Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen fått "ny" 7-seter i Norge?

Startet av moby666, onsdag 01. november 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

moby666

Er det noen som har fått ny 7-seter? Fint om film/bilder kan postes her :)

smurf

2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

moby666


smurf

#3
Jepp  :) Hva tenkte du på?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

geear

Ja.

Hadde tenkt å starte en tråd om de i kveld. Jeg bestilte de gamle og ville hatt de gamle, og det vil jeg fortsatt etter å ha prøvd de nye, men det er "helt greit".

Knappen for å skyve frem setene har to funksjoner, ett trykk er for en motor som frigjør ryggen slik den kan vippes et lite hakk frem og at hele setet kan skyves fremover. To trykk frigjør ryggen helt slik at den kan legges flat. Knappen har de klart å plassere innfelt i "skinnet" i øvre kant bak på seteryggen, akkurat der man legger hånda når man skal vippe eller skyve sete, så får man fort et trykk til, og alt blir bare kaos. Det er også ganske tungt for barn å betjene. Vi har bare hatt bilen i en dag, men det ser ut som at ungene på snart syv og ni finner en måte å ordne seg på. Har satt inn bakovervendt sete på andre siden, og når jeg skulle prøve å justere posisjonen (for og bakover) på setet for å finne noe som ga plass både til guttungen i tredje rad og madammen foran, så endte jeg med å treffe knappen to ganger på rad slik at ryggen løsna, måtte da frigjøre barnesete, frigjøre isofixbase og så vippe ryggen et stykke ned før det går i lås igjen, og så feste alt på plass igjen. Plagsomt.

Vil ellers anta at tredje seterad er lik som før, men et lite irritasjonsmoment der er at guttungen på syv år, som sitter i en Maxi-Cosi XP Rodifix eller noe slikt, sliter voldsomt med å få satt på seg beltet selv fordi låsene legger seg ned i "rommet" i midten hver gang de frigjøres. Det er sikkert for at de skal være unna vei om setene legges flate, men det burde være friksjon her slik at de stod oppe og ble dyttet ned av ryggen. Ser ut som han får dreisen på det, men har måttet stoppe to ganger og gå bak for å hjelpe ham...

Megleren

Sitat fra: gr på søndag 26. november 2017, klokken 21:12
Ja.

Hadde tenkt å starte en tråd om de i kveld. Jeg bestilte de gamle og ville hatt de gamle, og det vil jeg fortsatt etter å ha prøvd de nye, men det er "helt greit".

Knappen for å skyve frem setene har to funksjoner, ett trykk er for en motor som frigjør ryggen slik den kan vippes et lite hakk frem og at hele setet kan skyves fremover. To trykk frigjør ryggen helt slik at den kan legges flat. Knappen har de klart å plassere innfelt i "skinnet" i øvre kant bak på seteryggen, akkurat der man legger hånda når man skal vippe eller skyve sete, så får man fort et trykk til, og alt blir bare kaos. Det er også ganske tungt for barn å betjene. Vi har bare hatt bilen i en dag, men det ser ut som at ungene på snart syv og ni finner en måte å ordne seg på. Har satt inn bakovervendt sete på andre siden, og når jeg skulle prøve å justere posisjonen (for og bakover) på setet for å finne noe som ga plass både til guttungen i tredje rad og madammen foran, så endte jeg med å treffe knappen to ganger på rad slik at ryggen løsna, måtte da frigjøre barnesete, frigjøre isofixbase og så vippe ryggen et stykke ned før det går i lås igjen, og så feste alt på plass igjen. Plagsomt.

Vil ellers anta at tredje seterad er lik som før, men et lite irritasjonsmoment der er at guttungen på syv år, som sitter i en Maxi-Cosi XP Rodifix eller noe slikt, sliter voldsomt med å få satt på seg beltet selv fordi låsene legger seg ned i "rommet" i midten hver gang de frigjøres. Det er sikkert for at de skal være unna vei om setene legges flate, men det burde være friksjon her slik at de stod oppe og ble dyttet ned av ryggen. Ser ut som han får dreisen på det, men har måttet stoppe to ganger og gå bak for å hjelpe ham...

Trodde det var en spak for å for å vippe ryggen ned? Slik som det er på den videoen som ble postet her?
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

geear

Nei, spaken på siden er for å justere vinkelen på ryggen. Så er det en spak på hver side under setet foran for å justere posisjonen i lengderetningen. Men for å gå inn og ut bak er det en knapp i toppen av seteryggen.

https://youtu.be/u5QSGxLKnbs?t=1m6s

Megleren

Sitat fra: gr på søndag 26. november 2017, klokken 21:42
Nei, spaken på siden er for å justere vinkelen på ryggen. Så er det en spak på hver side under setet foran for å justere posisjonen i lengderetningen. Men for å gå inn og ut bak er det en knapp i toppen av seteryggen.

https://youtu.be/u5QSGxLKnbs?t=1m6s

Se der ja, da forstår jeg. Venter fortsatt på bilder av interiøret på din bil  ::)
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

geear

Det ble noen kjappe mobilbilder her, så med dårlig parkeringshuslys ble det dårlig kvalitet og fargegjengivelse, men iallfall et inntrykk. Gjetter på at midtrekka står ca. i midtre posisjon i lengderetningen her, samme med vinkelen på ryggen.
















Megleren

Se der ja, ser ut som lignende løsning jeg kommer til å gå for selv når det gjelder barneseter. Hvor har du fått tak i det trekket du har under barnestolene? Går de helt ned til føttene?
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

razeac

Takk for bilder. Har samme konfigurasjon. Litt styr med knappen ja.

geear

Det bakerste er noe Kina aliexpress/eBay et eller annet som madammen bestilte for rundt en hundrelapp for et år eller to siden. Litt sånn goretex-aktig stoff med noe skum inni. Ikke hardt. Helt kurrant og har gjort stor nytte.

Det under det bakovervendte i midten er Prince Lionheart fra Babyshop: https://www.babyshop.no/prince-lionheart-br-seatsave-two-stage-black/p/114473 - ser det står ikke på lager, men jeg kjøpte det for kun to uker siden i fysisk butikk, og det var ingen tegn til at det var utgående. Tror muligens veiledende var 599,-. Men veldig bra. Ganske hardt slik at jeg tror det blir mindre merker i setet, og så er det også kant rundt det, tilsvarende som på bagasjeromsmatter. Kunne hatt enda bedre kant innerst mot ryggen, for å være enda sikrere mot søl. Jeg har små barn og har overhodet ikke tenkt å forby mat og drikke i bilen på langtur.  :P

Begge to har en flap som henger ned i front, ca. 20 cm tenker jeg, ikke helt ned til gulvet, men beskytter hele setet. Andre rad i X-en har jo uansett friluft under setet, så bare greit den ikke er lenger.

El Pastor

Ang Prince Lionheart varianten, så har jeg hatt litt problemer med bredden. Vi har fremoverlent småbarnsete som festes med belte, og da har jeg måttet klippe det til i bakkant på begge sider slik at beltet sitter riktig og at man kommer til «låsen». Virker som om setene er ganske smale ifht andre store SUVer.

moby666

Takk for supre bilder. Det er mulig å skyve det enkle setet frem også?

geear

Jepp, er hendel ut mot FWD på begge sider, så de kan justeres individuelt.

Må vel ellers si at jeg hadde trodd det skulle være bedre plass. Med midtbenken i bakerste posisjon er det ikke plass til mennesker med bein bakerst, og selv slik den står på bildet så har guttungen med str. 31 problem med at skoene ikke går mellom. Han er snart syv og har ikke lange nok bein til at føttene går under midtrekka, iallfall ikke i setet på bildene.

Ellers godt fornøyd med "delskinn"-setene. Syns de er pene å se til og gode å sitte i. Hadde aldri sett de fysisk før jeg fikk bilen. Overrasket over hvor "tight" forsetene er med tanke på at det er en amerikansk bil og gjennomsnittsbredde på amerikanske bakdeler...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA