Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Amatøren

Så at Audi Møller Bil Asker og Bærum hadde lagt ut bilder av en Audi e-tron som er utstilt på flyplassen i München.

Tar meg friheten og låner bildene, håper jeg blir tilgitt.













VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Lurer på om dette virkelig kommer på på e-tron ved lansering:

Trådløs lading av batteriet

Med «Audi Wireless Charging» er e-tron quattro concept klar for trådløs lading, eller det som kalles induksjonslading. Det muliggjør en praktisk og enkel lading av elbil, hvor bilens parkeringssystem selv sørger for at bilen parkeres i riktig posisjon over en ladeplate i bakken, slik at ladingen kan skje trådløst.


VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

oll1954

Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Meldola

Grillen i den videoen var ikke helt heldig, mye finere den som er på bildene over.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Øggen

Sitat fra: oll1954 på mandag 13. november 2017, klokken 00:21
Pris i Tyskland: 66.000 EUR iflg AutoBild. de.

Se http://www.autobild.de/videos/video-audi-e-tron-quattro-mlb-2018-12790182.html

Om det e startprisen uten utstyr, altså "basispreis", skulle det bli ca 515.000 NOK etter dagens kurs.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

fantonsen

Sitat fra: Meldola på mandag 13. november 2017, klokken 12:24
Grillen i den videoen var ikke helt heldig, mye finere den som er på bildene over.

Ikke helt ubetinget enig i deg der.
Dette er samme grillen som er vist for sportback-versjonen.
Det er første gangen jeg ser den brukt på denne bilen. Så hva som blir på den endelige e-tron versjonen er ikke godt å si.
Uansett så har jeg litt sansen for denne grillen, og har ikke noe imot om den kommer med.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Meldola

Sitat fra: fantonsen på mandag 13. november 2017, klokken 13:13
Sitat fra: Meldola på mandag 13. november 2017, klokken 12:24
Grillen i den videoen var ikke helt heldig, mye finere den som er på bildene over.

Ikke helt ubetinget enig i deg der.
Dette er samme grillen som er vist for sportback-versjonen.
Det er første gangen jeg ser den brukt på denne bilen. Så hva som blir på den endelige e-tron versjonen er ikke godt å si.
Uansett så har jeg litt sansen for denne grillen, og har ikke noe imot om den kommer med.

På ingen måte showstopper for min del heller, bare likte den andre bedre. Grått blir litt plastic-fantastic opplevelse. Ser Ionic nå kommer med sort i stedet for grå grill så er i alle fall en Sør-Koreaner som er enig med meg  :P
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

lr-80

66000 € er 525000 kr når 19% tysk moms er trukket fra. Hvor mange er det på liste nå?
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Premium driver

#8
Grillen på Sportback versjonen er i bilens farge (som var grå). Audi har sagt at el-modellene får en grill som er invertert fargemessig sammenlignet med de andre Audi bilene og at innsiden av grillen følger bilens farge. Derfor er området på utsiden av grillen på Sportback sort - i motsetning til fossil Audi der innsiden av grillen er sort.

Her tror jeg AutoBild har gjort en feil og tegnet en grå plastgrill - men mest sannsynlig kommer e-tron med en Audi grill der innsiden er i bilens farge.

Premium driver

Sitat fra: lr-80 på mandag 13. november 2017, klokken 19:20
66000 € er 525000 kr når 19% tysk moms er trukket fra. Hvor mange er det på liste nå?

På lørdag var det 2878

Tellus

Blir ikke skremt av den indikerte prisen på lavt 500K-tallet. Samtidig er dette kanskje en bil med et mindre batteri enn 95kWh ?

Blir spennede dette. Utseedemessig er ikke bilen veldig spennende, men E-tron har andre ting som taler for seg.

lr-80

2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Trond.m

Spørsmålet er om 66000 euro er bekreftet av Audi eller står for journalistens regning. Det kan dessuten mye mulig at det er en estimert pris etter at det er trukket fra offentlig støtte. 70.000 euro og kurs på 9,50 gir en startpris på 559.000. Det er nok ikke usannsynlig at prisen starter der.

SurSnasen

Sitat fra: TM på mandag 13. november 2017, klokken 21:23
Spørsmålet er om 66000 euro er bekreftet av Audi eller står for journalistens regning. Det kan dessuten mye mulig at det er en estimert pris etter at det er trukket fra offentlig støtte. 70.000 euro og kurs på 9,50 gir en startpris på 559.000. Det er nok ikke usannsynlig at prisen starter der.

Med tanke på at Model X, med sitt 75-batteri, begynner på 670 000 kroner, vil jo en startpris på 560 000 kroner bli meget gunstig for e-tron med 90-batteri. Model X er en fysisk større bil, men en forferdelig upraktisk bil for sin størrelse (elendig, totalt manglende bagasjesikring, ikke mulighet for lastestativ/takboks). Så gjenstår det å se hvordan Audi legger opp tilvalgene og standardutstyret.

Trond.m

Da gikk euroen plutselig opp 1,3 % bare i dag. Det tilsvarer 10.000 i prisstigning. Møller er raske med å sette opp prisen ved valutaendring sammenliknet med BMW. I forrige uke satte de opp innstegsprisen på e-Golf til ca 330.000 :-(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA