Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

4Matic Fanatic


Tellus

Det vil komme EPA tall for E-Tron. Da får man sammenlignbare tall med alle andre elbiler.

Pingle

Sitat fra: Svolar på onsdag 31. oktober 2018, klokken 14:21
Nå tok audi en ekstra runde med software.
Tipper det var for å optimalisere drift og forbruk.
Høyner sannsynligheten for at de har valgt hyundai ampera wltp fremfor ipace versjonen. Utsettelsen kom vel etter at det begynte å bli bråk med ipace wltp en. Kanskje de ikke ville i samme fella som ipace....
WLTP med konvensjonelle eller virtuelle speil?
På videoen er det konvensjonelle. Vi har tidligere hatt diskusjonen om hvor mye ekstra virtuelle speil gir (reelt), så med mindre de har satt konvensjonelle speil kunstig mye høyere enn virtuelle, er wltp lite imponerende.
Får håpe at EPA kommer før vi må bestemme oss. 
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

DagUp

Kan tallet 2,490 i listen vise WLTP-forbruket i kWh/10km? I tilfellet er det et veldig høyt forbruk. Håper dette "bare" er foreløpige tall eller noe helt annet.

chiller

Sitat fra: Dag Jørgensen på onsdag 31. oktober 2018, klokken 17:24
Kan tallet 2,490 i listen vise WLTP-forbruket i kWh/10km? I tilfellet er det et veldig høyt forbruk. Håper dette "bare" er foreløpige tall eller noe helt annet.
Nei, det er vekta i kg

hemi

og 110-160 under tidligere estimert, mer alu nå vel i prod bilen

Orbit

Kjørte det gjennom hebraisk OCR og Google translate:
2490 er egenvekt (eller "selvvekt" som Google oversatte det til), mens det på WLTP-raden står "Kjøreområde WLTP (km)", eller rekkevidde på godt norsk. Tenkte først og fremst å se om det var noen forbehold i den hebraiske teksten, og det kommer helt nederst (de to linjene under selve tabellen):

"Denne modellen skal begynne produksjonen, og Pitcher har fått de nødvendige godkjennelsene som en del av den europeiske standardiseringsprosessen og ingen offisielle produsentdata er ennå publisert"

(Jeg antar da at "Pitcher" er en feil oversettelse av "Audi" - egennavn går ikke alltid så bra i slike verktøy)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Imagine

VAG traff jo bra på WLTP-tallene opp mot realistisk rekkevidde på Egolf, så hvis de treffer like bra og har 435km rekkevidde på Etron er det meget bra.

hemi


Imagine

Her ser du alle:
https://www.tv2.no/a/9988910/

Egolf har 219km WLTP og går faktisk litt lenger i virkeligheten.

samotholt

#700
EPA for e-golf er 202 km. Altså 17 km mindre enn WLTP. Om vi kan ta direkte omregning til e-tron så vil dette blir EPA på ca. 40 mil.

Utregning:
435/219=1,99 (wltp e-tron/e-golf) => gir e-tron 1,99 rekkevidden til e-golf

202km x 1,99 = 402 km EPA e-tron

Forutsetter selvsagt at WLTP til EPA forskjellen for bilene er like.

Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Imagine

#701
Den elbilen med lengst rekkevidde pr i dag er vel Model S 100D. Den gikk ca 42 mil i virkeligheten. Så Etron kan potensielt treffe ganske så likt med Model S 100D om de treffer likt for Etron som for Egolf.
Synes det i så fall er imponerende.

hemi


samotholt

Sitat fra: Imagine på onsdag 31. oktober 2018, klokken 21:11
Den elbilen med lengst rekkevidde pr i dag er vel Model S 100D. Den gikk ca 42 mil i virkeligheten. Så Etron kan potensielt treffe ganske så likt med Model S 100D om de treffer likt for Etron som for Egolf.
Synes det i så fall er imponerende.
Dette er bare tull. S85D har har rundt 43 mil EPA og de er realistiske.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Imagine

#704
Aner ikke jeg. Bare leser og gjengir det som står i rekkeviddetesten, virker jo ganske grundig den. De gikk ikke inn for å tyne mest mulig km av hver bil, men å kjøre reslistisk løype med alle bilene for å finne den realistiske rekkevidden.

Var det ikke snakk om et sted at Tesla sine km-tellere teller for fort for å gi inntrykk av at bilene går lenger enn det de egentlig gjør?
I denne testen ble både Model X 100D og Model S 100D testet, sammen med førproduksjons- I-Pace, som bare klarte 32 mil i samme test.

Har både i3 og egolf. Spør du meg er tallene for i3 optimistiske mens for egolf virker det realistisk. Når de tester bilene under like forhold vil det jo være forskjellene mellom bilene som er viktigst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA