Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Kim Morten

Dette er utstyr jeg ønsker og, men har en drøm om at det skal gå å få det enda billigere  :P
Sort E-Golf
Oslo

daktari

Blir stadig mer misfornøyd med det interiøret etter å ha studert det på nytt. Masete med uharmoniske linjer, skjermer plassert for lavt. Dørene er helt kaotiske. Hadde håpet på noe mer som nye Touareg:http://m.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=49942&limfrom=8
Nye A7 har samme layout som e-tron men ser mindre urolig ut.
http://m.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=48801&limfrom=23
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elekTrond

Sitat fra: JorEl på lørdag 07. juli 2018, klokken 22:09Om det ikke gir en bedre sikt enn et par gode sidespeil, hva skal man med det?
Det er et ENØK-tiltak.
'13 Mjau

Counterpointer

Sitat fra: elekTrond på søndag 08. juli 2018, klokken 11:03
Sitat fra: JorEl på lørdag 07. juli 2018, klokken 22:09Om det ikke gir en bedre sikt enn et par gode sidespeil, hva skal man med det?
Det er et ENØK-tiltak.
Som høyst sannsynlig koster MYE mer enn det sparer!

Pingle

#349
Sitat fra: elekTrond på søndag 08. juli 2018, klokken 11:03
Sitat fra: JorEl på lørdag 07. juli 2018, klokken 22:09Om det ikke gir en bedre sikt enn et par gode sidespeil, hva skal man med det?
Det er et ENØK-tiltak.
Enig i poenget, men jeg vil heller si rekkeviddetiltak. For meg ligger nytten kanskje først ved 10% redusert forbruk.
Anta 400 km per 100kWh, 10% besparelse med speilkamera (tror det er optimistisk).
Ved 12000 km kjøring per år brukes 3000 kWh, og en kan i såfall spare 300 kWh i året. 1500 kWh for de som kjører 60000 årlig.
For de som har utebelysning som er på når det er mørkt, tilsvarer dette ved 12000 km/år å skifte ut 100w halogen med LED.
Skal jeg svi av et større beløp på enøk, er det andre ting som gir mer effekt enn kamera, for eksempel en god varmepumpe (regner med at en får en god luft-luft-pumpe installert for prisen av speilkamera).
Forutsatt at man får såpass som 10% ekstra rekkevidde, er det et godt argument for kamera. Det blir mindre sannsynlig at jeg må lade underveis og bedre pauser underveis. Jeg bidrar ikke til å øke presset på superladere, og det blir mindre ventetid for andre reisende. 9kWh på tanken når jeg kommer frem er mye bedre enn tom tank 5 km før målet.
Andre kan sikkert mer om rekkeviddeangst enn meg, men jeg betaler for å slippe det (kunne aldri kjøpt tesla med minste batteri).

Uansett håper jeg de spesifiserer rekkevidde med og uten vanlige speil, slik at vi kan vekte nytte mot pris (så jeg kan argumentere med min bedre halvdel).
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Pingle

Sitat fra: turfsurf på søndag 08. juli 2018, klokken 12:29
Sitat fra: daktari på søndag 08. juli 2018, klokken 10:19
Hadde håpet på noe mer som nye Touareg:http://m.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=49942&limfrom=8
Helt enig, mye bedre.

Jo, jeg likte fossilene best. Jeg syntes de lignet, dog med farveforskjeller. Er rotet vi opplever bare et utslag av elbiltypiske menyskjermer, med signalfarver for batteri mv? Kan de i såfall minimeres?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

daktari

Ser bedre ut her, med klassisk Audi-display. Dog i hvitt, de pleide å ha rødt?
http://m.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=50211&limfrom=24
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 07. juli 2018, klokken 12:04

- merkelig girvelger som ikke ligner noe annet og krever tilvenning, det er positivt at en kan hvile hånden på den, men lurer på hvordan dette er i praksis.

I utgangspunktet liker jeg den, men hvorfor bruke så mye plass i midtkonsollen for en funksjon man bruker såpass sjeldent?  En konservatisme som får utløp i et ønske om å gi kundene noe som ligner mest mulig på bilinteriører slik man kjenner dem?

Pingle

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 08. juli 2018, klokken 14:42
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 07. juli 2018, klokken 12:04

- merkelig girvelger som ikke ligner noe annet og krever tilvenning, det er positivt at en kan hvile hånden på den, men lurer på hvordan dette er i praksis.

I utgangspunktet liker jeg den, men hvorfor bruke så mye plass i midtkonsollen for en funksjon man bruker såpass sjeldent?  En konservatisme som får utløp i et ønske om å gi kundene noe som ligner mest mulig på bilinteriører slik man kjenner dem?

Mulig. Det ligner mye på a7 og tuareg, og så må man få plass til det elbilspesifikke?
Jag sin tilnærming var vel heller at dette er noe helt nytt, og gripe mulighetene det gav. Personlig kan jeg leve med begge, men er takknemlig for å slippe red light district-følelsen i bilen.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Stikkkontakt

Sitat fra: Pingle på søndag 08. juli 2018, klokken 15:41
Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 08. juli 2018, klokken 14:42
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 07. juli 2018, klokken 12:04

- merkelig girvelger som ikke ligner noe annet og krever tilvenning, det er positivt at en kan hvile hånden på den, men lurer på hvordan dette er i praksis.

I utgangspunktet liker jeg den, men hvorfor bruke så mye plass i midtkonsollen for en funksjon man bruker såpass sjeldent?  En konservatisme som får utløp i et ønske om å gi kundene noe som ligner mest mulig på bilinteriører slik man kjenner dem?

Mulig. Det ligner mye på a7 og tuareg, og så må man få plass til det elbilspesifikke?
Jag sin tilnærming var vel heller at dette er noe helt nytt, og gripe mulighetene det gav. Personlig kan jeg leve med begge, men er takknemlig for å slippe red light district-følelsen i bilen.

I-Pace ligner veldig på RR Velar inni.
Så det er ikke mye nytt. Nytt for Jaguar, men ikke foe JLR. Du kan ikke vise dette vedlegget.

Gordon Retriever

Volkswagekonsernet er utrolig flinke til å differensiere mellom merkene - Touareg virker klart billigere enn selv rimeligere Audier.

forzaman

Mange meninger om hvorfor girvelgeren er så stor, selv om den ikke beveges slik som man gjør manuelt på biler i dag. Audi har vel sagt at den også brukes til å hvile hånden på når man skal skrive inn inn f.eks. bokstaver på den nederste skjermen, når man skal skive inn destinasjon på navi eller navn/telefonnummer.  Det skal gjøre det enklere/mer komfortabelt.

PionerThink

Ser ikke ut for meg heller som hele "dingsen" med pute på skal beveges, men heller som forzaman sier at man skal hvile håndleddet på den mens man skriver og bare operere girvelgeren med tommel?
På den annen side er det jo litt rart at de velger en slik tilnærming når man i større og større grad velger å gå over til stemmestyring av både klima, navigasjon og mutlimedia generelt ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Kåre Knatten

Anbefaler noen å se videoen av interiøret, "dingsen" kan ikke beveges, den er bare en håndleddstøtte. Det er en liten hendel under som beveges for å velge drive/revers. I tillegg til en knapp for park.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA