Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

El + fossil

Startet av Troald, mandag 06. november 2017, klokken 13:03

« forrige - neste »

Troald

I vår husholdning har vi en elbil og en snart tolv år gammel fossil. Vi trenger to biler og venter med å kvitte oss med fossilen til den "rette" bilen dukker opp, antagelig Leaf med stort batteri vinteren 2019.
Hva er din bilsituasjon?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Nasatech

Hadde Model S og en Leaf. Nå har vi én 6-seter Model X.

Kristian O

TMS, Soul, ei motorsag som går på bensin og en vedkløyver som går på brødskiver.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

zbk

Selger motvillig min Zoe Q210 i nærmeste framtid fordi jeg ikke er villig til å gi slipp på hengerfestet (og ikke trenger tre biler). Venter på første fornuftig prisede (og leverbare) hengerfesteelbil for å gå helelektrisk. Har heldigvis en av de første og rimelig prisede Ampera-e i garasjen som dekker alt jeg har av normal bilbruk + en noenlunde ny Peugeot til å trekke henger med.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Nasatech

Sitat fra: zbk på mandag 06. november 2017, klokken 13:10
Selger motvillig min Zoe Q210 i nærmeste framtid fordi jeg ikke er villig til å gi slipp på hengerfestet (og ikke trenger tre biler). Venter på første fornuftig prisede (og leverbare) hengerfesteelbil for å gå helelektrisk. Har heldigvis en av de første og rimelig prisede Ampera-e i garasjen som dekker alt jeg har av normal bilbruk + en noenlunde ny Peugeot til å trekke henger med.

Hva med en inventory Model X til god rente? De har vel fortsatt 0.99% med mulighet for 8 år uten innskudd?

http://teslainventory.teslastats.no/

HCO

13 år gammel Subaru Outback med et beist av en motor, kan trekke 2 tonn. Snart to stk Zoe. Trenger antakelig 3 biler de neste 7-8 månedene, men etter det er jeg svært usikker på om det er Zoe 240 eller Outback som selges.

Mye som går mot at Outback-en blir solgt, og at vi låner/leier bil for de få turene i året der vi trenger hengerfeste eller mer enn 30 mil rekkevidde (18 på vinteren).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Burger

Elbil og fossil.

Planen er å betale ut lånet på elbilen august neste år.

Fossilbila hadde 5 stk 2-er feil på EU kontroll og avgår med døden i 2019, derfor bestille den billigste elbilen i 2018 med 60kwh batteri og levering 2019. Spare opp 35% egenandel fra august neste år til levering 2019.

Etter det skal det ikke handles biler, fordi jeg skal hoppe på så tidlig som over hodet på Car as a Service når det er billigere å leie enn å eie.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

zbk

Sitat fra: Nasatech på mandag 06. november 2017, klokken 13:12
Sitat fra: zbk på mandag 06. november 2017, klokken 13:10
Selger motvillig min Zoe Q210 i nærmeste framtid fordi jeg ikke er villig til å gi slipp på hengerfestet (og ikke trenger tre biler). Venter på første fornuftig prisede (og leverbare) hengerfesteelbil for å gå helelektrisk. Har heldigvis en av de første og rimelig prisede Ampera-e i garasjen som dekker alt jeg har av normal bilbruk + en noenlunde ny Peugeot til å trekke henger med.

Hva med en inventory Model X til god rente? De har vel fortsatt 0.99% med mulighet for 8 år uten innskudd?

http://teslainventory.teslastats.no/

Uaktuelt fordi jeg ikke er villig til å bruke 750Kkr (eller enda mer) på en bil, uansett hvilken, men det er ikke en diskusjon for denne tråden  ::)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Osloensis

#8
Familiens første bil er en diesel, innkjøpt sommeren 2014.
Da jeg endelig fikk tatt lappen, innså jeg at det ville bli en masse småkjøring, som er det verste for lokalmiljøet. Ergo var elbil eneste alternativ. Og jeg trenger å få med meg rullestol ved behov, dermed stor og lite aerodynamisk.

Dieseldyret blir dog ikke solgt, da vi uansett ikke får så mye for den, mens den er fin til langturer, samt som backup (barna går på skoler og fritidsaktiviteter langt unna). Må bare finne ut hvordan jeg kan få overtalt mannen til å leie den ut via nabobil. Misliker å ta opp en verdifull parkeringsplass i sentrum, samt la bilen være totalt unyttig, når den kunne hjulpet til så noen andre kanskje ikke trenger å kjøpe bil.
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

SurSnasen

Har elbil + fossilbil, i en og samme pakke. Altså ladbar hybrid.

Planen er nå å ha denne frem til våren 2019 når det forhåpentligvis blir fullelektrisk i form av en Audi e-tron quattro. Eller en Model 3. Mest sannsynlig e-tron, da Model 3 foreløpig ikke overbeviser. Når man er vant med stasjonsvogn blir det vrient å gå over til bil med brevsprekkåpning av bagasjerommet. Men høyst sannsynlig er vi på vår aller siste bil med forbrenningsmotor nå.

THE

Har hatt en 10 år gammel dieselstasjonsvogn (ble solgt i går), og en 2015 Zoe Q210 (selges sannsynligvis i løpet uka)

Når begge de gamle bilene er ute av tunet, så har vi en bil, en Tesla Model X.

Bestemte meg ganske raskt etter at jeg kjøpte Zoe'n at jeg aldri skulle kjøpe en bensin/dieselbil igjen. Satt og ventet på en Tesla Model 3 med tilhengerfeste for å ta over etter dieselbilen. Usikkerhet mtp. levering og mulighet til å trekke tilhenger gjorde at jeg gikk for Tesla X i stedet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

turfsurf

X100 for turene med hele familien, i3 60Ah for småkjøring og litt avlasting av X kjørelengde.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

i3 og Model S (3 barn).

Planen er el-versjonen av BMW X3 m/krok når den har vært et år på bruktmarkedet rundt 2019/2020 og bytte inn vår 60Ah i3 mot nyere i3.

Elektris plenklipper.

Fossil motorsag :P
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Viking800

Sitat fra: Nasatech på mandag 06. november 2017, klokken 13:12
Sitat fra: zbk på mandag 06. november 2017, klokken 13:10
Selger motvillig min Zoe Q210 i nærmeste framtid fordi jeg ikke er villig til å gi slipp på hengerfestet (og ikke trenger tre biler). Venter på første fornuftig prisede (og leverbare) hengerfesteelbil for å gå helelektrisk. Har heldigvis en av de første og rimelig prisede Ampera-e i garasjen som dekker alt jeg har av normal bilbruk + en noenlunde ny Peugeot til å trekke henger med.

Hva med en inventory Model X til god rente? De har vel fortsatt 0.99% med mulighet for 8 år uten innskudd?

http://teslainventory.teslastats.no/

Ny URL? Har du blitt venner med Tesla?

Nasatech

Jupp. Måtte ha litt enklere. Venner De sa de brukte siden selv og jeg la den ikke ut på TOCN på FB. Da var det greit. Også det at der er http://teslainventory.teslastats.no/ og ikke inventory.teslastats.no.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA