Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spotify: Tesla-konto eller egen konto?

Startet av automat, mandag 13. november 2017, klokken 22:52

« forrige - neste »

automat

Vi har en ubrukt spotify-konto på familieabonnementet. Er det noe poeng å bruke denne i bilen, eller er det like bra å bruke tesla-kontoen? Ser for meg at det er noen familiemedlemmer som vil "selge inn" sine spillelister. Og det er aktuelt å lage egne bil-lister, med miks fra disse listene, slik at det blir litt for alle.

Kan man importere og dele med Tesla-kontoen, slik man gjør med andre kontoer, eller er det noen begrensinger? Skjønner at jeg ikke kan logge på Tesla-kontoen på andre enheter. Men hvis det er like enkelt å dele med Tesla'en som det er ellers, så er det til å leve med.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

sjokomelk

Skal du dele lister eller gjøre andre ting utenom å spille musikk må du logge inn med en "skikkelig" Spotify-konto. Den som følger med bilen gir deg ikke tilgang til å dele lister osv, da du ikke kan logge inn på den kontoen på PC/mobil. Så for deg høres det best ut å logge på med din egen konto i bilen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Kan man laste og lagre delede lister fra andre kontoer?

C-Zero

Jeg fikk min Model X for 3-4 uker siden. Jeg har nå logget meg på med min egen spotify premium-konto. Når jeg gjorde dette fikk jeg ikke opp alle mine spillelister i Teslaen - bare ca 70% av alle. Er det andre som har opplevd dette og evt har en løsning?

Jeg tenkte opprinnelig at det var en begrensning på antall spillelister så jeg fjernet noen spillelister som jeg ikke lenger bruker men dette har ikke hjulpet.

Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

smurf

#4
Sitat fra: C-Zero på onsdag 29. november 2017, klokken 11:13
Jeg fikk min Model X for 3-4 uker siden. Jeg har nå logget meg på med min egen spotify premium-konto. Når jeg gjorde dette fikk jeg ikke opp alle mine spillelister i Teslaen - bare ca 70% av alle. Er det andre som har opplevd dette og evt har en løsning?

Jeg tenkte opprinnelig at det var en begrensning på antall spillelister så jeg fjernet noen spillelister som jeg ikke lenger bruker men dette har ikke hjulpet.

Hatt problemer tidligere med at den ikke alltid oppdaterte (hentet inn) de nyeste spillelistene. Løsningen var å logge ut og så inn Spotifykontoen i Tesla. Har ikke hatt tilsvarende problem den siste tiden. Mulig det kan løse problemet for da henter den inn alt på nytt.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

o.b.lix

Jeg vil ikke logge på med min spotifykonto, for når kona kjører blir det bare vassendgutane eller slike ting, og det tror dermed spotify jeg liker og lager de mest horrible spillelistene...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

alda

Lag en egen profil til bilen om du har en ledig slot i familieabonnementet. Följ vilka spellistor du vill, de vill dyka upp i bilen (men har oxå upptäckt att det ligger en form för begränsning som gör att inte alla listor visas, utan att jag vet vad).
Fördelen med att ha ett eget abonnement i bilen är att du är påloggad 24/7. Om du använder egen privat konto loggas du ut varje gång du använder det på annan plats.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

C-Zero

Jeg har prøvd å logge meg av/på min egen Spotify-konto. Nå ser jeg flere spillelister enn før men det mangler tre stykker.

Jeg er nå i dialog med Spotify Support og de sier at de tre listene jeg ikke ser i Teslaen er av typen "Collaborative" - dvs at men deler på å kunne oppdatere spillelisten. Jeg har også funnet flere artikler om andre som har hatt tilsvarende problem. Jeg venter på at de skal komme opp med en løsning før jeg evt endrer de til "non-collaborative".

Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

MyMuffin

Nogelunde på topic - noen som vet om det er mulig å reversere spillelister i bilen?

Har lister med 100+ sanger, der de eldste automatisk havner øverst.  noe frustrerende å måtte skrolle gjennom alle sangene for å komme til bunn av listen hver gang..
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA