Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alarm

Startet av acharseth, torsdag 02. november 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

acharseth

Har bestilt ny Tesla X og da er det jo en del som må ordnes. F.eks forsikring. Har bedt om tilbud fra If, Tide og Tribe. Noen andre jeg bør sjekke ut?
Tilbudet fra If forutsetter FG godkjent alarm og sporing så da må jeg vurdere å anskaffe meg en sporingsenhet.
Noen som har anskaffet det og som kan anbefale rimelig løsning? Har funnet itracker.no som synes å være gunstig.

MortenRA

Anbefaler å sjekke ut Codan sin InsureMyTesla, som er i samarbeid med Tesla. For min egen del var dette klart billigst. Se også egen tråd her på forumet ang. denne: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,36189.0.html
Tesla Model S 75D - Soon to come

Luring

Eg sjekket Codan sin InsureMyTesla  (kr. 12k/år) ligger ca. 2k over Fredne og 4k over Nemi.

X75, 30000 km. 8000 egenandel,leiebil,  75%6 år++, egen garasje langt ute på landet.

sjokomelk

Godtar noen forsikringsselskap sporingen som er innebygd fra Tesla sin side?
Alarm kommer vel som standard eller en del av premiumpakken?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

MyMuffin

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 02. november 2017, klokken 20:38
Godtar noen forsikringsselskap sporingen som er innebygd fra Tesla sin side?
Alarm kommer vel som standard eller en del av premiumpakken?

Alarm er standard. Skulle da tro at sporingen er innafor, men det kan jeg ikke svare sikkert på.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

acharseth

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 02. november 2017, klokken 20:38
Godtar noen forsikringsselskap sporingen som er innebygd fra Tesla sin side?
Alarm kommer vel som standard eller en del av premiumpakken?
If sier de godtar sporingen men jeg har bedt de bekrefte det i kontrakten og ikke fått svar på det ennå.
Codan forsikring kommer ikke gunstig ut for min del. If ser ut til å være det gunstigste for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA