Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringserfaringer

Startet av Cala, torsdag 16. november 2017, klokken 17:53

« forrige - neste »

CaZpaH

#60
Sitat fra: sfinxern på tirsdag 05. desember 2017, klokken 11:25
Ringte Tesla og det viser seg nok at AP ikke har blitt aktivert for min bil. Hun jeg snakket med skulle videre sende henvendelsen til et SC slik at de ringte meg opp igjen. De kunne aktivere dette OTA sa hun, så da får jeg vel bare en update tenker jeg:).

Min ble og levert uten AP aktivert. Måtte innom service senter for å installere programvaren. Gikk ikke OTA.

Var innom der og fikk det lagt inn i dag. Nå får jeg "Cruise not available". Så håper den bare trenger å kalibrere seg.... ellers blir det en tur til (summon og autosteer har iallefall dukket opp i menyen).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Tok et par dager for min del. Kommer an på hvor mye man kjører, og muligens også avhengig av lys/vær/føre? Tror den bør se stripene for å lære...

CaZpaH

Sitat fra: gr på tirsdag 05. desember 2017, klokken 20:49
Tok et par dager for min del. Kommer an på hvor mye man kjører, og muligens også avhengig av lys/vær/føre? Tror den bør se stripene for å lære...

Ja. Men er litt usikker på hva det skal stå i displayet. Har sett bilder av andre bilder hvor det står følgende: "Autopilot Features Currently Unavailable - Manual Driving Required While Camera Is Calibrating"

Mens på min så får jeg varsel selv på 1 trykk på cruise kontroll-bryteren og en liten alarmlyd med teksten: "Cruise not available". Og samme melding om jeg prøver å dra til meg bryteren 2 ganger.

Tidligere kunne jeg se stripene til høyre og venstre for veien jeg kjørte på, skilt samt. bilene som lå foran. Men antar at dette forsvant da AP ble installert og den må kjøre prosessen på nytt. Men første runden så kom det etter bare noen få kilometer. I dag har jeg kjørt ca. 7 mil uten at det er noen endring. Skal på en litt lengre tur i morgen så får håpe føret tilsier at det kanskje klarer å starte da.

Skulle også få en tilbakemelding i morgen om meldingen jeg får er normalt i forhold til kalibrering. Uansett har valgene for Summon og Autosteer kommet i menyen. Disse var ikke der tidligere. Jeg får slått de på og av (de er ikke grået ut), men hjelper lite når det ikke fungerer i praksis.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Husker ikke hva som stod på min. Jeg slo på valgene hos Tesla, men etter jeg hadde kjørt en stund fant jeg ut at de var av igjen. Vet ikke hvorfor. Nøkkelavhengig kanskje? Vet ikke om de må være slått på for at den skal kalibrere? Tror ikke jeg heller fikk vanlig cruise før den var klar med APen. Bilen (i displayet) kjørte bare rundt på noe "grått" uten kantlinjer frem til det plutselig ble aktivt.

CaZpaH

#64
Sitat fra: gr på tirsdag 05. desember 2017, klokken 21:25
Husker ikke hva som stod på min. Jeg slo på valgene hos Tesla, men etter jeg hadde kjørt en stund fant jeg ut at de var av igjen. Vet ikke hvorfor. Nøkkelavhengig kanskje? Vet ikke om de må være slått på for at den skal kalibrere? Tror ikke jeg heller fikk vanlig cruise før den var klar med APen. Bilen (i displayet) kjørte bare rundt på noe "grått" uten kantlinjer frem til det plutselig ble aktivt.

Jeg har de på i menyen og de holder seg på. Har sjekket flere ganger. Har også vært rundt bilen og sett på kameraer og sensorer at det er rent og pent (noe de også er).

Nå er det bare grått hos meg uten hverken skilt eller biler foran. Men har trua på at den kalibrerer siden jeg har menyvalgene. Hadde jeg hatt feilmeldingen uten menyvalget hadde jeg hatt litt mindre trua på det. Så får se i morgen. Fikk i kveld varsel om oppdatering også, så skal prøve dette i tillegg. Så får vi se hva tekniker sier om hvor langt jeg må forvente å kjøre med den før det kommer.


Da kom Autopilot i kveld. Plutselig så var det der. Så da var det bare kameraene som måtte kalibreres :-)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

TeslaModelX


CaZpaH

Sitat fra: ModelS på onsdag 06. desember 2017, klokken 11:57
Er det mye snø der du bor?

Nei. Har kjørt på helt optimale forhold mtp. merker i vei og at bilen er ren. Men som nevnt. AP kom i går kveld. Paradoksalt nok på en vei med dårlig merking.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

CaZpaH

Dere som har hatt utlevering i Trondheim og som ikke har fått Type 2 kabel pga. de var tomme. De har fått inn i bøttevis nå.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Svingte innom Brumunddal i går da jeg var på en litt lengre tur (ca 35mil) og de måtte bare aktivere AP, alt av software lå der, så det var fort gjort. Etterpå kom alle valgene under innstillinger og det gikk ikke lange biten før den var operasjonell:). Kjørte fra Eidsvoll til Gausdal og tilbake og det var et bra snøvær på turen og likevel så fungerte AP på flere strekninger uten veimarkeringer. Når jeg var på vei ned igjen så hadde snøværet gått over til skikkelig bøtteregn, og da var E6 fra Hamar og sørover helt snøfri og AP ble testet i lange perioder :+1:!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

petteroe

Utlevering i Drammen i dag. Et kvarter forsinket, men etter det gikk alt på skinner. Nydelig bil, fort og gæli signering på bank papirer og så var det tur hjem i ny bil. På vei hjem lærte den å kjøre selv også :-
Så ble bilen presentert for familien med et juleshow.

Så nå er det store spørsmålet; hva skal jeg gjøre med all fritiden min nå som jeg ikke skal refreshe My  Tesla statusen min en gang i minuttet?
X75D Midnight Silver med alt av tilvalg

automat

Sitat fra: petteroe på torsdag 07. desember 2017, klokken 17:39


Så nå er det store spørsmålet; hva skal jeg gjøre med all fritiden min nå som jeg ikke skal refreshe My  Tesla statusen min en gang i minuttet?

Kjøre?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

ØHN

Sitat fra: petteroe på torsdag 07. desember 2017, klokken 17:39
Utlevering i Drammen i dag. Et kvarter forsinket, men etter det gikk alt på skinner. Nydelig bil, fort og gæli signering på bank papirer og så var det tur hjem i ny bil. På vei hjem lærte den å kjøre selv også :-
Så ble bilen presentert for familien med et juleshow.

Gratulerer! Gleder meg til det er min tur. :)
Tesla Model X 100D i bestilling

Frisco

Sitat fra: petteroe på torsdag 07. desember 2017, klokken 17:39
Så nå er det store spørsmålet; hva skal jeg gjøre med all fritiden min nå som jeg ikke skal refreshe My  Tesla statusen min en gang i minuttet?
Tenkte det samme, så lastet jeg ned Tesla appen, Tesla Plus og TeslaCTRLS så fikk jeg noa å fikle med igjen  :P
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

Frisco

#73
Kjapp opsummering av henting 6. Desember @Drammen

Følte jeg hadde ventet lenge nok på bilen, så jeg startet med å være 30 min forsinket slik at de fikk smake litt av det jeg har følt på de siste 3 mnd'ene.

Spøk til side; alt i alt superfornøyd med service og bil. Kom som nevnt forsinket, rakk så vidt å hente ut en americano fra den provisoriske kaffebaren før vi ble hentet. Rett ut i leveringshallen hvor vi måtte jobbe oss gjennom noen papirer og annet fjas (kona elsker slikt så jeg overlot dette til henne) mens jeg hev meg over bilen. Godt utstyrt med sjekkliste fra Teslanytt og lykt med 2000 lumen startet jeg utenfra og inn i bilen. Den veldig pedagogiske og tålmodige delivery jenten tok gjennomgangen med kona mens jeg stort sett bare gikk i veien for de.

Sånn kvalitetsmessig føles det ut som om roboten og montøren på venstresiden (passasjersiden) av bilen ikke har vært helt intune da alle avvik ble funnet på denne siden. Listen er som følger:
* Det ligger en stein som har kilt seg fast mellom frontrute og A-bjelken. Deliveryjenten og teknikker forsøkte lirke den ut, men den sitter dønn fast. Konklusjon:  hele frontruten må løftes av for å få ut denne. Følgelig også litt lakk skade der etter fikling av teknikkeren
* Avrenning/'skrukker' i lakken ved passasjerside-FWD. Ca 2x1 cm. Ikke type litt, en kan se helt ned til grunningen
* Rett og slett ganske stygg sammensveising av rammen ved passasjerside-FWD
* Gummilisten rundt passasjerside-FWD er løs og skrukkete
* Frontlykter uten adaptive kurvelys. Her forsøkte teknikker å dra meg i beinet (kan lese mer om det  HER )
* Liten bulk/dent/ujevnhet i fangeren under frontlogo. Skal jobbe hardt for å se denne. Teknikker kom med en lang utrdedning om at dette er plasseringen til radaren og at denne må ligge helt inntil frontfangeren. Har lest andre steder dette skyldes festepunkter under støping. Jeg er usikker på hvor langt jeg skal dra dette for å få det utbedret (tar gjerne mot erfaringer)
* Bil kom med advarsel om lavt dekktrykk på 4 av 4 (2.1 bar på samtlige, slapt av delivery)
* Bilen hadde 30% SOC (mtp at jeg kom 30 forsinket er dette slapt av delivery)

Det ble litt, men med tanke at en kjøper seg hus til mange ganger prisen av bilen og aksepterer langt grovere mangler fra utbygger synes jeg dette var til å leve med. Det hjelper ihvertfall ikke å bli like forbanna som han nyrike Drammenser'n som stod og lagde kvalme der i et kvarter før han gikk forbannet ut derifra uten bil.

Spørsmål: delivery jenta noterte og tok bilder og sa hun skulle sende servicemelding til Rud (mitt nærmeste SC), men jeg fikk ingen kvittering. Får jeg fortgang i utbedringene med å kontakte Rud selv eller bør jeg bare avvente?

EDIT: kastet inn noen bilder
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

RazAquato

Sitat fra: Frisco på fredag 08. desember 2017, klokken 10:40
* Liten i fangeren under frontlogo. Skal jobbe hardt for å se denne. Teknikker kom med en lang utrdedning om at dette er plasseringen til radaren og at denne må ligge helt inntil frontfangeren. Har lest andre steder dette skyldes festepunkter under støping. Jeg er usikker på hvor langt jeg skal dra dette for å få det utbedret (tar gjerne mot erfaringer)

Liten.... hva?   :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA