Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

epost: " NB! Kontroller ladenivået på batteriet i bilen"

Startet av Panduck, søndag 29. oktober 2017, klokken 10:54

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 13:48
Angående OTA, BMW har vel sagt at de vil tilby OTA firmware-oppdateringer, men IKKE til dagens generasjon av i3.

Det var vel kartdata som OTA det gjaldt. 3G nett i i3 og da går det lang tid med så mange gb.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

JorgenM

BMW jobber allerede med implementering av 5G i kommende biler, burde bli raskere da :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Autowinder

Jeg forholder meg til det som er, ikke det som kanskje kommer.  ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. november 2017, klokken 16:51
BMW jobber allerede med implementering av 5G i kommende biler, burde bli raskere da :)

Her vel med mer en nedlastingshastighet å gjøre. Hvis jeg forsto mekaniker rett på sist service der bilen fikk ny programvare, så må de bak på bilen og koble fra 12 V ved motor ifm oppgradering til ny programvare. Litt vanskelig å gjøre dette autonomt...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Viks

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 13:48
Angående OTA, BMW har vel sagt at de vil tilby OTA firmware-oppdateringer, men IKKE til dagens generasjon av i3.

Sitat fra: Autowinder på onsdag 01. november 2017, klokken 17:55
Jeg forholder meg til det som er, ikke det som kanskje kommer.  ;)

Det som er interessant her og det som jeg er veldig nysgjerrig på... er at de nevner "Preparation for WLAN antenna...
...a WLAN antenna is also attached to the audio wiring harness but is not used at the moment."
i 09_I01 Information and Communication.pdf

Hva den kan/skal brukes til og når? Hmm...

SveinJ

Tja, nå har jeg fått 6 e-post varsler! Og jeg kjører bilen hver dag. Artig dette må jeg si.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

JorgenM

Sitat fra: Viks på onsdag 01. november 2017, klokken 21:07
Det som er interessant her og det som jeg er veldig nysgjerrig på... er at de nevner "Preparation for WLAN antenna...
...a WLAN antenna is also attached to the audio wiring harness but is not used at the moment."
i 09_I01 Information and Communication.pdf

Hva den kan/skal brukes til og når? Hmm...
Andre BMW-modeller har WIFI hotspot inne i bilen, kan det være det?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Viks

#37
Sitat fra: JorgenM på torsdag 02. november 2017, klokken 09:23
Andre BMW-modeller har WIFI hotspot inne i bilen, kan det være det?

Ja, høres jo slik ut. At den er ikke aktivert er en gåte.

Hadde vært flott om WLAN kunne brukes til software/kart-oppdateringer.

Orbit

WiFi hot-spot går andre veien, dvs at bilens 3G mobildata deles ut som WiFi til passasjerene. Siden de fleste allerede har noe bedre enn 3G i sin egen mobil, er dette allerede utdatert teknologi. Tror ikke dette var tilrettelagt for at bilen skulle kunne koble seg på ekstern WiFi i garasjen eller lignende.

Det er mulig å slå av denne epostvarslingen på Connected-websidene, nederst på siden med "Styring"
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Viks

Sitat fra: Orbit på torsdag 02. november 2017, klokken 09:49
WiFi hot-spot går andre veien, dvs at bilens 3G mobildata deles ut som WiFi til passasjerene. Siden de fleste allerede har noe bedre enn 3G i sin egen mobil, er dette allerede utdatert teknologi. Tror ikke dette var tilrettelagt for at bilen skulle kunne koble seg på ekstern WiFi i garasjen eller lignende.

Det er mulig å slå av denne epostvarslingen på Connected-websidene, nederst på siden med "Styring"

Spot går andre veien ja. Men nå sto det ikke spesifisert hva BMW har tenkt å bruke den "WLAN preparation" til.. Så det er fortsatt lov å håpe. Fant ingenting rundt dette på interwebs så her kan vi bare spekulere.

Det er at man kan slå av varslingen er greit nok, men er jo en nyttig funksjon. Så heller leve med noe "false alarms" enn å gå glipp av en virkelig hendelse. De kommer jo til å fikse det relativt kjapt vil jeg nå tro.

Mr.Zero

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 01. november 2017, klokken 18:55
Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. november 2017, klokken 16:51
BMW jobber allerede med implementering av 5G i kommende biler, burde bli raskere da :)

Her vel med mer en nedlastingshastighet å gjøre. Hvis jeg forsto mekaniker rett på sist service der bilen fikk ny programvare, så må de bak på bilen og koble fra 12 V ved motor ifm oppgradering til ny programvare. Litt vanskelig å gjøre dette autonomt...

Du forsto mekanikeren galt.. ;) De skrur av metallokket i bagasjerommet og kobler seg på 12v der. Dette fordi det er mere kronglete å komme til i front der 12v-batteriet sitter. Videre gjøres dette da tenning står på i gjerne 1-2 timer under oppgradering og dermed tapper ned 12v-batt.
Min bil fikk ny sw denne uka grunnet klokke som fortner seg. 3-blink ved filskiftbetjening endret seg til 5 etter oppdatering.. Så får vi se om klokka holder seg korrekt. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Ingeniøren

Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 02. november 2017, klokken 17:19
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 01. november 2017, klokken 18:55
Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. november 2017, klokken 16:51
BMW jobber allerede med implementering av 5G i kommende biler, burde bli raskere da :)

Her vel med mer en nedlastingshastighet å gjøre. Hvis jeg forsto mekaniker rett på sist service der bilen fikk ny programvare, så må de bak på bilen og koble fra 12 V ved motor ifm oppgradering til ny programvare. Litt vanskelig å gjøre dette autonomt...

Du forsto mekanikeren galt.. ;) De skrur av metallokket i bagasjerommet og kobler seg på 12v der. Dette fordi det er mere kronglete å komme til i front der 12v-batteriet sitter. Videre gjøres dette da tenning står på i gjerne 1-2 timer under oppgradering og dermed tapper ned 12v-batt.
Min bil fikk ny sw denne uka grunnet klokke som fortner seg. 3-blink ved filskiftbetjening endret seg til 5 etter oppdatering.. Så får vi se om klokka holder seg korrekt. 8)

OK, men har ikke merket noe til flere blink  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

SveinJ

Lurer på om alt dette med wlan, blink osv har noe med opprinnelsen på tråden å gjøre  :-\
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Mr.Zero

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 02. november 2017, klokken 19:22
Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 02. november 2017, klokken 17:19
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 01. november 2017, klokken 18:55
Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. november 2017, klokken 16:51
BMW jobber allerede med implementering av 5G i kommende biler, burde bli raskere da :)

Her vel med mer en nedlastingshastighet å gjøre. Hvis jeg forsto mekaniker rett på sist service der bilen fikk ny programvare, så må de bak på bilen og koble fra 12 V ved motor ifm oppgradering til ny programvare. Litt vanskelig å gjøre dette autonomt...

Du forsto mekanikeren galt.. ;) De skrur av metallokket i bagasjerommet og kobler seg på 12v der. Dette fordi det er mere kronglete å komme til i front der 12v-batteriet sitter. Videre gjøres dette da tenning står på i gjerne 1-2 timer under oppgradering og dermed tapper ned 12v-batt.
Min bil fikk ny sw denne uka grunnet klokke som fortner seg. 3-blink ved filskiftbetjening endret seg til 5 etter oppdatering.. Så får vi se om klokka holder seg korrekt. 8)

OK, men har ikke merket noe til flere blink  ;)

Mener i-teknikeren sa at jeg fikk rykende fersk SW.. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

SveinJ

Fått E-post fra BMW i dag hvor de beklager feilutsendingen ang batteri på bilen min!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA