Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

trd-73

Forutsetningen må da være at det er mulig å feste et slikt nett?

Counterpointer

@trd-73

Foreløpig vet vi vel ikke om E-tron får feste til nett. Men det er sannsynlig å anta.

I-pace har det og tilbyr originalt nett.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

PionerThink

Er tydeligvis mange ulike måter å måle bagasjeromsvolum på ref artikler på nett. Denne var interessant da den refererer til en bil vi har eid selv, BMW X5 E70: https://www.motoring.com.au/luggage-space-whats-the-difference-108672/
Hvis det er 650 liter opp til seteryggen/trekket, og I-Pace har det samme med betydelig mindre mål er det noe som skurrer i mine ører :o Da høres 530 liter som et mer riktig tall som det refereres til noen steder for I-Pace!
Ford måler i følge artikkelen helt opp til taket, og amerikanerne måler skulderhøyde som kan bety toppen av baksetene. Andre igjen måler under bagasjeromstrekket eller opp til vinduene, så det er veldig ulik praksis brukt ???
Ser det forøvrig som en selvfølge at en helt ny premium SUV får både nett som strekkes til taket, og trekk i en og samme modul som helst kan legges under gulvet når ikke er i bruk når man f.eks skal laste fullt med setene lagt ned :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

trd-73

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 10:49
@trd-73

Foreløpig vet vi vel ikke om E-tron får feste til nett. Men det er sannsynlig å anta.

I-pace har det og tilbyr originalt nett.
ok, det visste ikke forhandleren her i Trondheim, iallfall ikke den personen jeg spurte, han sa det ikke fantes.

Orbit

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 10:49
Foreløpig vet vi vel ikke om E-tron får feste til nett. Men det er sannsynlig å anta.
På en av Genève-videoene hvor det er litt filming innvendig, er det festepunkter for nett bak for- og baksetene. Så baggasjenett/rollo ser absolutt ut til å bli en mulighet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sitat fra: trd-73 på torsdag 08. mars 2018, klokken 12:43
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 10:49
I-pace har det og tilbyr originalt nett.
ok, det visste ikke forhandleren her i Trondheim, iallfall ikke den personen jeg spurte, han sa det ikke fantes.
@trd-73: På I-pace tipper jeg det er opsjonskode 026EU (Loadspace partition net)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Espen W

Yep, takfeste til rollo har vært standard på Audi (Avant) lenge.
RS2'en min fra 94 og har det. Samme på A4'en fra 2004.

Ulv

Flott jobb gjort av Orbit med målebilder :+1:. Noen som har tid og greier å gjøre det samme med Q5, slik ta man ser hvor den ligger mellom Q5 og Q7 størrelsesmessig?
2018 e-Golf
2016 Passat Alltrack

Orbit

On popular request (har fått et par PM'er om det samme): Lengdemessig er Q5 ca 20 cm kortere, og det meste av dette kommer faktisk i bakdøra! Jeg har derfor laget to versjoner, hvor Q5'en er plassert lik på henholdsvis for- og bakaksel. Dersom jeg skal ønske/spekulere vilt, så er baksetet regulertbart frem-/bakover. Da kan en velge mellom veldig god benplass bak, eller mye baggasjeplass. Det har i alle fall liten hensikt med så lange bakdører (samme lengde som Q7) dersom ikke også benplassen er tilsvarende.

I forhold til Q5 ser e-tron ut til å bli 20 cm bredere, som også hjelper bra på på sete- og baggasjeplass.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Stikkkontakt

20 cm bredere kan umulig stemme.
Da er den i tilfelle 209 cm uten speil. Det er 12.cm mer enn Q7.

Orbit

Bredden har jeg estimert ut fra samme bildeserie fra Genève, men det er selvfølgelig noe usikkerhet her. Så lenge jeg antar at Audi ikke jukser på pressebildene, så er bilen (uten speil) ca 32% bredere enn den er høy. Så ser ut til å bli en relativt bred bil.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jamez

Det siste bildet som er brukt til å sammenligne bredden er nok tatt med ganske vid vinkel og gir dermed rart perspektiv. På videoene ser man at speilene er betydelig lengre ut til sidene enn framskjermene så dette bildet må være tatt ganske nærme.

Orbit

Alle videoene jeg har sett er med vanlige speil, og da er speil bredere enn skjermene som du sier. Men på dette pressebildet rett forfra er det med kamera (ekstrautstyr), og de 'speilene' bygger mindre i bredden enn forskjermene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PionerThink

Er det Q7 vist i gult oppå E-Tron her? Syntes Q7 så veldig høy ut i forhold til bildet ref denne linken: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36740.msg662979#msg662979
Trodde ikke det var så mange cm i forskjell, men bildet lyver muligens litt pga vinkelen?
Ellers er det jo veldig bra med slike bildemontasjer Orbit, så all honnør!
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA