Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

adaptive fjernlys type sensor?

Startet av terhalbo, mandag 30. oktober 2017, klokken 17:00

« forrige - neste »

terhalbo

I dag kom den første snøen i trøndelag. Da koblet AP2 ut grunnet snø på fremre sensor etter ca. 3 minutter i snøkjøring. Det samme skjedde med langlys, grått ikon kom på men det slo seg ikke på. At AP kan falle ut ved kraftig snøfall kan vel godtas med nød(burde jo som golf til 1/3 av prisen ha varme i sensorene), men at også automatiske ned/oppblending av langlys også faller ut må jo sies å være labert. Skal innrømme at det er min første bil med så mye automatik, men tragisk å betale 900k, også virker det kun på solskinnsdager midt på sommeren. Er det mine sensorer det er noe galt med eller fungerer systemet virkelig så dårlig?
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

leifarneb

Ja det funger dårlig. Men det er akkurat like dårlig på Feks en Skoda & BMW... hvis det er noen trøst

bmw2002

Adaptiv cruise slår seg av ved snøkjøring på BMW også, men adaptive lys virker helt fint.

jkirkebo

Sitat fra: bmw2002 på mandag 30. oktober 2017, klokken 20:37
Adaptiv cruise slår seg av ved snøkjøring på BMW også, men adaptive lys virker helt fint.

Men på BMW er det ikke så farlig, for der kan du aktivere vanlig CC isteden. Skjønner ikke at Tesla ikke kan kopiere BMW på det, skulle gitt mye for å ha tilgang på vanlig CC også...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

En må vel skille mellom "adaptive headlights" og "auto-dim headlights". Auto-dim styres såvidt jeg vet av kameraet på frontruten. Det er da (for AP1 ihverfall) viktig å ha varmetrådene på (frontrutevarme bryter) for å unngå dugg eller snø/is foran camera.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA