Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på fredag 06. juli 2018, klokken 06:54
Jeg synes egentlig det er merkelig at alle skjermene er plassert så lavt. Alle klager over at på Model 3 må man flytte blikket litt sideveis for å se på skjermen, men her er jo alt ink de virtuelle speilene plassert lavt. Merkelig valg.

Vet ikke om du har fått det med deg, men Audi har noe som heter AID som gir deg all kjørerelevant informasjon og som er fritt konfigurerbart. Den ligger bakom rattet like i nærheten av der synet bør være fokusert når man kjører bil. I tillegg er det mulighet for HUD som ligger enda nærmere anbefalt fokus.

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

AJ82

Sitat fra: Orbit på fredag 06. juli 2018, klokken 08:59
En av de første reportasjene fra kjøring i Köbenhavn:
https://www.youtube.com/watch?v=WwkfUTeX8B8

Får se den etter jobb, men de pleier ihvertfall å ha ganske grundige og gode tester.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 06. juli 2018, klokken 08:57
Vet ikke om du har fått det med deg, men Audi har noe som heter AID som gir deg all kjørerelevant informasjon og som er fritt konfigurerbart. Den ligger bakom rattet like i nærheten av der synet bør være fokusert når man kjører bil. I tillegg er det mulighet for HUD som ligger enda nærmere anbefalt fokus.
Joda, er klar over det. Tenker mere på de tingene som ikke er på AID og/eller HUD, dvs som må betjenes ved å se på de to sentrale skjermene. Kanskje ikke så veldig mye dog. Reagerte mest på klimaanlegget egentlig, men det kan kanskje betjenes fra rattet?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på fredag 06. juli 2018, klokken 12:14
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 06. juli 2018, klokken 08:57
Vet ikke om du har fått det med deg, men Audi har noe som heter AID som gir deg all kjørerelevant informasjon og som er fritt konfigurerbart. Den ligger bakom rattet like i nærheten av der synet bør være fokusert når man kjører bil. I tillegg er det mulighet for HUD som ligger enda nærmere anbefalt fokus.
Joda, er klar over det. Tenker mere på de tingene som ikke er på AID og/eller HUD, dvs som må betjenes ved å se på de to sentrale skjermene. Kanskje ikke så veldig mye dog. Reagerte mest på klimaanlegget egentlig, men det kan kanskje betjenes fra rattet?

Mulig det kan betjenes fra fått. Kanskje med "gestures"?
Men mangel på dreiebrytere er et minus. Å betjene på en skjerm er vanskeligere.
Jeg husker når det var taster på mobilen . Da kunne jeg skrive meldinger uten å se på den. Det kan jeg ikke på en smarttelefon. Syns den sammenligningen er ganske god.

Counterpointer

Etter å ha sett videoen har jeg diverse ting som lugger litt.

- merkelig girvelger som ikke ligner noe annet og krever tilvenning, det er positivt at en kan hvile hånden på den, men lurer på hvordan dette er i praksis.

- trykkresponsen på skjermene virker litt «hard»

- mye refleksjoner i speilskjermene og et rart perspektiv, testeren sa jo mye om dette og sier vel litt at han tror han hadde valgt vanlige speil.

- midtre sitteplass bak er nærmest ikke brukbar på grunn av utstikkende senterkonsoll.

- ikke skiluke, men ser ut som du kan felle ned det ubrukelige midtsetet og dermed få med lange gjenstander.

- frunk er veldig grunn, ikke mye brukbar plass der, mest til ladekabler.

- merkelig at demobil ikke har glasstak slik at en kan se hvordan de har løst dette med solskjerming og takhøyde.

- virker som du kun får skinnseter

- bilen som vises som 3D figur på hovedskjerm uten kamofolie ser dørgende kjedelig ut (dette er sikkert positivt for de som liker E-Golf som ser helt ut som fossil ), jeg foretrekker at en kan se at det er noe nytt. Kanskje det ikke var så dumt om de selger en versjon med kamofolie.....

forzaman

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 07. juli 2018, klokken 12:04
Etter å ha sett videoen har jeg diverse ting som lugger litt.

- merkelig girvelger som ikke ligner noe annet og krever tilvenning, det er positivt at en kan hvile hånden på den, men lurer på hvordan dette er i praksis.

- trykkresponsen på skjermene virker litt «hard»

- mye refleksjoner i speilskjermene og et rart perspektiv, testeren sa jo mye om dette og sier vel litt at han tror han hadde valgt vanlige speil.

- midtre sitteplass bak er nærmest ikke brukbar på grunn av utstikkende senterkonsoll.

- ikke skiluke, men ser ut som du kan felle ned det ubrukelige midtsetet og dermed få med lange gjenstander.

- frunk er veldig grunn, ikke mye brukbar plass der, mest til ladekabler.

- merkelig at demobil ikke har glasstak slik at en kan se hvordan de har løst dette med solskjerming og takhøyde.

- virker som du kun får skinnseter

- bilen som vises som 3D figur på hovedskjerm uten kamofolie ser dørgende kjedelig ut (dette er sikkert positivt for de som liker E-Golf som ser helt ut som fossil ), jeg foretrekker at en kan se at det er noe nytt. Kanskje det ikke var så dumt om de selger en versjon med kamofolie.....

Man merker at folk har veldig forskjellige forventninger og ønsker; noe som er helt normalt.

-jeg synes girvelgeren ser spennende ut, og lett å operer. Trenger kun å vippe frem og tilbake med tommel/pekefinger men hånden viler på girvelgeren, eller trykke med tommel for parkeringsbrems.

-etter å ha prøvd haptisk tilbakemelding på A8, synes jeg den ikke var for hard. Bedre med litt hard, enn noe som reagerer bare du kommer nær skjermen. Tror det er mer irriterende og gir rom for mye feiljusteringer.

-speilene er jeg også usikker på. Håper å få sett nærmere på dette på Audi sin planlagte Norgesturné. Som jeg nå antar er noen uker forsinket som følge av utsatt lansering.

-kan ikke skjønne at midtre plass bak er ubrukelig, selv om senterkonsollbstikker litt ut. Man sitter jo med bena på hver side uansett.

-så lenge midtre del av baksete i en 40/20/40 konfigurasjon kan felles med, ser jeg ikke behovet for en skiluke.

-så lenge frunken har plass til alle ladekablene er jeg fornøyd. Bare man slipper å ha dem bak og oppta plass der er det viktigste for meg.

-får håpe at norgesturnebilen har glasstak.

-ser det ikke ut som å setene på deler av videoen har skinn/alcantara?

-har vel fortsatt til gode å se en 3D versjon av biler se bra ut på infosystemet...

Alt i alt synes jeg det som er vist frem ser bra ut så langt. Spent på endelig rekkevidde og bagasjevolum.

PF

Så vidt jeg skjønte er trykkskjermen og tilbakemeldingene konfigurerbart i nye a6, fra helt av, til hardt trykk. Så sikkert samme her.

daktari

Er den overdimensjonerte girvelgeren der så man kan late som man girer manuelt , med tilhørende fake lyd fra høyttalerne inkl mellomgassing og fake napping i drivverk?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 07. juli 2018, klokken 19:03
Er den overdimensjonerte girvelgeren der så man kan late som man girer manuelt , med tilhørende fake lyd fra høyttalerne inkl mellomgassing og fake napping i drivverk?

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på lørdag 07. juli 2018, klokken 19:03
Er den overdimensjonerte girvelgeren der så man kan late som man girer manuelt , med tilhørende fake lyd fra høyttalerne inkl mellomgassing og fake napping i drivverk?

Nei, det er så man skal ha no å hvile hånden på så man ikke risikerer å få knekk i håndleddet  ;D

JorEl

Synes giren virker grei så lenge den er brukervennlig. Det jeg er mer skeptisk til, er å legge ut mye penger på disse vinduskjermene. Om det ikke gir en bedre sikt enn et par gode sidespeil, hva skal man med det?
Ja det ser litt rotete ut dette dashbordet, men etter en tid vender man seg til det.

I TM3 er det jo bare en skjerm, men her får man jo samlet alt på et sted, det virker økonomisk smart. Virker på meg som Audi prøver å være "freshe", men utgangspunktet er kjedelig og gammelt...

Men kunne godt kjøpt bilen jeg om den ble billig 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Pingle

Form og fasong på speilkameraene minner ved nærmere ettertanke om en mercedesstjerne fra 70-tallet.
Dvs en stor greie som bare ber om at barn eller fulle studenter med virketrang og tiltakslyst skal røske den av, av moro eller ren samlemani (grøss).
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

PF

Det er jo egentlig litt trist at alt skal samles inn i menyer på skjerm, det funker mye bedre å ha knapper til ting mann bruker med jevne mellomrom, f.eks, vri brytere til temperatur. Åpne soltaket f.eks, garantert en mindre distraksjon i min bmw en i tesla. Så håper at trenden med å flytte alt inn på skjermer snart er over.
Når det gjelder kamera i stedet for speil er jo det en smakssak og her valgfri, men jeg kommer til å velge kamera hvis de ikke blir prisa helt ut.
Har ett håp på å havne under 900.000 med det utstyret som må til.

Matrix-ledlamper fforan og bak
Softclose på dører
El-innfellbart hengerfeste
Oppgradert stereoannlegg
El-justerbare seter hvis mulig med kjøling og massasje
Skinn og noe alcantara
Hud
Ambientelys
Lurt litt på skjermer i hodestøttene (rse) eller om man bare går for ipad-holdere.
Store felger sommer som vinter
Og kjøreassistent på ett eller annet nivå.
360 kamera og største navi med apple carplay

Da burde det begynne å bli nærme en spekk som er optimal, så er det bare pris som står igjen.  :P



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA