Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

oll1954

Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Amatøren

Litt vel mye "red light district" preg (selv om det ikke er rødt lys)....  >:(
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

samotholt

Tror jeg er gammel: lys, refleks, skjermer og info i hytt og pine. Kanskje de skulle gløtte til sin gamle orginale Allroad (the one and only)! Vår er fortsatt trofast. Ikke så mye man kan endre på: lys, radio og høyde på luftfjæring (egne knapper). Suveren bil (ikke diesel-rakkel  :P). Håpet at e-tron skulle erstatte den gamle...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

JorEl

Om ledlysene kommer i flere farger, kan man vel sikkert stille inn styrken på ledlysene. Synes det var litt kult med en kjedelig grå bil i dagslyset, men hong-kong aktig om kvelden 8)
Less is more?
Men bilen er fin å se til synes jeg. Men ikke akkurat noe nytt, der i gården.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arvinds

Ut i fra bidet av baksetet så virker det som at det kun er 2 ISO fix. Hadde håpet i det lengste på at de hadde fått plass til en i midten også. Noen som har mere informasjon om dette?

Orbit

Sitat fra: Pingle på onsdag 04. juli 2018, klokken 14:30
Prøvde å se gjennom bildene, og så egentlig bare gjengitt det jeg ville forventet å se i et speil. På akkurat dette bildet kan både mur og refleksjon forklare det vi ser, men det er også et annet bilde med mur på (motsatt side).

Utsnitt fra høyre side på det bildet jeg lenket til: Det som jeg har merket med rødt nederst, mener jeg må være toppen av det grå trimpanelet som speiler seg i skjermen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Eodman

Angående speilene så har Møller bil Asker og Bærum link til en video på sin Facebook side som viser disse "ibruk". Må si jeg ble positivt overrasket.

Magnus Hansen

Personlig får jeg litt visuell overload av det førermiljøet. Masse busy skjermer, knapper og led lys i forskjellige farger..  Feks I-pace har for meg et mer tiltalende og balansert interiør.

Stikkkontakt

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 05. juli 2018, klokken 08:59
Personlig får jeg litt visuell overload av det førermiljøet. Masse busy skjermer, knapper og led lys i forskjellige farger..  Feks I-pace har for meg et mer tiltalende og balansert interiør.

Jeg syns i-pace ser kjip ut sammenlignet med dette. Likevel vil jeg nok beholde i-Pace  om ikke e-tron har noen skikkelig killer features og/eller pris. Har reservasjon ca 300 og ca 2000 på Audi.

Magnus Hansen

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 05. juli 2018, klokken 09:08
Jeg syns i-pace ser kjip ut sammenlignet med dette. Likevel vil jeg nok beholde i-Pace  om ikke e-tron har noen skikkelig killer features og/eller pris. Har reservasjon ca 300 og ca 2000 på Audi.

Ja, sånn er det jo med smak og behag. Det finnes ikke noe objektiv fasit på hva som er pent..

Stikkkontakt

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 05. juli 2018, klokken 09:43
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 05. juli 2018, klokken 09:08
Jeg syns i-pace ser kjip ut sammenlignet med dette. Likevel vil jeg nok beholde i-Pace  om ikke e-tron har noen skikkelig killer features og/eller pris. Har reservasjon ca 300 og ca 2000 på Audi.

Ja, sånn er det jo med smak og behag. Det finnes ikke noe objektiv fasit på hva som er pent..

Minuset i Audi er at den ser ut til å mangle dreiebryter for luft og varme.

jkirkebo

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 05. juli 2018, klokken 08:59
Personlig får jeg litt visuell overload av det førermiljøet. Masse busy skjermer, knapper og led lys i forskjellige farger..  Feks I-pace har for meg et mer tiltalende og balansert interiør.

Samme her, blir veldig "rotete". Ihvertfall for meg som typisk foretrekker en minimalistisk stil på det meste. For tiden er det nok interiøret i Model 3 som tiltaler meg mest av elbilene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Pingle

Sitat fra: Orbit på torsdag 05. juli 2018, klokken 08:40
Sitat fra: Pingle på onsdag 04. juli 2018, klokken 14:30
Prøvde å se gjennom bildene, og så egentlig bare gjengitt det jeg ville forventet å se i et speil. På akkurat dette bildet kan både mur og refleksjon forklare det vi ser, men det er også et annet bilde med mur på (motsatt side).

Utsnitt fra høyre side på det bildet jeg lenket til: Det som jeg har merket med rødt nederst, mener jeg må være toppen av det grå trimpanelet som speiler seg i skjermen.
Ok, godtar den som refleks. Den andre syntes jeg hadde litt mange, og bøyde, linjer, men ikke urimelig at det er refleksjon det også.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Counterpointer

Jeg vil avvente med endelig dom til jeg helst har kjørt den selv både på dag og kveld.

Men foreløpig synes jeg det ser ut som mye «innput», men det er lettere å sjalte ut overflødig info enn å mangle justeringsmulighetene en trenger eller display som ikke er der (jfr model 3).

Det er også litt glorete med for mye farget lys for min del, men det er ren smak.

Blir forøvrig ikke klok på hva kameraspeil forbedrer når de er lagd på den måten. Stor enhet ute og merkelig plassering inne. De hadde da en annen design på dette på prototypen, der tenkte jeg ikke på det....

turfsurf

Jeg synes egentlig det er merkelig at alle skjermene er plassert så lavt. Alle klager over at på Model 3 må man flytte blikket litt sideveis for å se på skjermen, men her er jo alt ink de virtuelle speilene plassert lavt. Merkelig valg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA