Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen spørsmål rundt det å kjøpe ny e-Golf

Startet av Moby, onsdag 08. november 2017, klokken 15:21

« forrige - neste »

Moby

Sitat fra: Mobileum på onsdag 08. november 2017, klokken 21:36
Ventetid er vel ca. 6-7 mndr. Skal du ha med Active Info Display må du regne med mellom 8-10 mndr. iflg selger.

Det var litt lenger ventetid enn jeg trodde. Jeg vil ha med Active Info Display. Må jeg ha med keyless access for at bilen er 100% nøkkelløs eller holder det med keyless pakken?
E-golf 2019 mod.

PTh

Sitat fra: Moby på onsdag 08. november 2017, klokken 21:53
Sitat fra: Mobileum på onsdag 08. november 2017, klokken 21:36
Ventetid er vel ca. 6-7 mndr. Skal du ha med Active Info Display må du regne med mellom 8-10 mndr. iflg selger.

Det var litt lenger ventetid enn jeg trodde. Jeg vil ha med Active Info Display. Må jeg ha med keyless access for at bilen er 100% nøkkelløs eller holder det med keyless pakken?

Keyless pakken trenger du kun om du ønsker larm i bilen. Om du kun ønsker å få nøkkelløs så velger du keyless access.

Moby

#17
Jeg var å prøvekjørte FL e-golf i dag. For meg er det absolutt favoritt elbilen. Jeg fikk med meg et pristilbud med tilnærmet alt av utstyr, det virket ikke som det var så mye prutningsmonn. Enkelte her inne har fått mange % på kjøpesummen har jeg sett.
E-golf 2019 mod.

Mobileum

Vent med å diskutere pris til du sitter med kulepennen i hånden  ;)

Og når du mener du har presset han/hun nok, skal du selvsagt også ha med skvettlapper foran, bagasjerommatte og lastekantbeskytter. 8) Lykke til!

De som snakker om fantastiske rabatter glemmer gjerne å nevne om det er firma-avtaler som ligger bak.

Ps. Husk at vinterhjul er momsfrie når du bestiller dem med bilen.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Moby

Sitat fra: Mobileum på torsdag 09. november 2017, klokken 19:45
Ps. Husk at vinterhjul er momsfrie når du bestiller dem med bilen.

Takk for tipset. Jeg prøvde også å spørre om jeg kunne få en 2019 modell. Det er jo ingen store nyheter, men selger måtte innrømme at det er små oppdatering som ofte kryper inn på en ny årsmodell. Og når det uansett er ventetid til april-mai kan jeg like gjerne vente til juni å få en 2019 e-golf. Men da mente selger jeg måtte vente med å bestille til mars neste år, og etter nyttår blir e-golfen 10-12 tusen kroner dyrere
E-golf 2019 mod.

Kjetil1986

Her er litt info om hvordan neste e-golf muligens kommer til å bli. 48 kWh (420 km NEDC) 204 hk. Dette skal være den siste versjonen av e-golf.



http://pushevs.com/2017/06/05/volkswagen-e-golf-8-get-48-kwh-battery/
Model 3 long range 2021

jensjacob

Hvis det er sandt, så begynder jeg at spare sammen til den allerede nu! Og når den så er 5 år gammel (2025) så er der nogen der har fundet ud af at retrofitte en 90 kWh batteripakke i den. Så har jeg elbil resten af livet.

Og så ser den oven i købet godt ud.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

j-Golf

#22
Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 09. november 2017, klokken 22:02
Her er litt info om hvordan neste e-golf muligens kommer til å bli. 48 kWh (420 km NEDC) 204 hk. Dette skal være den siste versjonen av e-golf.



http://pushevs.com/2017/06/05/volkswagen-e-golf-8-get-48-kwh-battery/

Det er en gammel uaktuel artikkel (fake news ;) ). En højtstående person fra VW har udtalt, at Golf Mk8 ikke kommer i eGolf udgave. Næste nye elbil i Golf klassen bliver noget i retning af ID concept

Se nederst i denne artikel ("the e-Golf won't make it to another generation..."
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/89538/new-2020-volkswagen-golf-mk8-bold-interior-design-hybrid-tech-and-latest

geear

Sitat fra: j-Golf på fredag 10. november 2017, klokken 00:38
Det er en gammel uaktuel artikkel (fake news ;) ). En højtstående person fra VW har udtalt, at Golf Mk8 ikke kommer i eGolf udgave. Næste nye elbil i Golf klassen bliver noget i retning af ID concept

Se nederst i denne artikel ("the e-Golf won't make it to another generation..."
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/89538/new-2020-volkswagen-golf-mk8-bold-interior-design-hybrid-tech-and-latest
Det er noe rart med artikkelen du også viser til, den har dato i september, men kommentarene under er opptil tre år gamle. Noen ganger driter nettavisene seg ut med tekniske oppdateringer som gjør at publiseringsdato oppdaterer seg, men hvem vet hvor feilen ligger. Personlig håper jeg at de fortsetter med e-Golf og tror det vil være et feiltrinn å begi seg ut på et nytt konsept, med mindre det blir svært likt det de allerede har. Forutsetter selvfølgelig at de klarer å designe plattformen til Mk8 bedre tilpasset el-variant.

Moby

Sitat fra: gr på fredag 10. november 2017, klokken 08:41
Sitat fra: j-Golf på fredag 10. november 2017, klokken 00:38
Det er en gammel uaktuel artikkel (fake news ;) ). En højtstående person fra VW har udtalt, at Golf Mk8 ikke kommer i eGolf udgave. Næste nye elbil i Golf klassen bliver noget i retning af ID concept

Se nederst i denne artikel ("the e-Golf won't make it to another generation..."
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/89538/new-2020-volkswagen-golf-mk8-bold-interior-design-hybrid-tech-and-latest
Det er noe rart med artikkelen du også viser til, den har dato i september, men kommentarene under er opptil tre år gamle. Noen ganger driter nettavisene seg ut med tekniske oppdateringer som gjør at publiseringsdato oppdaterer seg, men hvem vet hvor feilen ligger. Personlig håper jeg at de fortsetter med e-Golf og tror det vil være et feiltrinn å begi seg ut på et nytt konsept, med mindre det blir svært likt det de allerede har. Forutsetter selvfølgelig at de klarer å designe plattformen til Mk8 bedre tilpasset el-variant.

Må si meg enig. Mye av suksessen til e-golf er jo nettopp at den ser ut, å går som en vanlig golf.
E-golf 2019 mod.

j-Golf

#25
Sitat fra: gr på fredag 10. november 2017, klokken 08:41
Sitat fra: j-Golf på fredag 10. november 2017, klokken 00:38
Det er en gammel uaktuel artikkel (fake news ;) ). En højtstående person fra VW har udtalt, at Golf Mk8 ikke kommer i eGolf udgave. Næste nye elbil i Golf klassen bliver noget i retning af ID concept

Se nederst i denne artikel ("the e-Golf won't make it to another generation..."
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/89538/new-2020-volkswagen-golf-mk8-bold-interior-design-hybrid-tech-and-latest
Det er noe rart med artikkelen du også viser til, den har dato i september, men kommentarene under er opptil tre år gamle. Noen ganger driter nettavisene seg ut med tekniske oppdateringer som gjør at publiseringsdato oppdaterer seg, men hvem vet hvor feilen ligger. Personlig håper jeg at de fortsetter med e-Golf og tror det vil være et feiltrinn å begi seg ut på et nytt konsept, med mindre det blir svært likt det de allerede har. Forutsetter selvfølgelig at de klarer å designe plattformen til Mk8 bedre tilpasset el-variant.

Hmmm ja lidt mærkeligt med de gamle kommentarer. Men mange andre artikler med aug/sep 2017 dato henviser til denne artikel. Jeg synes også, at billeder/rendering ser meget mere realistiske ud end linket til pushevs.com tidligere i denne tråd. De ser for concept agtige ud. Oh well - who knows.

Edit:
I den artikel fra pushevs (http://pushevs.com/2017/06/05/volkswagen-e-golf-8-get-48-kwh-battery/)  skriver de, at de har informationen fra Auto Bild og linker til slut i artiklen til (http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-8-2019-5266049.html) . De kan åbenbart ikke læse tysk ;)
For her står der jo bl.a.: "Motoren: Plug-in, Erdgas, aber kein E-Golf"

De har nok misforstået "Ein 48-Volt-Bordnetz erlaubt milde Hybriden, " og troet at der var tale om 48 kWh e-Golf haha.

Så nuværende e-Golf FL bliver nok den sidste - måske en klassiker ;)

jensjacob

Jeg synes det er rigtig ærgerligt hvis ikke e-Golf MK8 bliver til noget. Det er for tidligt hvis VW bevæger sig over mod den outrerede trend der hersker omkring elbiler.

ID'en passer ikke i en almindelig by i en almindelig carport, sorry. Her er mine associationer til ID designet  ;D :

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Moby

Da var e-golfen bestilt ;)

Jeg får vel ikke bilen før til sommeren igjen siden jeg ville ha med active info display of dynamiske baklykter.
E-golf 2019 mod.

Mobileum

Sitat fra: Moby på mandag 13. november 2017, klokken 13:26
Da var e-golfen bestilt ;)

Jeg får vel ikke bilen før til sommeren igjen siden jeg ville ha med active info display of dynamiske baklykter.

Godt valg. Gratulerer  :+1:
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Amatøren

#29
Jeg bestilte for ca halvannen uke siden med active info display, men ikke dynamiske baklykter og ble forespeilet levering august/september 2018 på e-Golf. Ikke mulighet for ukenummer angivelse nå.

Selger sa at forsinkelsen var at nå var det active info display som var den største forsinkelsen for det brukes også i nye Polo. Mulig samme produsent lager til de andre modellene også på samme produksjonslinje og den er sprengt. All kapasitet er brukt opp.

Like før e-Golfen jeg skal ha i ca uke 50 kom i produksjon, kom det meldinger hos selger at kapasitet for biler med active info display var fylt opp. Så det var en stund vi fryktet utsatt produksjonsstart. Gikk OK allikevel på den.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA