Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

aoldervo

Bestilte X75 den 12 oktober, samtidig med en kamerat (X100). Han fikk bilen sin forrige helg, min er planlagt for produksjon i slutten av januar, levering til våren engang....

Hadde også en S75 i bestilling i vår: Bekreftet tidlig i mai, forventet levering august. Fikk status «i produksjon» tidlig i juni. Når jeg kansellerte denne i oktober var forventet levering desember.

Jeg har etter hvert innsett at leveringstid fra Tesla er ganske vilkårlig. Enten så har du flaks, slik som kameraten min som fikk bil mindre enn 2 måneder etter bekreftelse, ellers så havner du i bakevja slik som meg, eller et sted midt i mellom. Forutsigbart er det i hvertfall ikke. Det hele er nok basert på produksjon i batch'er for ulike utstyrsnivå, men en skulle da likevel tro at det var mulig å gi litt mere realistiske leveringstider ved bestilling, som ville skapt litt mindre frustrasjon blant oss som er misunnlige på naboen som allerede har fått sin bil.

Det er nok er bare å smøre seg med tolmodighet – bilen dukker nok opp til slutt (om ikke Tesla går konk før den tid...) 

Li-Ion

Bestilte min Model S 75D den 15.12.17 (blir nr. 3 i rekken).... Bestillingen ble låst/bekreftet 21.12.17 og i dag den 23.12.17 har jeg tydeligvis fått VIN-nr + at bilen står med status: "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".

Det gikk jo oppsiktsvekkende raskt.... til Tesla å være  8)
Teslaeier siden 2013 :)

Sidewinder

Der kom julegaven... VIN nr.
Bestilt 12.10. Hvordan kan man se estimert levering?

Husker noen la ut en link det man kunne sette inn VIN for å sjekke hvilken hardware. batteri. autopilot osv Noen som har den?


odahle

Bestilte i dag og fikk levering i mars. Må innrømme at jeg tviler litt på det, hørtes veldig tidlig ut. Men de går kanskje direkte i produksjon nå om dagen? TX75D forøvrig.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Sidewinder

Hvis man ringer delivery og hører hvordan det ligger an med bilen når det står «bilen er i produksjon» Har de oversikt på på noe mer enn det?
Skulle egentlig være ferdig 22.jan. Men de bruker vel ikke 1mnd?

Galleren

Da fikk jeg endelig ny status "I produksjon" og tildelt VIN nummer  :D :D
Bra slutt på året!
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Tesley

Sitat fra: Sidewinder på lørdag 30. desember 2017, klokken 11:49
Hvis man ringer delivery og hører hvordan det ligger an med bilen når det står «bilen er i produksjon» Har de oversikt på på noe mer enn det?
Skulle egentlig være ferdig 22.jan. Men de bruker vel ikke 1mnd?

Du har vel et leveringsestimat du kan forholde deg til? Delivery vil nok gi deg et svar som ganske vagt, og at levering blir omtrent det som står Tesla-kontoen din.

Min bil stod i produksjon fra 25. august til andre uka i november. Så ikke ta de statusene så veldig høytidelig.
S75D - bekreftet 20. august

Sidewinder

Eneste estimat jeg har fått er desember levering som jeg fikk når jeg bestilte i oktober...

Sitat fra: Tesley på lørdag 30. desember 2017, klokken 17:01
Sitat fra: Sidewinder på lørdag 30. desember 2017, klokken 11:49
Hvis man ringer delivery og hører hvordan det ligger an med bilen når det står «bilen er i produksjon» Har de oversikt på på noe mer enn det?
Skulle egentlig være ferdig 22.jan. Men de bruker vel ikke 1mnd?


Du har vel et leveringsestimat du kan forholde deg til? Delivery vil nok gi deg et svar som ganske vagt, og at levering blir omtrent det som står Tesla-kontoen din.

Min bil stod i produksjon fra 25. august til andre uka i november. Så ikke ta de statusene så veldig høytidelig.

Prebb

Står det noe leveringsestimat inne i my tesla? Jeg kan ikke se noe annet enn at den er i produksjon

razeac

Ser allerede vin 77xxx  har fått bilen allerede i USA. Står fortsatt på min at det er i produksjon. Jeg har 77323. Mulig at bilen min er allerede ferdig og bare venter. Venter helt til Mars...

Tesley

Da har Tesla tatt til fornuft, og fjernet leveringsestimatet. Tidligere stod det et estimat av typen "Januar - tidlig februar", og når bilen ble lastet på båt fikk du et 14-dagers intervall.

VIN-nummer har mindre betydning for når bilen faktisk blir produsert. Det er vel heller når bestillingen kommer inn som avgjør det.

Forvent levering i mars. Alt før det kan regnes som bonus.
S75D - bekreftet 20. august

Nasatech

Sitat fra: odahle på lørdag 30. desember 2017, klokken 00:55
Bestilte i dag og fikk levering i mars. Må innrømme at jeg tviler litt på det, hørtes veldig tidlig ut. Men de går kanskje direkte i produksjon nå om dagen? TX75D forøvrig.

Gratulerer med bestilling :)

Jeg ser at alle modellene i Europa har «sent mars» som levering for tiden. I USA er det januar.

Bare å sette seg tilbake og nyte ventetiden. Du kommer til å gå på veggen

Sidewinder

Jeg har fått Vin. 824xx
Iflg delivery fikk bilen ikke vin før den fysisk var på produksjonsbåndet.
Tar imidlertid alt fra delivery med et stort lastebillass med salt. Da mye ikke har stemt tidligere ..

pers1

Fra Tesla Q&A
«Når får jeg mitt VIN(chassis)-nummer?
Omtrent 5-6 uker før planlagt produksjon får din Tesla et VIN-nummer (Vehicle Identification Number) som vises din i Tesla-konto. Forsikringsselskapet trenger de seks siste sifferne i VIN-nummeret for opprettelse av bilforsikring før bilen leveres.»

https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-delivery-questions?redirect=no#receive-my-vin
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA