Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Inventory

Startet av Kristian Lind, fredag 03. november 2017, klokken 20:29

« forrige - neste »

Kristian Lind


Hvordan virker dette med Inventory?
Vi har bestilt en X75 , men levering drøyer ut i 2018, og vi har behov for bilen i desember, slik Tesla sa de skulle klare. Har sett denne linken:  http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=  - er den reell og oppdatert?
Kan man bytte fra bestilt og bekreftet bil til inventory uten å miste depositum og fremdeles få den rente kampanjen vi har signert?

ModelS_Oslo88

Hei  :)

Den er reelle ja, men du må uansett bestille bilen du finner der gjennom selgeren du har vært i kontakt med tidligere. Han/hun må også godkjenne at du flytter depositum fra bilen du har i bestilling til en Inventory bil. Det er litt ulike praksis her, jeg anbefaler at du drar innom Tesla salgssenter dersom du har muligheten til det. Jeg byttet selv, og fikk først nei på Mail og så ja når jeg dro innom (tror det også hadde noe med å gjøre at Inventory bilen var dyrere, men nå spekulerer jeg litt her). Hva skal du bytte til?

Kristian Lind

Takk for svar!
Jeg ser på muligheten til å bytte til denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE2XHF063489?redirect=no
Har en tilsvarende i bestilling, bare midnight grey istedet..

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Kristian Lind på fredag 03. november 2017, klokken 21:18
Takk for svar!
Jeg ser på muligheten til å bytte til denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE2XHF063489?redirect=no
Har en tilsvarende i bestilling, bare midnight grey istedet..

Åh ja, den ser bra fin ut. Iom at den ser ut til å være demobil som er allerede i Bergen, bør dere kunne få levering ganske kjapt (3-4 ukers tid) :+1:

Kristian Lind

Ja , det høres jo bra ut! Jeg skal stikke å snakke med selger på tirsdag (når han er tilbake fra ferie)!

endreaa

Når jeg byttet til inventory for noen uker siden fikk jeg beskjed om at det gikk greit fordi min bil hadde est levering sent Q4 til tidlig Q1 2018. Hvis inventory kunne leveres i Q4 2017 så var det OK å flytte depositum. På min selger virket det som det var dette som bestemte om man fikk byttet.

es

Da må man jo stå å henge på sevicesenteret og oppdatere inventory web-siden mens man har en selger i nærheten? Bilene forsvinner i løpet av minutter. (De som ikke er de dyreste og som har krok ihvertfall). Får man flyttet over lånet med samme betingelser (0.25% rente) også?

Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR

endreaa

Sitat fra: es på fredag 03. november 2017, klokken 23:38
Da må man jo stå å henge på sevicesenteret og oppdatere inventory web-siden mens man har en selger i nærheten? (..) Får man flyttet over lånet med samme betingelser (0.25% rente) også?

1. Ring selgeren din. 2. Ja.

TeslaModelX

Sitat fra: es på fredag 03. november 2017, klokken 23:38
Da må man jo stå å henge på sevicesenteret og oppdatere inventory web-siden mens man har en selger i nærheten? Bilene forsvinner i løpet av minutter. (De som ikke er de dyreste og som har krok ihvertfall). Får man flyttet over lånet med samme betingelser (0.25% rente) også?

Jeg fikk beskjed fra DS at man mister lånebetingelsene dersom man endrer til en inventorybil.

DagfinnN

Sitat fra: ModelS på lørdag 04. november 2017, klokken 08:12
Jeg fikk beskjed fra DS at man mister lånebetingelsene dersom man endrer til en inventorybil.
Rart. Jeg har S100D inventory i bestilling og har 0,25% rente på den.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

TeslaModelX

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 04. november 2017, klokken 09:46
Sitat fra: ModelS på lørdag 04. november 2017, klokken 08:12
Jeg fikk beskjed fra DS at man mister lånebetingelsene dersom man endrer til en inventorybil.
Rart. Jeg har S100D inventory i bestilling og har 0,25% rente på den.

Hadde du en annen bil i bestilling før du byttet?

Kristian Lind

Da har jeg byttet til inventory. Det gikk glatt å flytte depositum , lånebetingelser og refferall (gratis SC og 8000kr rabatt) ... levering om 3-4 uker! Godt fornøyd :)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Kristian Lind på lørdag 04. november 2017, klokken 17:48
Da har jeg byttet til inventory. Det gikk glatt å flytte depositum , lånebetingelser og refferall (gratis SC og 8000kr rabatt) ... levering om 3-4 uker! Godt fornøyd :)

Woop! Gratulerer, bra det ordnet seg  :+1:

endreaa

Sitat fra: ModelS på lørdag 04. november 2017, klokken 08:12
Sitat fra: es på fredag 03. november 2017, klokken 23:38
Da må man jo stå å henge på sevicesenteret og oppdatere inventory web-siden mens man har en selger i nærheten? Bilene forsvinner i løpet av minutter. (De som ikke er de dyreste og som har krok ihvertfall). Får man flyttet over lånet med samme betingelser (0.25% rente) også?

Jeg fikk beskjed fra DS at man mister lånebetingelsene dersom man endrer til en inventorybil.

Bytt selger.

es

Wow! Har ALDRI fått svar i telefonen hos noen i Tesla siden jeg bestilte 31. september.
Men da får jeg bare fortsette prøve da?
Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA