Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fungerar rattvärmen på AE bra?

Startet av kornman, onsdag 20. desember 2017, klokken 18:21

« forrige - neste »

kornman

Rattvärmen i min Leaf blir snabbt ordentligt varm (vilket är bra), men sen svalnar den och blir kall. Sen blir den ordentligt varm igen sedan kall igen o.s.v. Så är det tydligen på alla Leaf.
Eftersom jag funderar på att importera en AE/Bolt undrar jag om Amperans rattvärme fungerar lika svajigt, eller har den stark och jämn rattvärme?



Tellus

2017 Ampere har en mye bedre løsning enn Leaf da den er helt manuell (on/off). Leaf er termostatstyrt og jeg ble aldri fornøyd med den løsningen.

Leste et sted at 2018 Ampere kommer med termostatstyrt rattvarme.

mzziaz

Den blir god og varm, ja. Jeg har for øvrig også lest at det kommer en automatisk løsning i '18

kornman

Tack för svar.
Jag planerar att byta min Leaf mot någon 60kWh-bil.
Jag provkörde AE i Drammen och trivdes bra med den.
Svenska återförsäljare säger nu att AE högst troligt inte kommer att säljas i Sverige.
Så att importera Bolt från USA är det enda som återstår (att importera från Norge ger, med importskatt och moms, ett pris i Tesla-klass).
Jag kommer dock att vänta in Kona först (det är trots lägre pris en del krångel med att importera) Kona ska börja säljas till midsommar i Sverige.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA