle click-beatene på nettet, finner jeg ingen annen bil jeg har råd til, som er i nærheten av Tesla'en.
Har heller aldri sett et selskap som endrer seg så raskt på bakgrunn av virkeligheten. Mange servicesentre har vært overbelastet med påfølgende "helvete" på diverse nettsider. Men Tesla tar tak. Se bare på stillingsannonsene i det siste.
Slapp av og gled deg til du får bilen i stedet for å irritere deg at du ennå ikke har fått en og kanskje ikke får med det aller aller nyeste.
Husk at Tesla gjør små hardware endringer nesten hver uke. Store kanskje en gang i halvåret.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Galleren

Ifra TMC forumet:

Bad News from the other MCU retrofit thread.

"We received notice from head office that there is no plans to replace any touchscreens with the new components that recently entered production. If your vehicle needs any service on the touchscreen (inside warranty or out), your touchscreen will be replaced with the original compatible hardware that it was delivered it."

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2617863/
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Holraven

http://drammenhavn.no/index.php/webcam/#c8

Arabian Breeze ligg til kai i Drammen nå. Reknar med det er ein del bilar der. (Ja, med gamal MCU. Get over it.) Hadde ikkje vore overraska om det var opp mot 2.000 bilar på veg inn, med tanke på kampanjetilboda før nyttår. Trur det blir hektisk i Lillestrøm.
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Obba

Bestilte bilen 30/9 og fikk den for en uke siden.
Leveringstiden ble ca 2,5 måneder lenger enn det som var forespeilet ved bestilling.

Selvsagt irriterende at jeg ikke fikk ny UMC når det var så nær, men opplever ikke skjermen som treg. Jeg skjønner ikke helt at noen vurderer å kansellere og vente nye 5 måneder pga dette. I praktisk bruk tviler jeg på at det ville være mye merkbart med noen ms raskere respons.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA