Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Leaf i flere farger?

Startet av hansob, onsdag 08. november 2017, klokken 19:21

« forrige - neste »

hansob

Jeg var på visning av Leaf i Sarpsborg i dag, og der sier selgerne at man nå kan bestille bilen i flere farger. Man får da en bil uten LED lys men ellers tilsvarende de svarte og sølvgrønne. Disse bilene kan leveres i mars, altså tidligere enn de to standardfargene hvor de fortsatt sier april/mai.
De sier at Nissan Norge har fått tildelt en ekstra ladning med biler som egentlig var planlagt for et annet marked, og at de derfor har halogenlykter  istedenfor LED.
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Zuexi

Snodig. Snakket med selger i BNH i helgen.
Der fikk jeg beskjed om nye farger i utstyrsgrupper kunne bestilles ila januar.

sylwester

Det er nok 2017-modellen i såfall. Du får sikkert den fremdeles hvis det er fargen som er viktigst.
Det at andre farger kommer over nyåret er fornuftig spekulering. Selgeren min sa han kunne kontakte meg i det nye farger kom før jeg bestemte for å kjøpe en svart. (Kona ville opprinnelig ikke ha flere svarte biler eller en ny lysegrønn bil :-O )
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bondeknøl

Har også fått samme beskjed som trådstarter. De forventer at leveringsplan holder og at det kommer mye biler på senvinteren/våren. Det gjenstår jo å se da. Så spørs det hvilke fargevarianter som kommer først.

Gordon Retriever


bob-bob

Fått svar fra forhandler i dag , - versjon med fargevalg og diverse utstyr kan bestilles fra Januar. Levering ca juni-juli 2018.  Launch Editon kommer bare litt før ; ca mai - kan bli utsatt til juni. Så da hopper vi over Launch Edition , kona vil ha andre farger , og vil velge utstyr selv. Skal ha stoffseter og vil ikke kaste bort penger på stor stereo. (blir vel Acenta med tilpasninger her ) 

Trond.m

Sitat fra: bob-bob på torsdag 30. november 2017, klokken 14:21
Launch Editon kommer bare litt før ; ca mai - kan bli utsatt til juni. Så da hopper vi over Launch Edition
Går ut fra at du her snakker om forventet levering av Launch Edition ved bestilling i dag. Vi som bestilte tidlig kan vel fortsatt forvente å få bil i mars slik det står i kontrakten ?

Trond.m

#7
En usikkerhet med å vente på en annen farge er at prisen kanskje endres på grunn av valutaendring. Kan bli rimeligere å kjøpe en sort og folere den dersom Nissan tar hensyn de siste mnd. svekkelse av norske kroner mot euro og pund. Vi snakker om 8-10 % siden de åpnet for bestilling av Launch Edition. Her er grafen som viser kursen på pund. De har nok en sikring mot store kursvariasjoner, men når VW har økt prisen på e-Golf betydelig og gråimporten rammes av den svake kronen, tror jeg ikke importøren vil la prisen på Leaf være uendret.

bob-bob

Sitat fra: TM på torsdag 30. november 2017, klokken 15:51
Sitat fra: bob-bob på torsdag 30. november 2017, klokken 14:21
Launch Editon kommer bare litt før ; ca mai - kan bli utsatt til juni. Så da hopper vi over Launch Edition
Går ut fra at du her snakker om forventet levering av Launch Edition ved bestilling i dag. Vi som bestilte tidlig kan vel fortsatt forvente å få bil i mars slik det står i kontrakten ?
Ja , spørsmålet til forhandler var ved bestilling av Launch edition nå ja.  :)  Hva dere som bestilte tidligere kan forvente spurte jeg naturlig nok IKKE om .......  :P

Beckern

Lurer på om de halogen leafene kan være japanske. De høres ganske sikre ut på levrering og det tyder på en fabrikk som er i gang og som kan levere andre farger.
Det henger ikke helt på greip at launch som skal være en enkel variant til å kjøre inn produksjonslinje blir forstyrret av andre modeller både med tanke på utstyr og farger.

sylwester

Sitat fra: bob-bob på torsdag 30. november 2017, klokken 14:21
Fått svar fra forhandler i dag , - versjon med fargevalg og diverse utstyr kan bestilles fra Januar. Levering ca juni-juli 2018.  Launch Editon kommer bare litt før ; ca mai - kan bli utsatt til juni. Så da hopper vi over Launch Edition , kona vil ha andre farger , og vil velge utstyr selv. Skal ha stoffseter og vil ikke kaste bort penger på stor stereo. (blir vel Acenta med tilpasninger her )

Launch edition ser ut til å ha teknafeatures bortsett fra Bose-anlegg og skinnseter, dvs. det minst funksjonelle ekstrautstyret er fjernet. Jeg tenker Launch kommer til å være tilgjengelig som "Nordic" i Norge. Ser du på modellklassene på den japanske siden så er det kun "Tekna" (G) som har LED-lykter. Som forventet har ikke "Visia" (S)  app, varmepumpe og ryggekamera.

Det er veldig vanskelig å lese de japanske sidene siden de har tekst i bildene og det blir seff ikke oversatt av Google og jeg kan ikke en tøddel japansk så dette er kun etter tyding av bildene og ikke teksten..
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

snoemann

Nå ligger det mulighet for å bestille en Tekna ute på nissan sine hjemmesider.
Litt flere fargevalg også.
Kom dette nå nettopp? Kanskje denne uken?
Estimert leveringstid Tekna 6 mnd
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Joltus


snoemann

Ser også at posten min var veldig sneversynt.

Det ligger selvsagt også ute mulighet for Acenta og Visio osv også :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

sylwester

Egentlig merkelig at de ikke tilbød denne fra starten av. De har økt prisen med 10'kr og lagt på Bose og skinn? Eller er delskinn noe annet? Tekna pleier å være hel ved på setene?

Sikkert hyggelig med flere farger, men gud hvor kjedelige de valgene var. Nissan har jo sa utrolig godt utvalg på sin japanske konfigurator så hvorfor ikke tilby det samme her?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA