Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: Orbit på fredag 12. oktober 2018, klokken 17:34
Søta bror har i alle fall klart å skrive noen ord om kjøring i Namibia.

Sitat fra: http://www.elbilen.org/vi-har-provkort-audi-e-tron-oken/Vi kör fem rundor i saltöken, efter ett spår som delvis är kopierat från det som Audi har i Arjeplog. Bilen beter sig väldigt olika beroende på vilket körprogram du har installerat. Från autoläget med maxinställning på elektroniska stabilitetskontrollen, ESP till dynamisk körning med ESP avslagen. Det är första gången som en elbil får den möjligheten – att helt kunna stänga av ESP. Bilen går här från att vara monumentalt stabil i kurvorna och hjälpa föraren upp till att bli den förvuxne tonåringens drömbil, där drifting inte bara är möjlig, utan obligatorisk. Det är hur kul som helst att ta kurvorna i sidled men ändå få upp den i rätt rikting, med hjälp av en prioriterad bakhjulsdrift. (Audis ingenjörer har programmerat bilen att prioritera bakhjulen i de här lägena.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

Får håpe de beholder det i prod bilene, jeg kjører isbane på vintern, morro om man både kan trekke opp isbil, OG sladde med trekkbilen!

Orbit

Og da var Audi ute med egen video om dette:
Sitat....We can also completely deactivate the ASC system, which means that the driver is totally unassisted...


https://www.youtube.com/watch?v=2GkYL9IN40Q
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pingle

Sitat fra: Orbit på fredag 12. oktober 2018, klokken 18:23
Sitat fra: Orbit på fredag 12. oktober 2018, klokken 17:34
Søta bror har i alle fall klart å skrive noen ord om kjøring i Namibia.

Sitat fra: http://www.elbilen.org/vi-har-provkort-audi-e-tron-oken/(...) till att bli den förvuxne tonåringens drömbil, där drifting inte bara är möjlig, utan obligatorisk. Det är hur kul som helst att ta kurvorna i sidled men ändå få upp den i rätt rikting, med hjälp av en prioriterad bakhjulsdrift. (Audis ingenjörer har programmerat bilen att prioritera bakhjulen i de här lägena.)

Jeg kjenner jeg blir litt bekymret for forsikringspremien for e-tron nå.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020


hemi

i videoen der de tar alt av... griper jo ESP inn når de sladder.....

så da er det vel som de andre audiene, trygg osv, men ikke spesielt morro å herje med.

Utfra hvor mye han må vri på kringla ser man en tradisjonell dose massivt understeeeeeer også, her har iaf audi motoren nærmere akselen enn de har hatt før :p

Crown

#606
Sitat fra: hemi på lørdag 13. oktober 2018, klokken 15:54
Utfra hvor mye han må vri på kringla ser man en tradisjonell dose massivt understeeeeeer også, her har iaf audi motoren nærmere akselen enn de har hatt før :p

Nå er vel IKKE fin sand det mest direkte underlaget man kan kjøre på, ref hvor mye man må ratte. Nevn gjerne i fleng biler som lyder rattbevegelsen umiddelbart i ørkensand :-D

EDIT: Hadde glemt en veldig vesentlig "ikke".
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Imagine

Sitat fra: hemi på lørdag 13. oktober 2018, klokken 15:54
i videoen der de tar alt av... griper jo ESP inn når de sladder.....

så da er det vel som de andre audiene, trygg osv, men ikke spesielt morro å herje med.

Utfra hvor mye han må vri på kringla ser man en tradisjonell dose massivt understeeeeeer også, her har iaf audi motoren nærmere akselen enn de har hatt før :p

Du må se hele. De skrur av esp mer og mer virker det som. Se det aller siste kjøreprogrammet så blir bilen veldig tailhappy ut av svingene. Virker som de får skrudd av alt.

Trond.m

Klarer ikke å bli engasjert av disse videoene. Hvordan kjøreegenskapene er i ørkensand med ESP avslått er totalt uinteressant for meg. Antar at 99.9 % av alle norske potensielle kunder deler dette synet, men kanskje ikke mitt syn er representativt for de som er aktive i elbilforum  8)

Pingle

Sitat fra: TM på lørdag 13. oktober 2018, klokken 18:15
Klarer ikke å bli engasjert av disse videoene. Hvordan kjøreegenskapene er i ørkensand med ESP avslått er totalt uinteressant for meg. Antar at 99.9 % av alle norske potensielle kunder deler dette synet, men kanskje ikke mitt syn er representativt for de som er aktive i elbilforum  8)
Ikke totalt uinteressant, bilen kan da bli uforskammet dyr å forsikre når all elektronikk slås av for moro skyld. Av mange nok.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Trond.m

Tipper at det blir endret innen bilen kommer i salg. Vi snakker jo ikke om en bil som er utviklet for bilsport, men som en trygg familiebil.

hemi

#611
Du kan slå av på alle bmw m, alle porsche, ferrari osv.

Audi har dog vært kipe, mercedes og. Mulig disse tiltrekker seg mer ræva førere? :p




ToWalkOrDrive

Jeg gleder meg i hvert fall til jeg får Audi så jeg kan parkere AKKURAT hvor jeg vil. Nå må jeg finne parkeringsplass, så skal bli deilig å parkere rett foran skyvedøren på en hvilken som helst butikk. Synd en ikke kan ha hørbar motor svivende på mens en er inne. Er det noe spesielt en bør handle i matbutikker som Audi-sjåfør? Hummer og kaviar, type tysk?
Tesla Model Y                         2021-

Blade Runner

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 14. oktober 2018, klokken 00:53
Jeg gleder meg i hvert fall til jeg får Audi så jeg kan parkere AKKURAT hvor jeg vil. Nå må jeg finne parkeringsplass, så skal bli deilig å parkere rett foran skyvedøren på en hvilken som helst butikk. Synd en ikke kan ha hørbar motor svivende på mens en er inne. Er det noe spesielt en bør handle i matbutikker som Audi-sjåfør? Hummer og kaviar, type tysk?

Tror du har misforstått litt. Vi handler ikke selv, slikt har vi da folk til. Det er bare Tesla rånere med 10års nedbetaling på billån som driver med slikt.  Hummer og kaviar?? Det er bare så 90 tall  :laugh:

Trond.m

#614
Sitat fra: hemi på lørdag 13. oktober 2018, klokken 23:25
Du kan slå av på alle bmw m, alle porsche, ferrari osv.

Audi har dog vært kipe, mercedes og. Mulig disse tiltrekker seg mer ræva førere? :p
Alle bilene du nevner er vel ikke akkurat typiske familiebiler heller. Biler med sikkerhetssystemer avslått har ikke noe i trafikken å gjøre, men i ørkenen eller på bane er det sikkert moro. Vil vel tro at disse modellene du nevner tiltrekker seg førere som ikke har sikkerhet og hensyn til andre trafikanter som første prioritet. Men for all del, hopp bare av Audi listen og kjøp heller en Porsche. Uten sammenlikning forøvrig; du kan ikke skru av ESP helt på BMW i3s heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA