Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Oppned

3 måneder siden jeg bekreftet, fortsatt ikke produsert (stått i prod siden rett før jul), fortsatt 0 knformasjon fra Tesla med mindre man maser og ringer de dagesvis (eller får svar på mail 3 uker senere). I følge designeren skulle jeg hatt bilen nå, men april er vel mer realistisk.

Latterlig kundeservice, men fortsatt norges 4. mest solgte bil. Er kanskje oss kunder det er noe feil med - ikke Tesla?
Tesla Model X 75D bekreftet 23. okt

Li-Ion

Sitat fra: Oppned på lørdag 20. januar 2018, klokken 16:43
3 måneder siden jeg bekreftet, fortsatt ikke produsert (stått i prod siden rett før jul), fortsatt 0 knformasjon fra Tesla med mindre man maser og ringer de dagesvis (eller får svar på mail 3 uker senere). I følge designeren skulle jeg hatt bilen nå, men april er vel mer realistisk.

Latterlig kundeservice, men fortsatt norges 4. mest solgte bil. Er kanskje oss kunder det er noe feil med - ikke Tesla?
Bare vent til resten av leverandørene kommer etter. Da blir det nok endringer...

Gleder meg til flere alternativer.... Da må de gjøre seg fortjent til å få meg som kunde... 8)

Teslaeier siden 2013 :)

Sidewinder

Sitat fra: Oppned på lørdag 20. januar 2018, klokken 16:43
3 måneder siden jeg bekreftet, fortsatt ikke produsert (stått i prod siden rett før jul), fortsatt 0 knformasjon fra Tesla med mindre man maser og ringer de dagesvis (eller får svar på mail 3 uker senere). I følge designeren skulle jeg hatt bilen nå, men april er vel mer realistisk.

Latterlig kundeservice, men fortsatt norges 4. mest solgte bil. Er kanskje oss kunder det er noe feil med - ikke Tesla?

Problemet er at de opererer med estimater som ikke har rot i nærheten av virkeligheten. Alle planlegger med den informasjonen man får.. som desember levering for min del (bekreftet 12.10) Bilen er fortsatt i produksjon. Når «estimatet» sprekker med minst 100% lengre tid enn forventet minner det mer om systematisk utnyttelse av tolmodigheten til kundene. Det burde fått konsekvenser, for da kunne de heller ha operert med estimater som stemte. Da skulle Dieselbilen fått vært i families besittelse 3mnd lengre og bi hadde unngått alle de kjipe situasjonene som oppstår nå  :-\

Oppned

Sitat fra: Sidewinder på lørdag 20. januar 2018, klokken 19:13
Sitat fra: Oppned på lørdag 20. januar 2018, klokken 16:43
3 måneder siden jeg bekreftet, fortsatt ikke produsert (stått i prod siden rett før jul), fortsatt 0 knformasjon fra Tesla med mindre man maser og ringer de dagesvis (eller får svar på mail 3 uker senere). I følge designeren skulle jeg hatt bilen nå, men april er vel mer realistisk.

Latterlig kundeservice, men fortsatt norges 4. mest solgte bil. Er kanskje oss kunder det er noe feil med - ikke Tesla?

Problemet er at de opererer med estimater som ikke har rot i nærheten av virkeligheten. Alle planlegger med den informasjonen man får.. som desember levering for min del (bekreftet 12.10) Bilen er fortsatt i produksjon. Når «estimatet» sprekker med minst 100% lengre tid enn forventet minner det mer om systematisk utnyttelse av tolmodigheten til kundene. Det burde fått konsekvenser, for da kunne de heller ha operert med estimater som stemte. Da skulle Dieselbilen fått vært i families besittelse 3mnd lengre og bi hadde unngått alle de kjipe situasjonene som oppstår nå  :-\

Nettopp! Og i stedet for å være åpen om det, eller i det minste kommunisere velger de total silence strategi. Hadde de bare sagt 6 mnd le vering fra dag 1 ville det vært greit. Det er ganske arrogant...
Tesla Model X 75D bekreftet 23. okt

MS.RUUD

Sitat fra: Oppned på lørdag 20. januar 2018, klokken 16:43
3 måneder siden jeg bekreftet, fortsatt ikke produsert (stått i prod siden rett før jul), fortsatt 0 knformasjon fra Tesla med mindre man maser og ringer de dagesvis (eller får svar på mail 3 uker senere). I følge designeren skulle jeg hatt bilen nå, men april er vel mer realistisk.

Latterlig kundeservice, men fortsatt norges 4. mest solgte bil. Er kanskje oss kunder det er noe feil med - ikke Tesla?

Samme her. Og det som er ekstra irriterende er at jeg heller hadde kjøpt en annen bil til halve prisen om jeg visste dette!

mrdain


Selv ville jeg ikke hatt en annen bil uansett. Men irriterende er det, ja.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Okserull

Jeg har en sterk mistanke om at min bil er ombord på 'Figaro' som er på vei over dammen og skal ankomme Zeebrugge 25.01. Er det noen som vet hvor lenge bilene står i Belgia og hvor lang tid overfarten fra Belgia til Norge tar?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

Prebb

Nå er det slik at innlegg på dette forumet er søkbart i google, og siden det ofte er de som har noe å klage på, eller er frustrert over som lager innlegg så vil jeg bare legge til at min erfaring er annerledes.
Jeg bekreftet 24.11.17. Da jeg la inn bestillingen sa estimatet mars. VIN ble tildelt før jul like etter jeg tok kontakt med delivery (fordi jeg trengte VIN til å bestille meg TWC). Jeg fikk svar dagen etter jeg sendte mail.

Nå i januar så jeg at flere hadde fått leveringsestimat på mytesla, så jeg begynte å lure litt selv. Bilen hadde stått  "i produksjon" siden før jul. Sendte mail til delivery igjen, og fikk svar dagen etter om at produksjonen var ventet ferdig denne uken her, og at jeg skulle ignorere ev beskjeder om at bilen var ankommet Nederland (samme mail som en annen tidligere i tråden hadde fått).

Fredag fikk jeg plutselig opp leveringsestimat mars, og at bilen er lastet på båt.

Jeg var klar over at alle estimater og ventetid på bilen ville være usikkert, og selger nevnte at det er veldig mange som har bestilt slik at tidligere estimater måtte tas med en klype salt. Måten Tesla produserer på gjorde at dersom en bestilte "feil" konfigurasjon (avhengig av hva som nettopp hadde blitt produsert) stod man potensielt bakerst i produksjonskøen.

Har bestilt nybil av andre produsenter før. Leveringsdatoen var like usikker med min E-golf, som gjorde at jeg endte opp med å ta en annen bil (med mer utstyr, men annen farge) som var kommet frem. Den jeg hadde bestilt var da muligens 3 eller 5 måneder unna.
Nå forstår jeg at leveringstiden på E-golf, og omtrent alle andre el-biler (for å ikke snakke om ampera-e), er langt frem i tid og usikker.

Alternativene står liksom ikke i kø om man vil ha litt rekkevidde. Og det vet sikkert Tesla, slik at de ikke gidder å ha enorme budsjetter på kundeservicesiden. Så snart de får reell konkurranse så bør de endre litt av køproblematikken om de ikke vil tape (potensielle) kunder.

Megleren

Da har jeg også fått opp "Beregnet leveringstid" som visse andre også har. Hadde ikke denne linja før. Levering ser ut til å bli forsinket (som jeg fryktet). Mars levering er blitt til sent mars- April.

Bekreftet 29.11.17
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

MS.RUUD

Min har stått i produksjon siden uke 49, og gjør det fortsatt. 7 uker i morgen.

Holraven

#175
Sitat fra: Megleren på søndag 21. januar 2018, klokken 19:22
Da har jeg også fått opp "Beregnet leveringstid" som visse andre også har. Hadde ikke denne linja før. Levering ser ut til å bli forsinket (som jeg fryktet). Mars levering er blitt til sent mars- April.

Eg har fått det same, men i dag gjekk også bilen over til "i transitt fra Freemont-fabrikken vår til havnen i USA". Woop woop!
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

MS.RUUD

Fra å være i produksjon i går, så er min lastet på skip og på vei til Europa i dag.

Quiste1

Min har vært lastet på båt i 5 dager. Så kom plutselig Tilburg-status.....  >:(
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Holraven

Sitat fra: Quiste1 på tirsdag 23. januar 2018, klokken 10:39
Min har vært lastet på båt i 5 dager. Så kom plutselig Tilburg-status.....  >:(

Det er bare EU-bilar som går via Tilburg for montering, det er nok her feilen ligg i systemet. Norske bilar kjem kun via Zeebrugge og vidare til Drammen, ferdig montert. Ser det som sannsynleg at bilane blir med Tonsberg frå Baltimore 4. februar, framme i Europa ti dagar seinare. Så gjeng det ytterlegare nokre dagar før bilane sannsynlegvis er på norsk jord mot slutten av februar. Utlevering kan då ta til frå månadsskiftet, skulle ein tru.
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Tarje

I DSG ble min bil oppdatert med anslått leveringstid «sent mars - april». Bekreftet bilen 29.11.17. Vært «i produksjon» siden før jul og er fortsatt det. I følge delivery skal den være ferdigprodusert om få dager.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA