Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Passende 4g modem til bil

Startet av Sarotex, tirsdag 14. november 2017, klokken 23:57

« forrige - neste »

Sarotex

Jeg går rundt og venter på min første elbil, en e-golf 2018 som jeg forhåpentligvis får rundt årsskiftet.
Har dannet seg drøssevis av spørsmål underveis i ventingen. Noe som jeg har fått svar på bl.a. her inne, andre ting som jeg fremdeles må finne ut av.

Jeg er en av dem som bestilte med telefon-komfort pakken. Egentlig så angrer jeg bittelitt, fordi jeg syns det hadde vært kjekt å alltid hatt bilen på nett uten å måtte styre med deling av internettforbindelse hver gang jeg setter meg i bilen.
Planen er derfor å skaffe meg et sånt 4g mobilt bredbånd som jeg kan plugge inn i 12v-uttaket i bilen, og som kan stå der konstant. Jeg har lest på forumet at det er andre her som har et lignedne oppsett.
Det absolutte kravet er jo da selvfølgelig at modemet skrur seg automatisk på når bilen starter, og strømmen kommer tilbake. Dette er jo ikke akkurat en feature som dem reklamerer om på nettbutikkene. Syns det blir for dumt å kjøpe 1-10 routere, og finne ut hvilken som fungerer slik, og returnere resten.  :D

Så da spør jeg dere. Er det noen av dere som bruker akkurat et slikt mobilt bredbånd router som skrur seg automatisk på når man skrur på bilen? (Regner med at de fleste skrur seg av automatisk når strømmen forsvinner og ingen er koblet på...)

Mobileum

#1
Jeg har en slik liggende i skuffen som du kan få kjøpt. Huawei E8278 LTE. Skrur seg av og på automatisk. Har bil med Premium-telefon, så jeg har ikke bruk for den. Send PM hvis interessert.

Solgt
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kajh

Jeg kjøpte en HUAWEI E8372 USB Surfstick som fungerer veldig bra.

Amatøren

Er det kun for å få internet forbindelse til bilen ved kjøring eller kan man slå av og på varme, lading og se annen info?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

storeulv

På tynn is her, men jeg mener bestemt at man kan fjernstyre bilen med den innebyggede GSM-forbindelsen, i alle fall på min FL/2018 som jeg fikk nå i september. Den har innebygget nødtelefon og service-telefon og man kan se hvor den er og starte varming og slikt.

Jeg får dog ikke Car-Net til å virke fra menyen i bilen og heller ikke når bilen er koblet opp mot delt nett fra mobilen eller når jeg har Carplay på. Det er mulig det er til Car-Net-tjenester man trenger 4G-modem?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Amatøren

Kjenner til Car-Net (fra e-up!), men hadde håpet på å nå de samme funksjonene via WiFi (fra 4G) forbindelse så jeg slapp Car-Net abonnement når gratis perioden går ut.

Venter på e-Golf........
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

simon.s

Sitat fra: kajh på tirsdag 28. november 2017, klokken 16:35
Jeg kjøpte en HUAWEI E8372 USB Surfstick som fungerer veldig bra.

Hvor kjøpte du den?
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

Oddlef

Sitat fra: simon.s på onsdag 29. november 2017, klokken 20:58
Sitat fra: kajh på tirsdag 28. november 2017, klokken 16:35
Jeg kjøpte en HUAWEI E8372 USB Surfstick som fungerer veldig bra.

Hvor kjøpte du den?

Jeg kjøpte min på ebay, ca 250kr.. funker kjempebra!



Chivas


Chivas

Før jeg går til anskaffelse av disse duppedittene, lurer jeg på noen ting:

Det geniale med disse er at man kan,

- dele internett med duppeditter i bilen, som f.eks kidsa's nettbrett?
- koble opp bilen til nettet slik at man kan bruke f.eks Google street view?
- trenger man da til modemet eget abbonnement på nytt sim-kort, eller kan man enkelt bruke data-sim (eller hva de kalles)?

PTh

Sitat fra: Chivas på fredag 08. desember 2017, klokken 09:27
Før jeg går til anskaffelse av disse duppedittene, lurer jeg på noen ting:

Det geniale med disse er at man kan,

- dele internett med duppeditter i bilen, som f.eks kidsa's nettbrett?
- koble opp bilen til nettet slik at man kan bruke f.eks Google street view?
- trenger man da til modemet eget abbonnement på nytt sim-kort, eller kan man enkelt bruke data-sim (eller hva de kalles)?

Ja, du kan koble opp nettbrett osv i bilen og bilen selv. Dette er istedenfor å bruke hotspot på telefonen din. Du kan bruke data sim som fra ditt vanlige abonnement.

Jensemann

Jeg bruker denne, kjøpt på AliExpress:

https://www.aliexpress.com/item/4G-Lte-Wifi-Router-USB-Modem-Mobile-Broadband-Hotspot-Unlocked-Dongle-Car-Wifi-Extender-Repeater-Mifi/32680491784.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.HK8hbk

Eneste ulempe er at den er såpass stor at man ikke kan lukke dekselet hvis man har den i USB porten i midtkonsolen. Går man for komfort telefon får man jo med en ekstra USB port i midtarmlenet (har det i min Passat) da blir den usynlig.

VW Passat (2016)
e-Golf (2018) - Levert 05.10.2017

Roadtrip USA - Billig leiebil i USA

brako79

https://www.alibaba.com/product-detail/Portable-Best-150Mbps-MiFis-4G-LTE_60699774589.html?spm=a2700.7724838.2017115.129.6c441215KOZ087

Jeg har en eldre og større versjon av denne, tror jeg. Greit med powerbank innebygget, så står den på noen timer etter man har slått av bilen.
Ligger og lader når vi slår på bilen, og stopper å lade når vi slår av bilen, dermed ligger ikke powerbanken med fullt batteri hele tiden. Samt at den ikke slår seg av når man slår av bilen.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA