Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

JorEl

TBjørn sier at E-tron er en bedre deal enn I-pace, og for hans bruk er Tesla best. Egentlig en meget ok "test" av E-tron. Eller? Gleder meg til han får kjørt E-tron.
Er det vente-lister på E-tron? Får man den i første "bølge" om man bestiller i dag?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Blade Runner

#676
Sitat fra: JorEl på søndag 28. oktober 2018, klokken 16:52
Er det vente-lister på E-tron? Får man den i første "bølge" om man bestiller i dag?

Audi Norge tar uforpliktende reservasjoner for 20.000kr. Listen er i skrivende stund på over 7000.
Første bølge til Norge er 650stk lanseringsmodeller med fast spesifikasjon. Leveransen av disse starter tidlig 2019.

Representanter for Audi har antydet at kønummer rundt 5000 er høsten 2019. Man kan ut i fra det spekulere at 7000+ er leveringsklar sent 2019.

Trond.m

Sitat fra: JorEl på søndag 28. oktober 2018, klokken 16:52
TBjørn sier at E-tron er en bedre deal enn I-pace, og for hans bruk er Tesla best.
TBjørn vet vel ikkeså mye mer om e-tron enn andre, så hva han mener er ikke akkurat noen facit . Høres merkelig ut å trekke en konklusjon uten å ha prøvekjørt bilen.

4Matic Fanatic

#678
Sitat fra: TM på søndag 28. oktober 2018, klokken 17:24
TBjørn vet vel ikkeså mye mer om e-tron enn andre, så hva han mener er ikke akkurat noen facit
Så lenge han kjører mye og langt og benytter Tesla SC-nettverket trenger han vel ikke mere grunnlag for å si at den passer ham best.

Jeg har bestilt I-Pace men synes likevel eTron virker som en generelt bedre BIL, god gammel tysk grundighet og fancy elektronikk. Dette er vel også som forventet.
Samtidig ser den ut som en hvilken som helst annen Audi som har kommet siste 10 år, og den har dårlige/svake løsninger nok, som midtsetet bak der du helst må finne noen uten føtter for å bruke, 80cm lastehøyde i bagasjerommet som eksempelvis ikke er mye større enn I-Pace sitt bagasjerom, enda bilen er +20cm lengre.

Men bilen er nok i sum bra, og de kommer til å selge det de klarer å levere til Norge.

Pingle

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 28. oktober 2018, klokken 19:37
Sitat fra: TM på søndag 28. oktober 2018, klokken 17:24
TBjørn vet vel ikkeså mye mer om e-tron enn andre, så hva han mener er ikke akkurat noen facit
Så lenge han kjører mye og langt og benytter Tesla SC-nettverket trenger han vel ikke mere grunnlag for å si at den passer ham best.
Få som konkurrerer med gratislading for 50000km-klubben til tesla (årlig kjørelengde). for oss som kjøper bil for mer edruelig kjørelengde,  både per dag og år, blir det mer likegyldig om laderen heter ionity eller tesla, det blir ikke tusenlapper i året ut av det likevel. Hjemmelading tar uansett de aller fleste kilometerne, og hurtiglading blir et (viktig) unntak.
Tiden ladingen tar er uansett mer verdifull enn pris for meg.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

automat

Sitat fra: Pingle på søndag 28. oktober 2018, klokken 20:04

Tiden ladingen tar er uansett mer verdifull enn pris for meg.

Enn så lenge er dette et argument for Tesla. Skal bli spennende å se hvor lang tid Ionity trenger for å bygge opp et ladenettverk med god nok utbredelse til å kjøre bekymringsløst. Og ikke minst, sørge for at det ikke er ladekøer ved stasjonene.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Kåre Knatten

Sitat fra: TM på søndag 28. oktober 2018, klokken 17:24
Sitat fra: JorEl på søndag 28. oktober 2018, klokken 16:52
TBjørn sier at E-tron er en bedre deal enn I-pace, og for hans bruk er Tesla best.
TBjørn vet vel ikkeså mye mer om e-tron enn andre, så hva han mener er ikke akkurat noen facit . Høres merkelig ut å trekke en konklusjon uten å ha prøvekjørt bilen.
Hvis du ser igjennom videoen fra Kiabjørn (Teslabjørn), er hans konklusjon bygget på mangler ved Tesla i forhold til E-tron, som i har behov for i Norge. Lyktespyler, varme i radar ol.

Pingle

Sitat fra: automat på søndag 28. oktober 2018, klokken 21:22
Sitat fra: Pingle på søndag 28. oktober 2018, klokken 20:04

Tiden ladingen tar er uansett mer verdifull enn pris for meg.

Enn så lenge er dette et argument for Tesla.
For meg er dette et argument for hjemmelading, på samme måte som det er et argument for teslaeiere å plugge i veggen hjemme heller enn å kjøpe seg fossilbil.
Det er når vi ikke kommer til målet (med stikk-kontakt) i andre enden at lading underveis er relevant, og jeg ser for meg at det bør være oppnåelig med E-tron for alle turer jeg tar i løpet av et år, om ikke jeg plutselig vil ta en virkelig lang bilferie. Mange Teslaer kjøres på denne måten årlig.

Jeg trenger ikke en hånd engang for å telle antall dager jeg har kjørt så langt på en dag de siste ti år, men jeg har hatt så mange halv/heltimer på steder hvor det er 50kW-lading at det ikke ville vært noe problem å komme frem med nær fullt batteri.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

Video lagt ut i dag fra en israelsk forhandler (lenke nederst). To skjermbilder derifra:

Spesifikasjonsark som jeg tror sier det er 435 km WLTP.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Et svært merkelig reservehjul (185/70R19), hvor det ser ut som at dekket skal blåses opp på stedet før det monteres på bilen! Ikke en løsning jeg har sett tidligere.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

https://www.youtube.com/watch?v=w_U4RNlps44
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

Porsche fra 80 tallet, hadde den løsningen med oppblåsbart, så VAG har hatt dette lenge ;)

mulig helt tilbake til 70 tallet.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Orbit på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 22:23
...Spesifikasjonsark som jeg tror sier det er 435 km WLTP....
Fikk en litt bedre screenshot. Står tydelig WLTP der ja.


hemi

så er spm, har audi rata den som opel ampera og kia, eller har de dratt en ipace
we want epa numbers!

forzaman

Et komprimert 19" reservehjul hadde jeg på min forrige Q5. Det sparer plass, så egentlig en god løsning. I tillegg får man da altså et fullverdig 19" reservehjul, og ikke noe mini versjon.

Svolar

Nå tok audi en ekstra runde med software.
Tipper det var for å optimalisere drift og forbruk.
Høyner sannsynligheten for at de har valgt hyundai ampera wltp fremfor ipace versjonen. Utsettelsen kom vel etter at det begynte å bli bråk med ipace wltp en. Kanskje de ikke ville i samme fella som ipace....

zbk

Finnes det offisielle WLTP-tall for de ulike Tesla-modellene? Sånn med tanke på sammenligning når tallene kommer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA