Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading til lav pris

Startet av Toalmar, lørdag 18. november 2017, klokken 18:25

« forrige - neste »

Toalmar

Har stilt inn tidspunkt i bilen til 00:00 - 07:00 så ladingen kan starte sent på kvelden selv om bilen blir parkert på dagen og jeg setter inn kabel fra ladestasjon. Når jeg parkerer velger jeg lading til lav pris i display og har avreisetidspunkt lagt inn i tillegg, men så fort jeg har kommet inn så er ladingen igang. Får ikke til utsatt lading faktisk. Mulig jeg gjør noe feil her
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

lr-80

2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

02jan

Fra min erfaring , slet med det samme selv før jeg fant ut:

Det skyldes nok at , bilen er stilt inn med klimatisering for et klokkeslett det neste døgn.  Da vil bilen fortette å lade, slik at batteriet er mest mulig 100% ved neste avreise.

Jeg bruker "prisvindu" til å styre når jeg skal lade.
Litt dumt at man ikke kan overstyre , og få til begge deler ,men sikkert en logisk årsak.



Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA