Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Inventory  (Lest 3184 ganger)

Kristian Lind

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Inventory
« på: Fredag 03. November 2017, klokken 20:29 »

Hvordan virker dette med Inventory?
Vi har bestilt en X75 , men levering drøyer ut i 2018, og vi har behov for bilen i desember, slik Tesla sa de skulle klare. Har sett denne linken:  http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=  - er den reell og oppdatert?
Kan man bytte fra bestilt og bekreftet bil til inventory uten å miste depositum og fremdeles få den rente kampanjen vi har signert?

ModelS_Oslo88

• Gjest
Sv: Inventory
« Svar #1 på: Fredag 03. November 2017, klokken 21:05 »
Hei  :)

Den er reelle ja, men du må uansett bestille bilen du finner der gjennom selgeren du har vært i kontakt med tidligere. Han/hun må også godkjenne at du flytter depositum fra bilen du har i bestilling til en Inventory bil. Det er litt ulike praksis her, jeg anbefaler at du drar innom Tesla salgssenter dersom du har muligheten til det. Jeg byttet selv, og fikk først nei på Mail og så ja når jeg dro innom (tror det også hadde noe med å gjøre at Inventory bilen var dyrere, men nå spekulerer jeg litt her). Hva skal du bytte til?

Kristian Lind

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: Fredag 03. November 2017, klokken 21:18 »
Takk for svar!
Jeg ser på muligheten til å bytte til denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE2XHF063489?redirect=no
Har en tilsvarende i bestilling, bare midnight grey istedet..

ModelS_Oslo88

• Gjest
« Svar #3 på: Fredag 03. November 2017, klokken 21:24 »
Takk for svar!
Jeg ser på muligheten til å bytte til denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE2XHF063489?redirect=no
Har en tilsvarende i bestilling, bare midnight grey istedet..

Åh ja, den ser bra fin ut. Iom at den ser ut til å være demobil som er allerede i Bergen, bør dere kunne få levering ganske kjapt (3-4 ukers tid) :+1:

Kristian Lind

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: Fredag 03. November 2017, klokken 21:53 »
Ja , det høres jo bra ut! Jeg skal stikke å snakke med selger på tirsdag (når han er tilbake fra ferie)!

endreaa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: Fredag 03. November 2017, klokken 22:05 »
Når jeg byttet til inventory for noen uker siden fikk jeg beskjed om at det gikk greit fordi min bil hadde est levering sent Q4 til tidlig Q1 2018. Hvis inventory kunne leveres i Q4 2017 så var det OK å flytte depositum. På min selger virket det som det var dette som bestemte om man fikk byttet.

es

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: Fredag 03. November 2017, klokken 23:38 »
Da må man jo stå å henge på sevicesenteret og oppdatere inventory web-siden mens man har en selger i nærheten? Bilene forsvinner i løpet av minutter. (De som ikke er de dyreste og som har krok ihvertfall). Får man flyttet over lånet med samme betingelser (0.25% rente) også?

Gammelbilligbruktbilkjøper som tar sats! Bestilt x75D 31/9 2017 ;-)

endreaa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: Fredag 03. November 2017, klokken 23:59 »
Da må man jo stå å henge på sevicesenteret og oppdatere inventory web-siden mens man har en selger i nærheten? (..) Får man flyttet over lånet med samme betingelser (0.25% rente) også?

1. Ring selgeren din. 2. Ja.

ModelS

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Lørdag 04. November 2017, klokken 08:12 »
Da må man jo stå å henge på sevicesenteret og oppdatere inventory web-siden mens man har en selger i nærheten? Bilene forsvinner i løpet av minutter. (De som ikke er de dyreste og som har krok ihvertfall). Får man flyttet over lånet med samme betingelser (0.25% rente) også?

Jeg fikk beskjed fra DS at man mister lånebetingelsene dersom man endrer til en inventorybil.

DagfinnN

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: Lørdag 04. November 2017, klokken 09:46 »
Jeg fikk beskjed fra DS at man mister lånebetingelsene dersom man endrer til en inventorybil.
Rart. Jeg har S100D inventory i bestilling og har 0,25% rente på den.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

ModelS

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #10 på: Lørdag 04. November 2017, klokken 14:46 »
Rart. Jeg har S100D inventory i bestilling og har 0,25% rente på den.

Hadde du en annen bil i bestilling før du byttet?

Kristian Lind

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: Lørdag 04. November 2017, klokken 17:48 »
Da har jeg byttet til inventory. Det gikk glatt å flytte depositum , lånebetingelser og refferall (gratis SC og 8000kr rabatt) ... levering om 3-4 uker! Godt fornøyd :)

ModelS_Oslo88

• Gjest
« Svar #12 på: Lørdag 04. November 2017, klokken 17:49 »
Da har jeg byttet til inventory. Det gikk glatt å flytte depositum , lånebetingelser og refferall (gratis SC og 8000kr rabatt) ... levering om 3-4 uker! Godt fornøyd :)

Woop! Gratulerer, bra det ordnet seg  :+1:

endreaa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: Lørdag 04. November 2017, klokken 21:13 »

Bytt selger.

es

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: Lørdag 04. November 2017, klokken 23:56 »
Wow! Har ALDRI fått svar i telefonen hos noen i Tesla siden jeg bestilte 31. september.
Men da får jeg bare fortsette prøve da?
Gammelbilligbruktbilkjøper som tar sats! Bestilt x75D 31/9 2017 ;-)