Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trykksensorer på vinterhjul

Startet av Stikkkontakt, mandag 06. november 2017, klokken 07:20

« forrige - neste »

3irikur

Sitat fra: trykkertor på torsdag 09. november 2017, klokken 23:13
Jeg vet ikke om dette fungerer på Opel. Men så en YouTube-video av en GM-bil.
Der aktiverte han lærefunksjonen i bilen slik som en skal gjøre på ampera-e.
Så tappet han luft av hjulet venstre foran. Da bilen merket trykkforandringen blinket den med blinklyse venstre foran.
Så tappet han luft av høyre foran, bilen blinket med det blinklyset da trykkforandringen ble registrert.
Så høyre bak, og til sist venstre bak.
Alle hjulene ble registrert, og han fylte de opp igjen til anbefalt trykk.

https://youtu.be/GExqzFe2IOg?t=25s

https://youtu.be/Dc-xL23NSms?t=2m29s

Dette skal jeg prøve!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Stinger

Jeg ble ganske irritert da jeg skiftet til vinterhjul og fikk melding om bilen ikke registrerte trykksensorene i hjulene.
Ble ikke bedre av at forhandler fortalte at bilen måtte innom dem hver gang hjul skiftes.
Derfor var det hyggelig å kunne lese i denne tråden at man kunne kjøpe en OEC-T5 boks og gjøre jobben selv.
Prisen var hyggelig også $11,21 inkl. frakt. fra Kina (ca NOK 95). Håper den ikke er for vanskelig å bruke.
Takk for info  :)
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -


3irikur

Sitat fra: trykkertor på fredag 10. november 2017, klokken 16:26
Sitat fra: 3irikur på fredag 10. november 2017, klokken 11:03
Sitat fra: trykkertor på torsdag 09. november 2017, klokken 23:13
https://youtu.be/GExqzFe2IOg?t=25s

https://youtu.be/Dc-xL23NSms?t=2m29s

Dette skal jeg prøve!
Gi tilbakemelding i denne tråden om det funker eller ikke.
Jeg fikk det ikke til å fungere. Stikker innom dekkforhandleren min for tredje gang nå. Vi får se om de får det til denne gangen.

(de er forøvrig veldig behjelpelige og prøver så godt de kan, men dette var visst ikke så lett)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Stinger

Mottok min OEC-T5 3 uker etter bestilling. I går testet jeg den og det funket. De 100 kr. sparer meg således tur til forhandler hver gang hjul skal skiftes.   :)
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

bno

Sitat fra: Stinger på mandag 04. desember 2017, klokken 08:22
Mottok min OEC-T5 3 uker etter bestilling. I går testet jeg den og det funket. De 100 kr. sparer meg således tur til forhandler hver gang hjul skal skiftes.   :)

Akkurat kommet hjem fra 2 måneders utlendghet og fant min OEC o posten uten brukerveiledning. Ville satt pris på noen hint om bruken av denne. Takk :-)

Ipadjove

I bilen er det ivertfall... dekktrykkvisningen. Hold inne bekreftelsesknappen på høyre side på rattet for å komme til service. Bilen forteller hvilket hjul du skal 'pipe' ved å la ett og ett lys lyse.

Bondeknøl

Ingen problem uten de sensorene på PKK/EU-kontroll. Det er bare å planlegge slik at en tar kontrollen når en har de dekkene med sensor på bilen. Krever litt planlegging, men de fleste har mulighet til det da perioden for kontrollen er ganske lang.

jkirkebo

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 11. desember 2017, klokken 09:18
Ingen problem uten de sensorene på PKK/EU-kontroll. Det er bare å planlegge slik at en tar kontrollen når en har de dekkene med sensor på bilen. Krever litt planlegging, men de fleste har mulighet til det da perioden for kontrollen er ganske lang.

Bare å håpe at man ikke blir stoppet i teknisk kontroll langs veien da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Como

Sitat fra: Olemann på torsdag 09. november 2017, klokken 21:31
3 muligheter:

- innom Opel hver høst/vår
- klone sensorene slik at bilen ikke merker skifte (da blir det feil ved bytting front/bak 2. hvert år)
- kjøpe den OEC-T5 boksen som er omtalt på Facebook gruppen (og sikkert andre steder og) og kalibrere selv. (under kr. 150.- inkl. porto)
Valgte alternativ 3. Fikk OEC-T5 boksen i posten i går(etter 2 måneder reise). Det tok 1 minutt kalibrere selv. (dette ville forhandler ha kr 200,- for.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

bno

Sitat fra: Como på onsdag 13. desember 2017, klokken 16:16
Sitat fra: Olemann på torsdag 09. november 2017, klokken 21:31
3 muligheter:

- innom Opel hver høst/vår
- klone sensorene slik at bilen ikke merker skifte (da blir det feil ved bytting front/bak 2. hvert år)
- kjøpe den OEC-T5 boksen som er omtalt på Facebook gruppen (og sikkert andre steder og) og kalibrere selv. (under kr. 150.- inkl. porto)
Valgte alternativ 3. Fikk OEC-T5 boksen i posten i går(etter 2 måneder reise). Det tok 1 minutt kalibrere selv. (dette ville forhandler ha kr 200,- for.

Hvordan gikk du frem for å kalib. OEC-T5 som også jeg har fått nylig?

Como

#26
Sitat fra: bno på onsdag 13. desember 2017, klokken 17:43
Hvordan gikk du frem for å kalib. OEC-T5 som også jeg har fått nylig?
Jeg fulgte denne:
https://www.youtube.com/watch?v=HZ6JpEPYHm8
(pil opp/ned til du får frem TPMS bildet i display)
Eneste forskjell i fra video er at du, etter å ha holdt "ratt-knappen" inne, må bekrefte at du ønsker å kalibrere.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

bno


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA