Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

PionerThink

Ser ut som e-tron legger seg opp mot sine søsken når det gjelder utseende:
http://www.caradvice.com.au/609750/2018-audi-e-tron-spied-again/photos/

Hadde heller ikke regnet med at endelig modell ville være 100% lik konseptet de viste ;D
Tror derfor jeg ikke gidder å bli skuffet om dette blir resultatet ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Imagine

Blir ikke like rått som konseptbilen, men det ser likevel ut til å bli fint på de siste her.

kvp

Jeg er enig...jeg tror det holder. :)
(det var jeg som skrev tidligere at jeg var litt skuffet og at den lignet en facelifted Q5/ A6 Allr)

Orbit

Sitat fra: PionerThink på mandag 29. januar 2018, klokken 15:19
Ser ut som e-tron legger seg opp mot sine søsken når det gjelder utseende:
http://www.caradvice.com.au/609750/2018-audi-e-tron-spied-again/photos/
De bildene var allerede ute i desember, kanskje også tidligere?

Sammenlignet med spionbildene fra juli 2017 er det ikke forskjeller å se (bortsett fra litt høyere registreringsnummer). Så jeg har fremdeles samme "ting jeg lurer på"-liste som den gang......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amatøren

Sitat fra: PionerThink på mandag 29. januar 2018, klokken 15:19
Ser ut som e-tron legger seg opp mot sine søsken når det gjelder utseende

:+1: :+1: :+1: :+1: :+1:

Hadde håpet på kamera i stedet for sidespeil med tanke på luftmotstand, men det er vel ikke modent for typegodkjenning.

I tillegg så håpet jeg på enda høyere bak og litt rettere bakrute så den hadde fått bedre bagasjeplass.

Skjønner at skrå bakluke hjelper på aerodynamikken, men går på bekostning av bagasjeplassen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

AudiTron

Siste nummer av auto motor og sport. De pleier å treffe ganske godt på hvordan de kommer til å se ut når de går i produksjon

Stikkkontakt

For å si det enkelt: Audi Norge hadde ikke sagt at prisen blir en overraskelse dersom den blir 100000 Euro i Tyskland. Med den prisen hadde de ikke behøvd en hel fabrikk i Belgia, men en liten gymsal i Ingolstadt der de bygget en for hånd i ny og ne. 

PionerThink

 :+1:
Tror også at AMS bommer litt denne gangen :D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

AudiTron

Ja håper også det:) men audi er vel ikke kjent for å være billig;)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: AudiTron på mandag 29. januar 2018, klokken 23:51
Ja håper også det:) men audi er vel ikke kjent for å være billig;)
AMS er langt bak med elbilkunnskaper. Dette er for dem et veldig eksotisk tema de såvidt streifer en gang i blant.

Stikkkontakt

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 30. januar 2018, klokken 00:34
Sitat fra: AudiTron på mandag 29. januar 2018, klokken 23:51
Ja håper også det:) men audi er vel ikke kjent for å være billig;)
AMS er langt bak med elbilkunnskaper. Dette er for dem et veldig eksotisk tema de såvidt streifer en gang i blant.

Som tyskere generelt.
Konverteringen til elektrisitet blir tysk bilindustri sin bane. De har knowhow som trengs, men forbrukerne på hjemmemarkedet er så erkekonservativ at de  bremser industriens evne til å omstille seg. 99% av tyskerne kunne fint passet inn i FB-gruppen "Vi som ønsker elbilen dit peppern gror"

Tellus

#131
Når vi sitter her på vår lille tue i Norge kan det nok se ut som om elektrisifiseringen av bilparken er i full gang. Hvis vi løfter blikket en smule så ser vi at resten av verden ligger milveis unna. I 2017 var omlag 1.3% av totalt antall nye bilser solgt i verden ladbare. De fleste av disse bilene var vel sannsynligvis hybrider. Med andre ord var ikke engang 1 av 100 biler fullelektriske.

Hvis jeg var leder for en av de store tyske bilgigantene hadde jeg neppe følt at tiden var i ferd med å renne ut. Ville nok være langt mer bekyrmet for de mange dieselskandalene.

Mange av de store produsentene GM, VAG og Daimler ser ut til å ha det meste under kontroll spør du meg. Ford, BMW og Toyota ser ut til å ligge noe lengre unna i løypen, men har nok fortsatt plenty av tid hvis det setter i gang nå.

http://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

PF

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 30. januar 2018, klokken 08:04
Sitat fra: Finnøy på tirsdag 30. januar 2018, klokken 00:34
Sitat fra: AudiTron på mandag 29. januar 2018, klokken 23:51
Ja håper også det:) men audi er vel ikke kjent for å være billig;)
AMS er langt bak med elbilkunnskaper. Dette er for dem et veldig eksotisk tema de såvidt streifer en gang i blant.

Som tyskere generelt.
Konverteringen til elektrisitet blir tysk bilindustri sin bane. De har knowhow som trengs, men forbrukerne på hjemmemarkedet er så erkekonservativ at de  bremser industriens evne til å omstille seg. 99% av tyskerne kunne fint passet inn i FB-gruppen "Vi som ønsker elbilen dit peppern gror"

Og enda har de den mest tekniskavanserte el-bilen på markedet i BMW I3.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 29. januar 2018, klokken 23:01
For å si det enkelt: Audi Norge hadde ikke sagt at prisen blir en overraskelse dersom den blir 100000 Euro i Tyskland. Med den prisen hadde de ikke behøvd en hel fabrikk i Belgia, men en liten gymsal i Ingolstadt der de bygget en for hånd i ny og ne.
Enig hvis de snakker om startpris for 70 kWh model. Men hvis de snakker om 105 kWh med tre motorer og masse utstyr inkl 1500 kg + hengervekt så er det helt klart er overraskende positiv pris synes jeg.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på tirsdag 30. januar 2018, klokken 08:35
Når vi sitter her på vår lille tue i Norge kan det nok se ut som om elektrisifiseringen av bilparken er i full gang. Hvis vi løfter blikket en smule så ser vi at resten av verden ligger milveis unna.

Ja, statistikken viser dette med all tydelighet.
Men det den ikke viser er at det ikke er elbiler i produksjon som fungerer som familiebiler. Bortsett fra Tesla. Og Tesla er relativt sett astronomisk dyr i avgiftsfrie regimer.
Folk flest i verden har ikke alternativer. Og de få halvbrukbare alternativene som finnes er det årevis venteliste på.
Hadde VW bestemt seg for å lage en e-Passat eller e-Touran så hadde de fint klart det. MQB er tilrettelagt for det. 60-70 kwh og 50.000 tror jeg hadde truffet godt i markedet i Europa.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA