Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Berlingo lader ikke.

Startet av Grumle, lørdag 11. november 2017, klokken 15:42

« forrige - neste »

Grumle

Hei. Min Berlingo vil plutselig ikke ta lading.

Satte den på lading tidligere i dag, men la merke til at det orange lyset ikke kom på. så sjekket om energimeteret var aktivt, noe det var. Det lyste også at den sto på lading i dashbordet. Har nå stått to timer, men energimeteret har ikke beveget seg så virker ikke å ta imot ladingen. Vannpumpen har gått hele tiden. Har forsøkt å ta ut og inn kontakten en 3-4 ganger uten at de orange lysene har kommet på.

Noen som har noe ide om hva det kan være ?

Elmo

#1
Ja det skal jeg fortelle deg :+1:
Sånn oppfører bilen seg når ladeluka ikke er lukket. Nå har vel antagelig lukket luka ?? så da er det bryteren i luka som fusker. Åpne luka igjen og smell den igjen litt hardere så kanskje den kommer seg.

Om du allikevel ikke får startet lading så må du få koblet vekk den funksjonen. Vet om flere som har fått gjort det. Jeg tror bryteren kobler til jord når luka er åpen og at det som skal til er å klippe en ledning. Ring evt. Elbilmek i Asker og spør dem, hvordan du enklest finner rett ledning.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Tusen takk for at  du deler av all din kunnskap Elmo! :) Ute å testet nå og var luken som var probemet.

Elmo

#3
Hyggelig å være til hjelp :+1: ;)

Har bryteren i luka begynt å fuske, eller var det bare du som ikke hadde lukket den ordentlig ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Jeg som ikke var klar over at luken hadde en bryter. Bruker somregel å bare legge lokket inntil uten å låse det mens jeg lader, men denne gangen var tanken å kladdlade en times tid da jeg var litt usikker på om jeg klarte 4 mil på 65% :) Med litt dårlig tid så sto selvfølgelig lokket på vidt gap :p Typisk at sånnt skjer når det minst passer seg.. Endte med å bruke en annen bil :p  Da jeg kom hjem var bilen fortsatt på 65% og panikken begynte å spre seg, helt til du redda dagen! ;) Hehe

Grumle

I dag ble det ny bærekule og drivakselmansjett. Blir spennende å se hvor lenge mansjetten sitter da det er en universal sak fra Biltema. Lurer på om de orginale har en innvendig gummiflens som skal ned i sporet på drivknuten ? Biltema sin er jo helt glatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA