Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utlevering annet sted enn "hjemme-service center" ?

Startet av kraez, fredag 20. oktober 2017, klokken 13:38

« forrige - neste »

kraez

Jeg er bosatt i Bergen og har min bil ombord Arabian Breeze som skal ankomme Drammen førstkommende mandag. Tilfeldighetene har gjort at jeg likevel er i Asker fra torsdag til lørdag. Fremfor å vente på transport over fjellet og klargjøring i Bergen før jeg får utlevert bilen, hadde det vært spenstigt å kunne plukket denne opp i Drammen fredag eller lørdag.

Er dette realistisk tidsvindu for utlevering etter båtens ankomst i Drammen? Og er det noen ulemper ved å ha utlevering et annet sted enn der jeg er hjemmehørende?

Model X100D - November 2017

dissern

Et lite spm fra sidelinjen, hvordan ser du at bilen er på akkurat den båten?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Jeronan

You can track your VIN on UECC.com and see when it was loaded.

To the OP. Our car is on that boat too and as such I called Drammen Delivery this morning if we could get the car before the weekend, since we planned  a trip to Sweden.

Chances are very slim, as they still have a bit of a queue to go through. So don't hold your hopes up.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kraez

Sitat fra: dissern på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:40
Et lite spm fra sidelinjen, hvordan ser du at bilen er på akkurat den båten?

Det var Arabian Breeze som gikk fra Zeebrugge i går kveld, og på UECC har jeg nå VIN tracking som viser: ZEEBRUGGE VESSEL LOADED 19.10.2017 23:00

Så det er litt 0,99 + 0,97 = 2  :D
Model X100D - November 2017

kraez

Sitat fra: Jeronan på fredag 20. oktober 2017, klokken 13:48
You can track your VIN on UECC.com and see when it was loaded.

To the OP. Our car is on that boat too and as such I called Drammen Delivery this morning if we could get the car before the weekend, since we planned  a trip to Sweden.

Chances are very slim, as they still have a bit of a queue to go through. So don't hold your hopes up.  :-\

Kan ikke helt se at det skal være kapasitetsproblemer etter å ha gjenommført utleveringene i september.
Som lasses stats viser er det et betydelig færre antall utleveringer i oktober enn september, noe som betyr at det skal være ledig kapasitet, og da særlig i Drammen. Hvilket nummer ringte du?
Model X100D - November 2017

Jeronan

#5
Sitat fra: kraez på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:01

Kan ikke helt se at det skal være kapasitetsproblemer etter å ha gjenommført utleveringene i september.
Som lasses stats viser er det et betydelig færre antall utleveringer i oktober enn september, noe som betyr at det skal være ledig kapasitet, og da særlig i Drammen. Hvilket nummer ringte du?

I called Drammen delivery directly. They still have a backlog delivering cars to customers.
Cars being registered, doesn't automatically mean it's already delivered to a customer.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

scopas

Blir alle bilene som skal til Norge lastet om i ZEEBRUGGE  før en ny båt går evt til Drammen?
2017 Model X 75D AP2,0 bestilt 8/8-17
2017 BMW i3 bestilt
2016 BMW I3 solgt

Jeronan

Sitat fra: scopas på søndag 29. oktober 2017, klokken 10:38
Blir alle bilene som skal til Norge lastet om i ZEEBRUGGE  før en ny båt går evt til Drammen?

Yes.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

nie

Sitat fra: scopas på søndag 29. oktober 2017, klokken 10:38
Blir alle bilene som skal til Norge lastet om i ZEEBRUGGE  før en ny båt går evt til Drammen?
Ja, alle blir lastet om i Zeebrugge
Nei, ikke alle bilene kommer til Norge via Drammen.

kraez

I utgangspunktet var både service center i Bergen og Delivery i Drammen klar for å levere ut bil i Drammen fredag samme uke som båten kom inn mandagen. Men i løpet av tirsdag endret de mening da det ble vanskelig å få "snappet" bilen på kaien i Drammen før transportøren plukket den opp for videresending til Bergen.

Nå har jeg fått utlevering fredag 3.november på Kokkstad
Model X100D - November 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA