Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMX Vinterhjul, utlevering

Startet av cirys1, mandag 30. oktober 2017, klokken 12:29

« forrige - neste »

cirys1

Hei
Er det flere som ikke har fått utlevert sine vinterhjul?
Bilen min står hos Tesla p.g.a. feil, er forespeilet at den blir stående en ukes tid til.
Har fremdeles ikke hørt noe ifra den eksterne dekkleverandøren som skulle ta kontakt med meg, dette er i Bergen men har hørt at de sliter med vinterhjul flere steder i landet.

Jeg kommer til og forlange og få på vinterhjulene når jeg henter bilen, ellers så må jeg få hevet kjøpet på de og anskaffe meg uoriginale, det er uholdbart og ikke ha vinterhjul tilgjengelig i november.

Synspunkt/erfaringer..?

pwb

Det er jo gjerne slik at den som griner mest får viljen sin, men dette går da utover noen andre isteden. Har de som forlanger noen gang tenkt på at noen andre for svi for dems oppførsel?

geear

Sitat fra: pwb på mandag 30. oktober 2017, klokken 13:23
Det er jo gjerne slik at den som griner mest får viljen sin, men dette går da utover noen andre isteden. Har de som forlanger noen gang tenkt på at noen andre for svi for dems oppførsel?
Den eneste grunnen til at noen får svi er at Tesla er tragikomiske på kundebehandling og planlegging, og ikke leverer i henhold til norsk lovverk (Lov om forbrukerkjøp). De ytterst få som faktisk står på retten sin er faktisk med på å oppdra Tesla, mens alle andre som bare aksepterer på grunn av et unikt produkt er årsaken til at Tesla kan fortsette som de gjør. Dette er ikke ting som nødvendigvis koster Tesla en krone, det handler kun om kommunikasjon, også for å være innenfor lovverket.

Daniel80

Sitat fra: pwb på mandag 30. oktober 2017, klokken 13:23
Det er jo gjerne slik at den som griner mest får viljen sin, men dette går da utover noen andre isteden. Har de som forlanger noen gang tenkt på at noen andre for svi for dems oppførsel?
Mener du at man ikke skal forvente at Tesla følger loven fordi det kan gå utover de som ikke bryr seg nok til å gjøre noe med det?
Tror du ting blir bedre med den tankegangen?
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

nie

Sitat fra: cirys1 på mandag 30. oktober 2017, klokken 12:29
Hei
Er det flere som ikke har fått utlevert sine vinterhjul?
Bilen min står hos Tesla p.g.a. feil, er forespeilet at den blir stående en ukes tid til.
Har fremdeles ikke hørt noe ifra den eksterne dekkleverandøren som skulle ta kontakt med meg, dette er i Bergen men har hørt at de sliter med vinterhjul flere steder i landet.

Jeg kommer til og forlange og få på vinterhjulene når jeg henter bilen, ellers så må jeg få hevet kjøpet på de og anskaffe meg uoriginale, det er uholdbart og ikke ha vinterhjul tilgjengelig i november.

Synspunkt/erfaringer..?
Min erfaring er at hjulene mest sannsynlig ligger klare hos Vianor i Åsane men at de Vianor/Tesla ikke har fått informert deg ennå.
Når jeg hentet bilen min glemte jeg hele vinterhjulgreiene og måtte snu tilbake til Kokstad. Måtte da fylle ut et skjema med navn og nummer og skulle så bli kontaktet av Vianor når hjulene var klar. Hentet hjulene for 10 dager siden.  Fylte du ut skjema ved henting av bil?

cirys1

Sitat fra: nie på mandag 30. oktober 2017, klokken 16:29
Fylte du ut skjema ved henting av bil?
Ja, jeg fylte ut skjemaet og de skulle ta kontakt når de kom inn. Jeg stusset på at det var en klausel der at visst du ikke hentet de innen 14 dager etter og ha blitt kontaktet så ble det automatisk dekkhotell for en sesong.

cirys1

Sitat fra: pwb på mandag 30. oktober 2017, klokken 13:23
Det er jo gjerne slik at den som griner mest får viljen sin, men dette går da utover noen andre isteden. Har de som forlanger noen gang tenkt på at noen andre for svi for dems oppførsel?
Merkverdig svar..
Hvor lenge tenker du det er greit og kjøre på sommerdekk?
Jeg hadde også tenkt meg over fjellet i midten av november er det greit på sommerhjul?

Det hadde vært fint om du oppklarte litt hva du tenker rundt det og hva du hadde funnet deg i?
Jeg bestilte bilen i mai og fikk den 4 uker siden, hvor lenge skal man vente?

skrepak

Hei,

Jeg har fått bilen 29 september og hørte ikke noe fra Tesla siden det. Etter å ha prøvd å ringe flere ganger i løp av nesten en måned kom jeg gjennom. Det var fredag 20 oktober. Mandag 23 Oktober fikk jeg beskjed om at dekkene er klare og kan leveres enten hjemm til meg eller hentes på Tesla Drammen Service avdelingen. Jeg valgte å komme selv og fikk gratis omlegg.

Kan ikke si om de i Drammen jobber veldig effektivt og organisert. Observert flere selgere, 2 på service som tar telefoner men gjør ikke noe annet og kun 1 stakkar nede i kjeller som hadde virkelig mye å gjøre! Jeg synes at Tesla kunne følge opp bedre kundene sine. Ring og informer om du ikke klarer å levere varene!

petteroe

Jeg var veldig frem og tilbake, for jeg ønsket meg egentlig svarte felger.
Men jeg endte opp med å bestille fra Tesla i dag med løfte om at de kunne leveres på bilen når jeg får den i nov-tidlig des.
Så da satser jeg på at det går i orden.
X75D Midnight Silver med alt av tilvalg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA