Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kva vinterdekk kjører dere på?

Startet av pudderjagar, søndag 29. oktober 2017, klokken 20:22

« forrige - neste »

pudderjagar

Hei

Eg måtte kjøpa nye vinterdekk til Zoe i høst og valget falt på Nokian Hakkapeliitta 185/65R15 (R92).

Kva kjører dere på av merke og dimmensjon?

Merker dere nokon forskjell både mellom sommer og vinterdekk samt mellom forskjellige vinterdekkmerke?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

HCO

Jeg har valgt Goodyear Ultra Grip Ice 2 - 185/65-15 (også til den nye Zoe'n, som vi ikke har fått ennå).

Dette er såvidt jeg husker dekket som ble best i test på våt asfalt (som det er mye av her rundt Oslo pga. hard salting), samtidig som det gjør det bra også på snø og is. Merker god forskjell på rekkevidden så snart vinterdekkene kommer på. Har ikke prøvd andre dekk.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Counterpointer

Jeg kjører ikke Zoe, men bruker Nereus 805 (205/60-16). Disse er solgt inn som et bedre alternativ enn Nokian R2.
Billige og skal ha bedre våtegenskaper enn R2 samt at de har lav rullemotstand og lager lite lyd.

THE

Sitat fra: HCO på søndag 29. oktober 2017, klokken 21:14
Jeg har valgt Goodyear Ultra Grip Ice 2 - 185/65-15 (også til den nye Zoe'n, som vi ikke har fått ennå).

Dette er såvidt jeg husker dekket som ble best i test på våt asfalt (som det er mye av her rundt Oslo pga. hard salting), samtidig som det gjør det bra også på snø og is. Merker god forskjell på rekkevidden så snart vinterdekkene kommer på. Har ikke prøvd andre dekk.

Samme dekk/dimensjon har jeg kjørt to sesonger med på Zoe'n. Hadde samme dekk på dieselbilen, og valgte også Ultra Grip ICE SUV på Tesla X. Veldig fornøyd med egenskapene, rullemotstand og støynivå på disse dekkene. Har også anbefalt UGI til flere slekt og venner som er veldig fornøyd med dekkene på diverse biler.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA