Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

daktari

Hvor stor er skjermen? Synes responsen var kvikk og fin, og navien var veldig rask til å kalkulere ruta.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: Elmo på tirsdag 27. november 2018, klokken 19:23
Utseendet på felgene har også mye å si. Dvs. jo "tettere" (og dermed ofte styggere) jo bedre .
Tror ikke utseendet har veldig mye å si. BMW har iallefall oppgitt samme NEDC rekkevidde på alle sine 19 tom varianter. Den ene er som et grytelokk, og de andre mer åpne varianter. Tror nok det er dekkene rullemotstand som er helt avgjørende, og at felgene størrelse, vekt og utforming ikke kan utgjøre mer enn noen få prosent. Den felgen som jeg personlig synes ser ut til å være et godt kompromiss mellom komfort og utseende er nr #, 20 tom sportfelg.


Orbit

Australia er tidlig ute med presseslipp, de er allerede på torsdag (som vel betyr at alle de andre også må vente ut dagen i dag)
https://www.carsales.com.au/editorial/details/audi-e-tron-2019-review-115925/

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

oland

Saklig kommentar om bakseteplass  :D

GOD PLASS: I baksetet er det så god plass at det burde gått på skinner for å velge hvor plassoverflodet kan utnyttes best.
2017 Opel Ampera-e

jorgen.jevne

Elegant at testeren helt har hoppet bukk over det faktum at det er svært få ladere i dag som tilbyr 150kw (og selv 100kw). Møtte en i-Pace på Nes hvor en uke siden, som stod og ladet på CCS og fikk ut 39kw og skulle videre 20mil med 20% igjen på batteriet....

"Hadde jeg vært klar over dette hadde jeg jo aldri kjøpt bilen på dette tidspunktet."

Elegant at ikke folk gjør seg større vurderinger før de klinker til med 800k+ på bordet.

Med slike tester er det sannelig ikke rart at slike ubehageligheter blir oversett...

Trond.m

#772
Ja, dette med ladetid er nok noe mange overser. Jeg vil anta at e-tron også har så begrenset rekkevidde om vinteren at den egner seg dårlig som langturbil. Faktisk tror jeg det er mindre stress å kjøre langt med i3 (og i mitt tilfelle klarer jeg meg faktisk med den). Ser ikke bort fra at en 50 mils tur om vinteren kan gjøres unna like raskt (og vesentlig billigere) på grunn av høyere ladefart (km/ladetime) ved CCS laderne. Men har jo lyst likevel på e-tron da, og spørsmålet er vel hvor mange 50 mils turer jeg kjører om vinteren. Kanskje 0 eller 1  ;)

forzaman

Sitat fra: TM på torsdag 06. desember 2018, klokken 06:10
Ja, dette med ladetid er nok noe mange overser. Jeg vil anta at e-tron også har så begrenset rekkevidde om vinteren at den egner seg dårlig som langturbil. Faktisk tror jeg det er mindre stress å kjøre langt med i3 (og i mitt tilfelle klarer jeg meg faktisk med den). Ser ikke bort fra at en 50 mils tur om vinteren kan gjøres unna like raskt (og vesentlig billigere) på grunn av høyere ladefart (km/ladetime) ved CCS laderne. Men har jo lyst likevel på e-tron da, og spørsmålet er vel hvor mange 50 mils turer jeg kjører om vinteren. Kanskje 0 eller 1  ;)

Skal skal vi heller ikke se bort i fra at Audi har klart å "kontrollere" batteritemperaturen bedre enn de andre på vinterstid, og dermed har mindre forskjell på sommer- og vinterrekkevidde enn andre antatte konkurrenter. Det er vel kommen noen indikasjoner på dette tidligere. Blir spennende å snart få noen reelle tester på veien.

daktari

Bilen får jo bra omtale av elbil24. Men 2 ting som jeg lurer på  hvordan blir i praksis - ikke mulig med en-pedal-kjøring (for lav regen?) og "treg" aks til hverdags på ca .7 sek.

Prøvde meg på lav regen på I-pacen for å holde bremsene rustfrie i vinter, og for et styr det er å drive å flytte foten frem og tilbake i byen... Stilte tilbake igjen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på torsdag 06. desember 2018, klokken 11:27
.. "treg" aks til hverdags på ca .7 sek.
Hvordan aktiveres denne 'boost mode' - er det snakk om å trykke ekstra på pedalen, eller må noe aktiveres nedi en meny før det er tilgjengelig?

Tellus

Hva synes dere om det rapporterte forbruket? 2.24 kWh/100 km i rolig kjøring i underkant av 30 grader. Ikke alt for imponerende kanskje, men vanskelig å vurdere basert på såpass lite informasjon. Forholdene var nok nær 100% ideelle vil jeg tro. Det gikk litt til AC selvfølgelig, men samtidig gjør den høye temperaturen at luftmotstanden blir liten. Sannsynligvis panneflate veier. I konstant 90 km/t ville dette vært under forventinger mener jeg, men de kan ha kjørt en del av veien i langt høyere hastighet selvfølgelig.

Tipper bilen vil ha et forbruk på nivå med I-Pace med tilsvarende hjul. Blir spennende å følge med når vi får flere rapporter.

jokr

Sitat fra: daktari på torsdag 06. desember 2018, klokken 11:27
Prøvde meg på lav regen på I-pacen for å holde bremsene rustfrie i vinter, og for et styr det er å drive å flytte foten frem og tilbake i byen... Stilte tilbake igjen.

Du trenger ikke tenke på bremsene på en I-Pace. Jaguar har patentert en løsning som av og til legger en børste inntill skivene for å fjerne rustlaget.
2018 Nissan Leaf Tekna

hemi

vi vet nå at bilen er bra, vi vet den lader fort, vi vet prisene, den er dyr, men det kan forsvares om den leverer på rekkevidde.

Det vi desverre ikke vet er rekkevidden, er det en i-pace flopp (sorry til de som har kjøpt) eller er det en tesla killer.

Lest alt som er av tester, men ca ingen sier noe vettugt om rekkevidde, 2.24 i snitt på rolig kjøring i 30 håper jeg virkelig ikke stemmer, det bør være i 100+

olemartin

Sitat fra: hemi på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:03
vi vet nå at bilen er bra, vi vet den lader fort, vi vet prisene, den er dyr, men det kan forsvares om den leverer på rekkevidde.

Det vi desverre ikke vet er rekkevidden, er det en i-pace flopp (sorry til de som har kjøpt) eller er det en tesla killer.

Lest alt som er av tester, men ca ingen sier noe vettugt om rekkevidde, 2.24 i snitt på rolig kjøring i 30 håper jeg virkelig ikke stemmer, det bør være i 100+

Hvorfor er det så ille? I 30 varmegrader er belastningen på forbruket ganske stort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA