Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har bestilt Plug-inn hybrid, men har spørsmål i forhold til lading av bilen

Startet av HS, mandag 30. oktober 2017, klokken 13:41

« forrige - neste »

HS

Hei!
Har akkurat bestilt en Kia Niro plug in hybrid. I den forbindelsen har jeg noen spørsmål:
Vil det være et problem om jeg bruker ladekabelen som følger med bilen i vanlig stikkontakt i garasjen hver gang jeg lader bilen?
Ut i fra mitt kjøremønster vil jeg tro at jeg må lade bilen annen hver dag etter som at bilen kan kjøre mellom 45-50 km på hver lading.
Bilen vil bli parkert i en garasje og lades i garasjen. Jeg har ikke så mye kunnskap i forhold til 10A-16 A lading så hadde satt veldig stor pris på om noen kunne forklart hva en bør være obs på her. Bør jeg ta kontakt med en elektriker og får 16A kurs i garasjen og bruke ladekabelen som følger med. Eller vil det ikke være noen problem med å lade bilen slik kursen er i garasjen?
Tesla MYLR- 2022

Fagasstraps.com

http://www.side3.no/motor/ukjent-regel-gir-nye-el--og-hybridbilkjpere-et-konomisk-strmsjokk/3423383256.html

Hvis det er din egen garasje som ikke er delt, og du tar brann som kan oppstå på egen kappe så er det bare å kjøre på. Hvis du ønsker å bruke forsikringen ved en evtl. brann så må du sette opp en lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA