Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

PionerThink

Veldig fin sammenligning Orbit, var den jeg savnet og leita etter da jeg mente jeg hadde sett den et sted :+1: :)
Tror dere alle har gode poenger og at den kamuflerte kommer til å ligge nært opp til produksjonsmodellen ;)
Ikke at det er så galt da de fleste vil få de praktiske sidene tilfredsstilt, men ser at flere må vente til Sportback utgaven for å få en som er mer lik konseptet 8)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

E

Sitat fra: Orbit på tirsdag 30. januar 2018, klokken 20:32
Nederste bilde er foliert bil med strektegning av Q7 i rødt oppå.
Kunne du laget samme med Q5? Selv syns jeg Q7 er stor, mens Q5 akkurat passe.

Premium driver

Sitat fra: forzaman på tirsdag 30. januar 2018, klokken 21:47
Ser at det har vært litt diskusjoner rundt hvordan man tror grillen på produksjonsmodellen blir til slutt. Mange ønsker en mest mulig lik grill som på conceptmodellen (jeg er en av dem). Det har vært noen synspunkter på den "berømte" røde modellen som stod på trykk i autoexpress, og nå sist et bilde fra den norske utgaven av "auto motor og sport" (som jeg tror er en vill fantasitegning mtp grillen).

Derimot tror jeg grillen på den røde modellen er ganske lik den som p.t. er på den kamuflerte produksjonsmodellen. Jeg har lagt ved et bilde under som viser at de er ganske like. Legg merke til de vertikale stripene på tvers av grillen, plasseringen av audilogoen og diffusoren.

Til og begynne med syntes jeg grillen på den røde modellen ikke var noe særlig. Men jeg må innrømme at den etterhvert med litt tilvenning er helt grei. Selv om jeg skulle ønsket den på conceptmodellen. Men har vel liten tro på at de kommer til å endre grillen radikalt fra den som p.t. er på den kamuflerte produksjonsmodellen.


Det som blir spennende er hvilke farge og materialvalg som kommer på grillen. Elbilene har samme form på grillen som fossilbiler siden det gjør bilene gjenkjennelig som Audi. Samtidig ønsker Audi at man kan skille mellom el og fossil på grillen ved bruk av farger. Det ser man et eksempel på i conceptbilen e-tron Sportback som har en grill i samme farge som bilen (sølvfarget).

Jeg tror derfor ikke at e-tron kommer med en grå plastgrill som autoexpress har brukt på den røde, det blir for likt fossil-Audi. Jeg tipper det vil være mulig å velge at den lukkede delen av grillen (øverst og nederst på den kamuflerte) lakkert i bilens farge, eller i en kontrastfarge (grå metallic eller høyglanset sort).


Orbit

@E: Her er strektegning av Q5 lagt oppå den folierte bilen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

E

 :+1: Det ser ut som perfekt størrelse.

Når det gjelder priskommentaren med Outlander så tror også jeg det er utopi at disse skal konkurrere - men prises den dyrere enn modelx vil vi nok gå i tenkeboksen.

ELefant

Størrelse ser perfekt ut også for mitt behov - skal erstatte en Tesla model S 85D. Ønsker meg en noe høyere innstegs- og sittehøyde, uten at det går ut over sportsligheten i nevneverdig grad. Ønsker ikke at bilen blir mye over 1,60 høy. Har hatt trua på at dette blir en flott konkurrent til Tesla, men blir litt skeptisk når jeg leser hva Audi sin sjef for elbiler uttaler - er dette et helhjertet forsøk? Er spent på spec og pris, og tipper i den sammenheng på en veldig godt utstyrt intro modell med 95 kWh batteri (3 elmotorer) til 850-900 tusen. En tilsvarende tilnærmet fullspekket Tesla X 100D  ligger vel på drøye millionen? Innafor, men i grenseland for min del.

Premium driver

Her er presentasjonen Dr. Stefan Niemand holdt om e-tron i Oslo forrige uke. Den innheolder også et kart med de planlagte 400 Ionity hurtigladerne i Europa

https://www.tu.no/filer/EVENT/Nordic_EV_Summit_2018/Stefan_Niemand__Audi_AG.pdf

PionerThink

Denne var lagt ut på FB gruppa til Audi E-Tron:
https://drivetribe.com/p/is-this-the-upcoming-audi-e-tron-fkRRQJ_eTri12ByHxAKH7w

Så jo mer lik ut konsept-utgaven med sin lave taklinje enn den det har vært spionbilder av tidligere med henger!?
Hekken med sitt brede lys var jo også litt "konseptaktig", men det var ikke akkurat fronten med den åpne grillen ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Stikkkontakt

Sitat fra: PionerThink på torsdag 08. februar 2018, klokken 14:38
Denne var lagt ut på FB gruppa til Audi E-Tron:
https://drivetribe.com/p/is-this-the-upcoming-audi-e-tron-fkRRQJ_eTri12ByHxAKH7w

Så jo mer lik ut konsept-utgaven med sin lave taklinje enn den det har vært spionbilder av tidligere med henger!?
Hekken med sitt brede lys var jo også litt "konseptaktig", men det var ikke akkurat fronten med den åpne grillen ???

Disse bildene stemmer godt med at den vil ligne mye på Q8.

forzaman

Sitat fra: PionerThink på torsdag 08. februar 2018, klokken 14:38
Denne var lagt ut på FB gruppa til Audi E-Tron:
https://drivetribe.com/p/is-this-the-upcoming-audi-e-tron-fkRRQJ_eTri12ByHxAKH7w

Så jo mer lik ut konsept-utgaven med sin lave taklinje enn den det har vært spionbilder av tidligere med henger!?
Hekken med sitt brede lys var jo også litt "konseptaktig", men det var ikke akkurat fronten med den åpne grillen ???

Dette er nok ikke e-tron quattro, men snarere den nye Q8.

Vegar Beider

Sitat fra: forzaman link=topic=36740.msg654954#msg654954
Dette er nok ikke e-tron quattro, men snarere den nye Q8.
/quote]

Helt klart, og skremmende lik Q8 konseptbilen i detaljene.
Litt rart ikke artikkelforfatteren så det.

Stikkkontakt

På Geneve-utstillingen i fjor sa de at e-tron ville ligne mer på Q8-konseptet de viste der enn på e-tron concept. Har dessverre ikke link siden det ble sagt til meg av en på standen.

Vegar Beider

Sjekk registreringsnummeret. Tyske biler med elektrisk drift har alltid en E til slutt i nummeret. Dette er ikke en elbil.

PF

Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:38
Sjekk registreringsnummeret. Tyske biler med elektrisk drift har alltid en E til slutt i nummeret. Dette er ikke en elbil.
ser ikke E her
https://goo.gl/images/AuAzDh

Vegar Beider

Ah, stemmer, min feil. De kan ha en E til slutt for å få de fordelene som tilbys i enklete stater og områder, men de ikke ha det.

Men uansett tror jeg ikke på at dette er en e-tron. Karrosserilinjene stemmer overhodet ikke med de andre prototypene, bare se på hoftene og hjulbuene foran. Proporsjonen er feil, og denne her har identiske elementer med Q8. Baklysene er identiske (ikke like e-tron concept), grillen er identisk, proporsjonene identiske. At e-tron blir til en litt krympet Q8 er særdeles usannsynlig. Sorry, tror ikke på det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA