Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: e-Stig på torsdag 30. august 2018, klokken 18:57
Bestilte 21. november 2017. Hentet den i dag.

Den var voldsomt så lenge du måtte vente. Noen grunn til det?
ioniq 5

e-Stig

Sitat fra: HelectriC på torsdag 30. august 2018, klokken 20:48
Sitat fra: e-Stig på torsdag 30. august 2018, klokken 18:57
Bestilte 21. november 2017. Hentet den i dag.
Den var voldsomt så lenge du måtte vente. Noen grunn til det?

Nei, jeg har aldri fått noen grunn for ventetiden. Jeg hørte faktisk ikke et pip før nå i august, da bilen ble sendt til tectylering. Jeg har for eksempel ikke Active Info Display. Generelt dårlig (ingen) informasjon fra Møller bortsett fra at de var opptatt av å få den registrert i august.

Nå ble det tilfeldigvis slik at jeg fikk gamlebilen (Golf TDI) 30. august 2010 og e-Golfen på samme dato åtte år senere. Hvis den nye blir like trofast som den gamle så er jeg fornøyd selv om Møller ikke imponerte denne gangen.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

ludvigsen

Ved bestilling ble det sagt levering midten av september, men ble nylig oppringt av selger som informerte om at VW må stoppe all produksjon til kunder inntil videre grunnet manglende typegodkjenning i henhold til WLTP. Foreløbig er leveringsdato utsatt med over 1 mnd, men det var umulig å gi en nøyaktig dato. Er det andre her som også har fått denne beskjeden?

Økonomen

Sitat fra: ludvigsen på lørdag 01. september 2018, klokken 08:52
Ved bestilling ble det sagt levering midten av september, men ble nylig oppringt av selger som informerte om at VW må stoppe all produksjon til kunder inntil videre grunnet manglende typegodkjenning i henhold til WLTP. Foreløbig er leveringsdato utsatt med over 1 mnd, men det var umulig å gi en nøyaktig dato. Er det andre her som også har fått denne beskjeden?

Jeg snakket med selger hos møller i midten av forrige uke og hørte ingenting om dette. Produksjon ser ut til å bli i midten av november. Ble forespeilet oktober/november ved bestilling så ser ikke ut som det er noen forsinkelser her sånn sett.

fcasper

Hei - ny på forumet her,  og håper jeg kan bidra med noe!

Bestilte 8 februar 2018. Fikk da estimert 2-11 mnd leveringstid.

På etterspørsel til selger nå i august, fikk jeg følgende  tilbakemelding:


"Bilen din ligger an til og bli 2-3 måneder forsinket, nettopp pga WLTP.
Dette er noe som ligger langt utenfor vår kontroll, og jeg kan naturligvis ikke annet enn og beklage ulempene dette måtte medføre."

Det som er bittert er at jeg hører flere forhandlere har tidlig gjort bestillinger på eGolf, solgt dette som kølapper - da også med mulighet for å modifisere bilen som du vil. Uten at det skal påvirke leveringstid.

Vet ikke om dette kun er rykter eller om det stemmer, men i så fall bittert.

I mitt tilfelle er det snakk om leasing, er det noen som vet om jeg vil få 2019 utgaven dersom det drar over nyttår? Kan ikke se for meg at prisen blir samme, men lov å håpe.


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


nojac

#215
Sitat fra: fcasper på mandag 03. september 2018, klokken 18:47

... er det noen som vet om jeg vil få 2019 utgaven dersom det drar over nyttår?

Produksjonen av 2019-modellen skal være i full gang, så du trenger ikke å vente til over nyttår for å få den. Men så vidt jeg vet er det ingen forandringer på bilen, annet enn 10. tegn i VIN-nummeret.

Dette er vel planlagt å bli den siste årsmodellen med eGolf...

EDIT:  Usikker på hva som skjer med 2019-modellene og WLTP/typegodkjenning. VW pleier å skifte årsmodell om sommeren. Men nå er det jo nesten full stopp i registreringen av nye eGolf, og de som er registrert pr 10/9 er så vidt jeg kan se alle 2018-modeller....
2018 e-Golf

Amatøren

#216
Selger la inn bestilling på ny mandag 20. august 2018, signerte kontrakten i dag og levering estimert uke 4/5 2019.

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (01.2019?)
Reservert Audi e-tron

Oppdatert årstall.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

YngveGS

Eg skreiv kontrakt mot slutten av august og har estimert levering i veke 1, 2019.

fcasper

Sitat fra: YngveGS på mandag 10. september 2018, klokken 12:39
Eg skreiv kontrakt mot slutten av august og har estimert levering i veke 1, 2019.
August 2017 eller 2018?

Du forstår sikkert at jeg spør

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Amatøren

#219
Sitat fra: Amatøren på fredag 07. september 2018, klokken 21:18
Selger la inn bestilling på ny mandag 20. august 2018, signerte kontrakten i dag og levering estimert uke 4/5 2019.

Oppdatert nå.......   2018

Var først forespeilet leveringstid på 10-11 måneder, men ble adskillig kortere da bestemte oss for å benytte oss av reservasjonen.


Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (01.2019?)
Reservert Audi e-tron
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

YngveGS

Sitat fra: fcasper på mandag 10. september 2018, klokken 12:52
Sitat fra: YngveGS på mandag 10. september 2018, klokken 12:39
Eg skreiv kontrakt mot slutten av august og har estimert levering i veke 1, 2019.
August 2017 eller 2018?

Du forstår sikkert at jeg spør

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

August 2018, ja.

e-Stig

Sitat fra: YngveGS på onsdag 12. september 2018, klokken 23:59
Sitat fra: fcasper på mandag 10. september 2018, klokken 12:52
Sitat fra: YngveGS på mandag 10. september 2018, klokken 12:39
Eg skreiv kontrakt mot slutten av august og har estimert levering i veke 1, 2019.
August 2017 eller 2018?
August 2018, ja.

Da har leveringstiden blitt nesten halvert de siste månedene. Begynner folk å vente på neste generasjon Golf allerede nå, eller er det Kona og Model 3 som frister?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Apache

Sitat fra: e-Stig på torsdag 13. september 2018, klokken 00:29Da har leveringstiden blitt nesten halvert de siste månedene. Begynner folk å vente på neste generasjon Golf allerede nå, eller er det Kona og Model 3 som frister?

Det blir ikke ny generasjon eGolf, de vil produsere den til ID er klar for produksjon i følge Møller. 2019/2020

e-Stig

#223
Sitat fra: Àpache på torsdag 13. september 2018, klokken 17:40
Sitat fra: e-Stig på torsdag 13. september 2018, klokken 00:29Da har leveringstiden blitt nesten halvert de siste månedene. Begynner folk å vente på neste generasjon Golf allerede nå, eller er det Kona og Model 3 som frister?
Det blir ikke ny generasjon eGolf, de vil produsere den til ID er klar for produksjon i følge Møller. 2019/2020

Leste en artikkel i sommer og trodde det skulle komme en e-Golf VIII, men jeg har sikkert misforstått. Det er sannsynligvis bare fossilbilene som blir laget i fremtiden.

https://e24.no/bil/volkswagen/volkswagen-topp-om-elbilsatsingen-slutter-ikke-aa-lage-vanlig-golf-i-overskuelig-fremtid/24371710
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

nojac

#224
Sitat fra: e-Stig på torsdag 13. september 2018, klokken 00:29
Da har leveringstiden blitt nesten halvert de siste månedene.

Vi trenger kanskje noe flere eksempler før vi konkluderer.  Da vi i fjor la inn vår ordre hadde  butikken noen i bestilling som det var mulig å gå inn på. Tydeligvis en metode butikken brukte for å korte ned køtiden.

Men jeg er mer nyskjerrig på hvorfor det ser ut til å være nesten stopp i registreringen av nye eGolf. Noen har nevnt problemer med typegodkjenning og WLTP.

Ser at de tre første 2019-modeller er registrert på Østlandet i denne uken (To fra Wolfsburg og en fra Dresden). Betyr det at problemene nå er løst?
2018 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA