Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Carkub

Ser litt hjemmesnekra teip-løsning ut når man zoomer inn ja. Men like fullt teknisk mulig?!
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Amatøren

#406
Det eneste som mangler er ekstra kameraer på forlenger arm med spesial klips på original arm, som kobles til enten med kabel til de originale kameraene eller en form for kodet/kryptert WiFi (trenger da batteri og må lades - ikke sikkert at det kan godkjennes).

Vips så får man opp det bildet i stedet.

Tilkobling kan jo være i klips festet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Eller en enkel «forlenger» til det orginale kameraet. Det er jo i praksis bare et rør og noen ledninger. Finnes mange løsninger på dette.
Forøvrig mener jeg å huske at det finnes speil til å feste på forskjermen.



Se der ja

Amatøren

Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. juli 2018, klokken 12:28
Eller en enkel «forlenger» til det orginale kameraet. Det er jo i praksis bare et rør og noen ledninger. Finnes mange løsninger på dette.

Hadde vært kul gimmik hvis det var motorisert teleskop arm.......

Normal: o- trykk på en ikon for tilhengemodus, bzzzzz, klar for tilhenger: o----  ;)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: Amatøren på mandag 16. juli 2018, klokken 12:51
Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. juli 2018, klokken 12:28
Eller en enkel «forlenger» til det orginale kameraet. Det er jo i praksis bare et rør og noen ledninger. Finnes mange løsninger på dette.

Hadde vært kul gimmik hvis det var motorisert teleskop arm.......

Normal: o- trykk på en ikon for tilhengemodus, bzzzzz, klar for tilhenger: o----  ;)
He He  Inspector gadget bil

Pingle

Sitat fra: elekTrond på søndag 15. juli 2018, klokken 23:07
"Mente du: insideevs.com/audi-e-tron-spied-testing-ugly-mirrors ?"    :D


Spørs om de campingspeilene der blir orginalt tilbehør.

Eller er like gode som "vanlige" speil- siden det er en sammenligning mot speilkamera.
Jeg skulle gjerne sett kamerariggen innvendig, når de vil vise at speilkamera er minst like godt som speil
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

#411
Nok en video fra Köbenhavn:
https://www.youtube.com/watch?v=LYUTm8VqRzU

Eneste nye jeg så her var muligheten til å stille hvor lading skal stoppe, vilkårlig mellom 50-100% SOC (ca 45 sekund ut i videoen), og et glimt av baggasjesommet (01:25).

Tar også opp det med speil og tilsmussing av kamera. Utsagnet er at aerodynamikken sørger for at det legger seg minimal med skitt der. Det er også varmetråder for å smelte/tørke snø/is/regn. Og dersom kameraet mener at sikten er dårlig, vil det komme en advarsel om å manuelt tørke av speilene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Supermario

Sitat fra: Orbit på onsdag 18. juli 2018, klokken 08:27
Og dersom kameraet mener at sikten er dårlig, vil det komme en advasel om å manuelt tørke av speilene.

Oops! Det kan jeg ikke huske at jeg noengang har vært nødt til å gjøre på noen annen bil etter at isen er skrapet bort ....
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

Orbit

Det er nok heller når speilet er støvet ned eller lignede. Vann i flytende eller fast form skulle ikke være noe problem.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Bagasjerommet så ganske dypt ut. Litt smalere enn I-pace? Samtidig med noen ekstra rom på sidene. Overraskende at skråningen av glasset starter langt nede.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Sitat fra: knut.aulie på søndag 15. juli 2018, klokken 10:21
Er veldig spent på å se hvordan disse speilskjermene fungerer i virkeligheten ved å kjøre selv og dermed selv erfare hvordan se gjengir vikeligheten.
Dette er en ting jeg ikke ville tatt sjansen på å kjøpe usett, uavhengig av pris.

Jeg er sikker på at dette vil komme på alle biler etterhvert og det kan ha stort utbytte både sikkerhetsmessig og estetisk, jeg tror imidlertid ikke Audi har truffet innertier her og det er godt rom for forbedring.

Hvorfor kunne en ikke hatt slike skjermer på hver side av speedometeret f.eks slik at en hadde oversikt uten å flytte hodet og heller ikke blikket i serlig grad?
ifl. denne videoen holder ikke speilene en "viss standard" og er derfor kun for denne "konseptbilen"...
https://youtu.be/Ym2J_tt2G7s?t=695
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Sitat fra: JorEl på onsdag 18. juli 2018, klokken 11:07
ifl. denne videoen holder ikke speilene en "viss standard" og er derfor kun for denne "konseptbilen"...
Dette er hardcore Tesla fanboys, de er lite holdbar info om andre merker. De sier jo rett ut at de ikke liker E-Tron fordi den ikke ser ut som S eller X.........
Eneste info de har er den samme som du selv kan se på nett.

JorEl

Enig at de er Teslafans. Men er det slik at speilene ikke holder en eller annen standard, og at det må søkes og godkjennes, for at speilene skal gå i produksjon? Eller var dette en Teslafanboy-bløff?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Stikkkontakt

Sitat fra: JorEl på onsdag 18. juli 2018, klokken 12:37
Enig at de er Teslafans. Men er det slik at speilene ikke holder en eller annen standard, og at det må søkes og godkjennes, for at speilene skal gå i produksjon? Eller var dette en Teslafanboy-bløff?

Speilene er ikke godkjent i USA. Rett og slett fordi det ikke er speil. Ikke pga hvordan bildet på skjermen ser ut.

Orbit

Audi har selv sagt speilene allerede er godkjent i Tyskland (og dermed i EU+EØS), men at USA fremdeles krever vanlige speil. De blir derfor ikke tilgjengelige i USA fra lansering, kanskje på et senere tidspunkt. I Europa er kameraspeil tilgjengelige som ekstrautstyr fra starten av. (Skal se om jeg kommer på hvilket intervju dette var, og i så fall lenke til dette)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA