Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

samotholt

Helt enig.

20 cm i høyden høres mye ut. Man stabler ikke vanligvis så høgt...

Linjene på konseptbilen ga også håp om god rekkevidde (og lite støynivå) i litt høgere hastigheter  :'(
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Touring

Synes konsept og test-bilen ligner betryggende mye jeg.

oll1954

Sitat fra: Touring på lørdag 20. januar 2018, klokken 00:13
Synes konsept og test-bilen ligner betryggende mye jeg.

Du har helt rett! Tegnet dem av på plast og la dem over hverandre: Omtrent full match om man legger litt godvilje til på grunn av litt forskjellig bildevinkel (concept er tatt litt mer bakfra) og litt ulik størrelse. Det kan også se ut som om testbilen (produksjonsbilen?) har takrails, derav den lille knekken i taklinja umiddelbart foran bakspoileren.

Det har vært snakket om at produksjonsbilen vil være 20 cm høyere. Dette vil tilsvare ca. 7.5 mm høydeforskjell med denne målestokken og det er i hvertfall ikke tilfelle på disse bildene!

Jeg tror vi har blitt lurt av kamuflasje, takrails og svarte/mindre felger. Dagens gode nyhet!  :+1:  :)
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Imagine

#108
Sitat fra: Touring på lørdag 20. januar 2018, klokken 00:13
Synes konsept og test-bilen ligner betryggende mye jeg.


Her ble jeg relativt beroliget igjen ja.
Mini-Debatt: Er det større frontskjørt/overheng foran forhjulene på den tildekte bilen enn på konseptbilen?

Og ser det ikke ut som at sidevinduene er «høyere» og at hekken er ganske forskjellig (mindre rå?).

Premium driver

Når konseptbilen ble presentert i september 2015 sa Audi allerede at den endelige bilen blir litt høyere enn konseptbilen som er 1,54m. Men 20cm blir Q7 høyde og det er alt for mye. Tipper produksjonsmodellen blir ca. 1,60m høy.

Stikkkontakt

Ser ut som vinduene er litt høyere på produksjonsbilen ja. Og skulderlinjen er mer horisontal. Slik at spesielt bakrutene blir større. Skulderlinjen ender opp i baklyktene som teolig står plassert litt lavere enn på konseptbilen. Uansett blir det en stor bil. Lengde og bredde som en A6 og vesentlig høyere. I tillegg er det grunn til å tro at plassutnyttelsen er bedre. Da snakker vi MASSE plass.

Thorden

Vinduene (og taket) er absolutt en del høyere, og det er nok i hovedsak en god ting. Selvfølgelig ikke for designet, det blir nedtonet. Men man må jo kunne se ut også, og med så lav takhøyde som i konseptbilen ville det bli lavt under taket for alle over 180. Ser kult ut, men er håpløst i praksis. Alle som har prøvd en Range Rover Evoque vil nok skjønne poenget.

Stikkkontakt

Sitat fra: Thorden på lørdag 20. januar 2018, klokken 09:19
Alle som har prøvd en Range Rover Evoque vil nok skjønne poenget.

Eller for å holde trenden ved like. Alle som har prøvd baksetet i en Model S.
Må jo ha med Tesla i alle tråder og innlegg her på elbilforum.no

forzaman

En annen interessant detalj når man ser på conceptbilen og den kamuflerte produksjonsmodellen, er dørene. Conceptbilen har en rammeløs dør (som TMX), og med de utfordringene det kan skape vinterstid med vinduene, mens den kamuflerte produksjonsmodellen har en tydelig splittet B-stolpe på bildene, og en fast ramme rundt vinduer. Håper virkelig det blir slik. Ønsker i utgangspunktet ikke en rammeløs dør, men en mer klassisk dør med fast ramme rundt vinduet.

Jeg har selv ikke noe erfaring med en rammeløs dør, slik altså TMX har. Ut i fra det jeg har lest av tilbakemeldinger på diverse forum, kan slike dører være en utfordring på vinterstid, da disse må senkes før man kan åpne døren. Men ser jo at den ny Audi A7 også kommer med en rammeløs dør, så helt håpløst kan det kanskje ikke være?

Touring

Hadde vært fint om de hadde hatt bilen så konvensjonell  som mulig ja, viktigste er bare at ting fungerer! Ordentlige rails og henger feste blir det også ser det ut som. Gleder meg bare mer og mer til den bilen merker jeg

Imagine

Har og har hatt masse biler med rammeløse dører, og synes personlig det ikke er noen forskjell vinterstid. Og det er ikke noe problem at vinduet rykker ned 0,5 cm ved åpning heller. Det eneste kan kanskje være at rammeløse dører gir en fordel hvis bilen er full an snø og man ikke gidder/klarer å fjerne all snøen på taket før man åpner døren. Da kommer det ikke like mye snø inn i bilen.

Amatøren

#116
Håper det ikke blir rammeløse dører.

Da må vinduet litt ned og opp hver gang døren skal åpnes. Hver gang kan det dra med fukt inn mellom vindu og gummilist. Dette kan igjen medføre at vinduet fryser fast.

Har også opplevet at det har oppstått isrand nederst på vinduene langs dørkanten. Ikke noe greit når isskrapen ligger i bilen.

Har lest en del om Tesla og dør problemer og da ikke bare Falkeving dørene....
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Crown

Subaru har jo kjørt rammeløse dører på Legacy/Outback helt til de siste modellene, og det har jo fungert helt greit. Har hatt slike, og ingen kan jo påstå at Subaru er dårlige vinterbiler :) Men jeg foretrekker også ramme.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Ulle

Sitat fra: kvp på fredag 19. januar 2018, klokken 15:48
Sitat fra: Tor Ping på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:42
Her er noen nye bilder av Audi e-tron. Vi begynner kanskje å nærme oss det som blir det endelige designet.
Designet er litt mer nedtonet. Fortsatt en kjempefin bil selv om prototypen nok var litt råere, kanskje det ble litt for mye av det gode for den jevne Audi kunde :)

http://www.autoexpress.co.uk/audi/90728/new-2018-audi-e-tron-all-electric-suv-nearing-autumn-release

Jeg ble rett og slett litt deppa om dette er resultatet. Synes den ser kjedelig og gammeldags ut,generelt og ift. prototypen. Nærmest en mix av  faceliftet Q5 eller A6 Allroad.

Det er dette som har vært min bekymring hele tiden; at bilen blir for kjedelig. Etter Tesla, og design friheten som ligger i en el bil, vil jeg gjerne at bilen signaliserer et paradigme skifte..og noe helt nytt...

Håper virkelig jeg tar feil. På Lillestrøm sa det at bilen kommer til å være "nær opptil" det du ser her idag...

+1

Den rød saken der var bare trist. Lissepasning til Jaguar om dette er representativt for endelig design..
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Thorden

Tipper de treffer rimelig bra med de bildene der. Om du er på jakt etter et upraktisk designikon som vil se utdatert ut etter to år kjøper du heller Jaguaeren.
Det virker som om folk flest er fryktelig opptatt av om e-tron får hengerfeste eller ikke. Da tipper jeg behovet hos majoriteten av kundene ikke handler primært om kult design, men om nytteverdi. Dette er evige kompromisser, det kommer vi ikke unna. Du får ikke begge deler. Og jeg er fullstendig overbevist om at Audi selger flere biler om de prioriterer det praktiske over design. Jeg sier ikke at jeg liker det, tvert i mot. Men jeg tror det selger bedre. Var det opp til meg ville jeg hatt konseptbilen uforandret. Det kommer ikke til å skje, jeg kjøper den uansett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA