Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Orbit

En av Geneve-bilene har kamera som sidespeil! Ikke over ladekontaktene som på konseptbilen, men i vanlig speilposisjon.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PionerThink

Noen som har sett hvilke hjul- og dekkstørrelser de har satt på disse prototypebilene?
Er litt vanskelig å få det riktige forholdet/proporsjonene på bilen når man ikke vet størrelsen på hjulene ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

jamez

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 06. mars 2018, klokken 10:06
Noen som har sett hvilke hjul- og dekkstørrelser de har satt på disse prototypebilene?
Er litt vanskelig å få det riktige forholdet/proporsjonene på bilen når man ikke vet størrelsen på hjulene ???

ser ut som det er 255/35R22 ?

Orbit

Jeg leser 285/35R22 på bakhjul, og myser meg også til det samme foran (utsnitt nedenfor, bildene kan lastes ned i høy oppløsning på lenkene).

Dette er i alle fall en dimensjon som finnes som (svindyr) standard for Pirelli Scorpion vinterdekk. Akkuratt denne dimensjonen leveres også med PNCS, et lyddempingssystem som Pirelli har laget i samarbeid med (og kanskje eksklusivt for) Audi. The plot thinkens ;)

255/35R22 finnes ikke som standardvare fra Pirelli.

285/35R22 er ca 78 cm diameter. Mer normale vinterdekk med samme rulleomkrets vil være 235/65R18 eller 245/55R19. Begge disse er relativt kurante dimensjoner med mange leverandører, f. eks. Nokian Hakka R2 for nordiske vinterdekk.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PionerThink

Er vel ikke uvanlig at man bruker 245/55-R19 som en "standardutrustning" på sommerdekk på slike SUV'er?
Så er vel ofte 20" nærmeste tilvalg hvis man ønsker en mer sportslig look ;)
Mener dette er typisk både for X5 og Q7 hvis jeg ikke tar mye feil?
22" er vel i den mer ekstreme(og dyre) enden av skalaen og litt mer typisk å utstyre på prototyper?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

jamez

bildet som ligger øverst her har høy oppløsning.
https://blog.audi.de/the-audi-e-tron-prototype-in-camouflage-design/?lang=en

du har helt rett i at det står 285/35r22
Dekket er et Hankook Ventus S1 Evo 2 SUV.

Trabekelverket

Er det noen som så pressekonferansen kl. 9? Noe nytt der?

Orbit

Det var ikke noe å hente der. De viste 3x reklamevideoer for nye A6, og e-tron ble vist i et kort innslag på scenen (i Geneve-kamuflasjen), uten noe ekstra informasjon. Bilen de viste frem var varianten med kamera i stedet for vanlige sidespeil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

e-tron 2018

Etter det eg kunne høyra mot slutten, ca. i det 14. min. Så sa dei at den endelige bilen skulle presenteres i Brüssel 13. August.

jamez


PionerThink

Herrejimini ??? Må jo være VM i uthaling som til og med overgår I-Pace hvis de skal vente i 5 mnd med å vise endelig utgave :-[
Det er jo ikke akkurat å forvente at man får en radikal endring fra de som ruller rundt i Geneve akkurat nå ::) Historien viser vel at man får litt mindre hjul som allerede snakket om her inne og kanskje litt kosmetiske endringer?
Er vel egentlig interiøret med skjerm(er) som er det mest spennende siden dette ikke er så mye vist fram enda?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

forzaman

To kule biler. Man blir nok litt lurt av vinkelen, for her ser både Q7-etron og etron quattro nesten like store ut. Men synes det jeg ser på bildene fra Geneve ser lovende ut. Mulighet for hengerfeste er ute av sekken... Hva blir det neste?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

PionerThink

Selv om ytre diameter kanskje ikke er så ulik på hjulene på disse bilene pga høy profil på Q7, så ser vitterlig E-Tron hjulene ganske mye større ut ???
Litt rart at panseret er like langt, men er vel for å beholde proporsjonene og ikke skremme konservative tyskere som noen påpeker her inne ;D
På den annen side så må jo dette gjøre at det frigis litt bagasjeplass i fronten?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Ulle

Kan vel ikke utelukkes at interiøret i den nye a6 gir en god pekepinn på hva vi kan vente oss i etron. Ser ikke ille ut (og på mange måter ganske likt ipace/lr velar mht til skjermene etc)

https://m.youtube.com/watch?v=nly-6Ks7QS8
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Crown

Sitat fra: Ulle på tirsdag 06. mars 2018, klokken 20:09
Kan vel ikke utelukkes at interiøret i den nye a6 gir en god pekepinn på hva vi kan vente oss i etron. Ser ikke ille ut (og på mange måter ganske likt ipace/lr velar mht til skjermene etc)

https://m.youtube.com/watch?v=nly-6Ks7QS8

Det er vel heller sagt at interiøret i nye A8 var samme typen som kom til å komme i e-Tron.

http://www.caricos.com/cars/a/audi/2018_audi_a8/images/27.html
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA