Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bagasjeromsmatte til TMX 5 seter

Startet av skrepak, tirsdag 31. oktober 2017, klokken 10:13

« forrige - neste »

skrepak

Hei,

Har noen bestilt, hørt, opplevd bagasjeromsmatte til TMX 5 seter? Siste info fra Tesla Drammen service avdeling var at Tesla har ikke begynt å produsere matter til 5 seter ennå (5 seter er ikke så popular i USA). Jeg har kjøpt midlertidig gummi matte på Jula (110 X 140) som kan tilpasses. Ikke den mest elegant måte men bedre enn ingenting.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

skrepak

På TMX 5 seter? Hadde vært fint med et bilde. Men takk for svaret.

HowieX

Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Cirion

Skal få tatt et bilde, men siden jeg har den til TMS' så pleier jeg å bruke den i X5 seter når jeg trenger.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

cossie

Gytis har bagasjeromssett til 5 seter. En for seterygg oppe og en når seteryggen er nede.
Tesla Model X100D

T.K

Sitat fra: HowieX på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 14:21
Ikke begynt å produsere? Det høres rart ut. Det er jo et av valgene på denne siden? https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-x-all-weather-interior-mats.html?sku=1103024-00-A

Samme svaret fikk jeg på Rud i dag - ikke begynt å produsere til 5-seter. De har priser og bilder på alle matter, hun jeg snakket med viste meg hjemmesiden, men altså ingen produksjon enda. Hun virket dessuten troverdig, flakket ikke med blikket slik som selgerne gjør :=)

Mxoslo

Dersom mer enn en representant sier de ikke er i produksjon og hvertfall ikke har kommet til Norge må det jo være sant?! Jeg fikk samme beskjed, men likevel fikk jeg kjøpt både bakre seterad og bagagerom matter til 5 seteren.
Mattene sitter som støpt, nesten litt for bra. Matten under bakre seterad dekker hver minste mm2 og er nok kanskje litt for bra slik at man bør ha minst en ingeniør for montering/demontering, men for all del! De er veldig godt laget. Jeg mangler fremdeles fører/passasjer mattene foran. Er de like på alle Model X?
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

HowieX

Sitat fra: Mxoslo på onsdag 01. november 2017, klokken 20:26
Dersom mer enn en representant sier de ikke er i produksjon og hvertfall ikke har kommet til Norge må det jo være sant?! Jeg fikk samme beskjed, men likevel fikk jeg kjøpt både bakre seterad og bagagerom matter til 5 seteren.
For et opplegg. Full kontroll hos Tesla ;D
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

T.K

Sitat fra: HowieX på onsdag 01. november 2017, klokken 20:35
Sitat fra: Mxoslo på onsdag 01. november 2017, klokken 20:26
Dersom mer enn en representant sier de ikke er i produksjon og hvertfall ikke har kommet til Norge må det jo være sant?! Jeg fikk samme beskjed, men likevel fikk jeg kjøpt både bakre seterad og bagagerom matter til 5 seteren.
For et opplegg. Full kontroll hos Tesla ;D

Jeg sluttet egentlig å bli overrasket over logistikkproblemer for mange år siden, men nå ble jeg ørlite overrasket  ??? Hvor kjøpte du mattene?

Mxoslo

Jeg var nok litt ivrig etter å svare. Etter jeg skrev at matten under 2. seterad passet så utrolig bra slo det meg å sjekke bagasjerom matten en gang til, for den passet ikke like bra. Viste seg de har solgt meg en matte for 6 eller 7 seter utgaven av typen som passer når setene er nede. Håpet vel jeg ikke oppdaget det. Bagasjerom matten (av feil type) fikk jeg på Oslo nord og 2. seterad fra Brumunddal. Oslo nord hadde forresten solgt 1. rad mattene jeg bestilte til noen andre. De har nå satt bagasjerom matte og 1. seterad i bestilling igjen, men jeg stoler ikke på dem et døyt. Er litt varierende grunnopplæring der. Hun jeg møtte i dag var proff så da kan man jo håpe. I Brumunddal fikk jeg særdeles godt inntrykk av både lager og frontdesk! De kunne sine saker. Selv om de hadde 1.rad matter inne, var de bestilt og reservert og ikke til salgs. Litt å lære der altså.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

skrepak

Takk for alle svar.
Jeg har kjøpt denne:
https://www.gytisautek.no/tesla-model-x-2016-bagasjeromsmatte-bak-5-seter-ovre
Passet ganske bra. Raskt levering. Hadde vært sikkert bedre med original men ikke sikkker på når den blir tilgjengelig i Norge.

jokke

Vet noen om bakerste plate i bagasjerom på 5 seter kan legges ned ett nivå, slik at hele bagasjerommet blir lavere?

spirrevipp

Bakerste plate kan ikke legges ned, men den kan tas ut. Vil man samme høyde som resten så må man nok lage til en plate selv.

Sammenlignet med Model S er jeg kjempefornøyd med bagasjerommet i X 5-seter:
- Bakre plate kan vippes opp og står støtt, kjekt for å sette inn handleposer uten at de flakser rundt når man kjører
- Tar man ut fremre plate så er det perfekt plass for den store kjøleboksen jeg har slik at den holdes på plass av bakre plate, med enkel tilkobling til 12v. Lokket kan også åpnes slik den står (Det gikk ikke i S'en).

Eneste som mangler er som kjent litt kroker for bagasjesikring og en elegant hattehylle.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jokke

Sitat fra: spirrevipp på mandag 06. november 2017, klokken 18:22
Bakerste plate kan ikke legges ned, men den kan tas ut. Vil man samme høyde som resten så må man nok lage til en plate selv.

Sammenlignet med Model S er jeg kjempefornøyd med bagasjerommet i X 5-seter:
- Bakre plate kan vippes opp og står støtt, kjekt for å sette inn handleposer uten at de flakser rundt når man kjører
- Tar man ut fremre plate så er det perfekt plass for den store kjøleboksen jeg har slik at den holdes på plass av bakre plate, med enkel tilkobling til 12v. Lokket kan også åpnes slik den står (Det gikk ikke i S'en).

Eneste som mangler er som kjent litt kroker for bagasjesikring og en elegant hattehylle.
Takk for svar :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA