Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nå kommer den!

Startet av Gogs, onsdag 10. januar 2018, klokken 14:05

« forrige - neste »

Froro

Men kjem denne med 60 kwh-batteri når Leafen også gjer det... uff, vanskeleg å bestemme seg.

tomrh

For oss, en familie som daglig kjører i-MiEV og 1. Gen Leaf, er jo 40 kWh rene overfloden! :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

hsa77

Sitat fra: Froro på mandag 05. februar 2018, klokken 15:15
Men kjem denne med 60 kwh-batteri når Leafen også gjer det... uff, vanskeleg å bestemme seg.
Med 60kwh batteri vil evalia kunne fungere som eneste bil for en større familie! Det er kanskje litt knapp rekkevidde vinterstid, men når man har kjørt ned et 60kwh batteri bør temperaturen ha blitt såpass høy at hurtiglading virker med høy fart. Kanskje ikke bilen for familier som jevnlig kjører 40+mil, men for de fleste av oss hører slike langturer med til sjeldenhetene.

Men Nissan har vel ikke kommet med noen løfter om 60kwh batteri for andre biler enn Leaf? Produksjonskapasiteten på batterier er vel den største flaskehalsen, så det er vel dessverre slik at vi må vente en stund før vi ser flere biler med stort batteri.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Sitat fra: tomrh på mandag 05. februar 2018, klokken 17:53
For oss, en familie som daglig kjører i-MiEV og 1. Gen Leaf, er jo 40 kWh rene overfloden! :D
Man blir fort godt vant! Trodde 40kwh batteri skulle være enormt stort, da jeg hadde 23kwh batteri brukte jeg aldri mer enn 28kwh tur/retur jobb. Nå bruker jeg sjelden under 30kwh, blir fort vant til å ligge i 110kmt med varmen på fullt! Dersom elbilen skal erstatte fossilbilen må folk kunne følge trafikken uten å spare på varmen- da er 40kwh batteri minimum på en liten bybil, for en stor bil som evalia må vi nok opp på minst 60kwh, gjerne 80-100kwh...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Svk

Nå begynner det å ligne noe her. Perfekt for oss med 3 barneseter. Endelig med fornuftig rekkevidde.

ludwig_holberg

Kan seterad 3 tas helt ut av bilen, eller kan man kun flippe de opp langs siden?

Hva med rad 2?

Carl Anton Stenling

Sitat fra: hsa77 på mandag 05. februar 2018, klokken 20:24
Men Nissan har vel ikke kommet med noen løfter om 60kwh batteri for andre biler enn Leaf?

Varebilene produseres jo i vesentlig lavere antall og derfor er det sannsynlig at vi ser lengre avstand mellom batterigenerasjonene enn for Leaf. Dette betyr at jeg tviler på 60 kWh i e-NV200, men kanskje en neste generasjon batteripakke (75 kWh?) kommer også til e-NV200?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 10. februar 2018, klokken 22:33
Varebilene produseres jo i vesentlig lavere antall og derfor er det sannsynlig at vi ser lengre avstand mellom batterigenerasjonene enn for Leaf. Dette betyr at jeg tviler på 60 kWh i e-NV200, men kanskje en neste generasjon batteripakke (75 kWh?) kommer også til e-NV200?
Det er vel dessverre alt for korrekt og vi må kanskje tenke 4 år frem før neste skifte for neste gen e-NV200 med 75ish batteripakke (tenk på når e-NV200 ble lansert for 4 år siden. Eneste endring nå er større batteripakke, mørke setetrekk og DAB+ radio - sistnevnte kun i Norge. Absolutt ingenting annet er endret på tross av mye man kunne hentet fra ny Leaf)

Ebe

Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 10. februar 2018, klokken 21:18
Kan seterad 3 tas helt ut av bilen, eller kan man kun flippe de opp langs siden?

Hva med rad 2?

Seterad 3 kan tas helt ut av bilen, men de må skrus ut. To bolter pr. sete.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA