Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

chill mode

Startet av DagfinnN, fredag 10. november 2017, klokken 11:32

« forrige - neste »

DagfinnN

Noen som har testet om dette medfører mindre forbruk?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

DagfinnN

Når jeg får min nye om et par uker skal jeg ta en tur på min 70 km testrunde og teste med og uten chill så for vi noe mer håndfast.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

OlaM

Roer den ned autopiloten også?
'21 3LR

Thor2014

Hvorfor skal dette gi lavere forbruk?
Den begrenser kun akselerasjon. Med mindre du gir full gass hele tiden er nok forbruket likt.

DagfinnN

Har vi ikke alle klampen i bånn hele tiden :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Muffinman

Gimmick. Standard er ekstremt kjørbart i utgangspunktet. Dette er unyttig med mindre føreren er en orangutang.

Counterpointer

Sitat fra: Muffinman på fredag 10. november 2017, klokken 19:24
Gimmick. Standard er ekstremt kjørbart i utgangspunktet. Dette er unyttig med mindre føreren er en orangutang.
Så ca halvparten har stort utbytte altså

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 10. november 2017, klokken 19:24
Gimmick. Standard er ekstremt kjørbart i utgangspunktet. Dette er unyttig med mindre føreren er en orangutang.

Jeg synes P-er er akkurat like kjørbare, hva mener du her?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Du fikk med deg at vi diskuterer to innstillinger for akselerasjon som kom med siste oppdatering; "chill" og "standard" - og ikke bilmodeller?

sigurdi

Når det gjelder forbruk vil man ikke merke noe med jevn fart.
Har man korte turer med mange start/stopp eller på/av kjøringer vil det nok merkes på forbruket.
Har man til vanlig egg under watt pedallen så får man likt forbruk.

Det er faktisk målbart forbruket som kommer av akselerasjons øvelsene man holder på med.

sigurdi

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Horten
Model X90D (18.03.17)

Jeronan

Driving uphill, driving through rain/snow or going 110-120 kmh on the E6 is what really kills range, not the ocassional acceleration.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TeslaSvein63

Er dette noe alle TMS får, "eldre" også? Har prøvd å laste ned en oppdatering som kom nå 6-7 ganger, men får bare at det feilet. Det har det aldri gjort før. Kan det være at det ikke passer på sen 13 mod P85?

Anders Jensen

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 14. november 2017, klokken 00:01
Er dette noe alle TMS får, "eldre" også? Har prøvd å laste ned en oppdatering som kom nå 6-7 ganger, men får bare at det feilet. Det har det aldri gjort før. Kan det være at det ikke passer på sen 13 mod P85?

Kan være at det er en bug som gjør at bilen ikke får det til. ring SC og spør de. der får du garantert svar.
market at lånebilen jeg hadde i forrige uke ikke innstallerte denne oppdateringen helt uten problemer.
Bilen "døde" i carporten i 15-20 min.. så kom den til liv igjen. :)
Lagde masse rare lyder.. hørtes ut som dyp knurring fra en Rottweiler på et tidspunkt.. (har ikke hund).. fikk senere vite at det var helt normalt..  :o :o
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA