Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil ikke stille bil til konkurransen i Nord-Amerika

Startet av Amoss, mandag 06. november 2017, klokken 15:59

« forrige - neste »

Amoss

Dette er altså ett svar til den lukkede tråden her: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,36610.0.html
Den ble avsluttet med noen kommentarer fra trådstarter som fordrer svar, men ble så stengt. Derfor ny tråd.
Sitat fra: Amatøren
Skal du sitere så ta med kanskje litt mer.

Ihht. til retningslinjene her på forumet så skal man helst unngå å bruke sitat, og det skal i alle fall ikke gjøres ukritisk. I motsatt fall kan sitatene (og deler av innlegget har jeg erfart) bli slettet av Forum Admin. Så jeg siterer nesten alltid akkurat så lite som skal til for å få frem hva jeg svarer på, men ikke alt det andre. Slik jeg skal.

Poenget ditt var altså at du stilte ett spørsmål og du mente at det ikke fremkom av sitatet. Jeg siterte med ditt spørsmålstegn, så det var ikke nødvendig å ta med presiseringen - ingen informasjon ble borte uten - av at det var ett spørsmål og ikke en påstand.

Og det jeg lurte på - hvordan du kunne koble det at Tesla sier de ikke har tid når de beviselig har ett svært sterkt tidspress på seg, til at det skulle være en hersketeknikk - svarte du ikke på. Den tankerekken klarer jeg ikke å se, selv ikke som noe du "lurer" på uten å fremme noen bastant påstand.

... men å stenge tråden når du ikke liker svarene du får - etter selv å ha svart, uten å kunne få motsvar - kan kanskje regnes som en :p 
Just saying...
Model S 85D

Jeronan

Sitat fra: Amoss på mandag 06. november 2017, klokken 15:59
... men å stenge tråden når du ikke liker svarene du får ...

The topic was closed on the OP's request:

Case closed - Kanskje tråden kan lukkes.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mthoring

Sitat fra: Jeronan på mandag 06. november 2017, klokken 16:37

The topic was closed on the OP's request:

Case closed - Kanskje tråden kan lukkes.

Tror du må lese innlegget til Amoss en gang til...
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Jeronan

Sitat fra: mthoring på mandag 06. november 2017, klokken 16:56

Tror du må lese innlegget til Amoss en gang til...

I was just answering that specific question. If the OP wants his topic closed, then that is what the Forum admin will do.
We can agree or disagree. It was the OP's thread.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Gordon Retriever


Amoss

#5
Sitat fra: Jeronan på mandag 06. november 2017, klokken 16:37
The topic was closed on the OP's request:

Som trådstarter av *denne* tråden har jeg to valg nederst på siden:
-    Slett emnet
-    Steng emnet

Så som Gordon Retriever sier så gjorde han nok mest sannsynlig det selv. Det var i alle fall forutsettingen jeg jeg skrev mitt tilsvar etter. Om Admin/moderator evt. gjorde det på hans vegne forandrer det strengt talt svært lite.

Poenget jeg ville ha frem var at han tilnærmet beskyldte meg for sitatfusk ved å utelate å sitere en vesentlig del av hans innlegg slik at det jeg svarte på var noe annet enn det han egentlig skrev. Dette fikk jeg altså ikke lov til å tilbakevise i hans tråd, og gjorde det derfor her.
Model S 85D

Amatøren

#6
Ser det koker og beklager at jeg tråkket noen på tærne.

Jeg så bare at noe av det jeg skrev ble trukket ut av sammenhengen ved å sitere så lite som ble gjort. Dermed fryktet jeg at det ikke ville bli en konstruktiv meningsutveksling, men mer en surmuling rundt en setning enn rundt helheten. - En følelse/tanke.

Ja det er veldig bra å ikke sitere hele poster da det kan være veldig irriterende å måtte scrolle forbi.

Når det er sagt så vår det ikke påstand om at det var slik at jeg viste om Tesla drev med hersketeknikk, men at jeg bare lurte da jeg syntes at jeg så noen likhetstrekk med hvordan vi opplever lærerstanden på skolen det vi har barn. Det var ment for å se om noen så det på den måten uten å trenge å be om beviser. For det har jeg ikke, noe jeg trodde tilsvarer forsto da jeg presiserte at det ikke var noen påstand, men kun en følelse.


Dette var ikke ment for å tråkke noen Tesla patrioter eller selgere på tærne. For all del Tesla gjør mye bra både for seg med teknologien/nyvinninger og være en katalysator for den øvrige konservative bilbransjen. - All honnør for det!

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amoss

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 07. november 2017, klokken 06:45
Jeg så bare at noe av det jeg skrev ble trukket ut av sammenhengen ved å sitere så lite som ble gjort.

Som sagt, så lenge jeg fikk med spørsmålstegnet i sitatet så var det helt klart ett spørsmål og ikke noen påstand. Så lenge det var ett spørsmål så kan ingen kreve deg for noen beviser for at det er slik. Men du kan fortsatt kreves for forklaringer på hvordan det spørsmålet overhode kunne stilles, hvilken tankerekke som ledet frem til at ideen/spørsmålet ble fremmet. Spørsmål/tanker/ideer dukker ikke opp i ett vakum.

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 07. november 2017, klokken 06:45
... men at jeg bare lurte da jeg syntes at jeg så noen likhetstrekk med hvordan vi opplever lærerstanden på skolen det vi har barn.
Nå vet jeg lite eller ingen ting om hvordan ting er på denne skolen, men det jeg avkrevde deg i den andre tråden var en forklaring på hvordan du overhode kunne koble Teslas handling i denne sammenheng med noen hersketeknikk?  Joda, har ikke noe problem med å se at i enkelte sammenhenger kan "jeg har ikke tid" når man strengt talt har tiden kunne brukes slik. Men når vi vet at påstanden om at de ikke har tid/kapasitet til unødvendigheter i denne fasen de er i nå er korrekt, så burde en slik tanke falle på steingrunn.

Og hvilken grunn skulle Tesla bruke hersketeknikker overfor de som holder denne kåringen?  De har jo tidligere utropt Model S som "årets bil" så Tesla burde da være på god for med dem?

Så altså - jeg ser at de har helt rett i at det blir feil prioritering for dem å prioritere en bil til uttesting av journalister fremfor levering til egne ansatte som "beta-testere" for å kunne få en potensiell reklameeffekt de strengt talt ikke trenger på ett par år enda.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA