Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skifte av vindusviskere

Startet av Orbit, fredag 27. oktober 2017, klokken 16:11

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: Autowinder på fredag 27. oktober 2017, klokken 15:39
En interessant sak var at når jeg var innom og kjøpte 3 vindusviskere (ikke kjøp dette hos forhandler, blodpris) ......

For ikke å spore av ladetråden: Er det noen som vet om det er kurant å få tak i kun løs viskergummi (uten arm)? Det er beskrevet i TIS hvordan denne skal byttes, men finner ikke noe delenummer for kun gummi hos BMW. Eller kan en bruke en generisk Bosch-gummi? Skifte av gummi pleier å ligge på ca 100 kr per blad med orginalvare, så vesentlig rimeligere enn et vanlig sett (kr 800 ++ for et par).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Viks

Har kjøpt Bosch gummi i løsvekt til Audi tidligere. Regner med at BMW bruker de samme leverandørene (Valeo, SWF, Bosch) så det skal ikke være noe problem

Autowinder

#2
Gummi i løsvekt har tidligere bare vært av den gamle typen. Ikke den nye typen flattliggende å finne. Originalpusheren tar 1148,- for to foran og den lille bak. Det er lite penger å tjene på elbiler, så de tar seg ekstra betalt for dette tydligvis. Koster maks 50,- å produsere og distribuere de 3 tipper jeg ...
Si gjerne fra om dere finner alternativer. 

Edit: tar selvkritikk her. Gummien ser ut som før merket jeg ved kontroll av viskerene. Da er det bare å skanne markedet og finne lange nok til den venstre foran. Kanskje to lange er nok til alle tre ;-)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

BingoBonzo

Hvor bør man gå for å kjøpe komplette viskere?
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Viks

Fant ei side som ser lovende ut:

Wiper blades refills

Bosch Aerotwin wiper blades refills - 28" (70cm) koster £5,95 per stykk så 3 slike koster £17,95 pluss 3,94 i frakt...

Ser ut til at de har både Bosch og Valeo gummi og til og med flattliggende gummi der.

Viks

Sitat fra: BingoBonzo på søndag 29. oktober 2017, klokken 21:47
Hvor bør man gå for å kjøpe komplette viskere?

https://www.bsbildeler.no/ selger alle tre til rundt 900 kroner (har ikke sett nærmere på de).

Klykken

Kjøpte Biltema-viskere jeg. De bladviskerne i blå pakning (kalles "ultrablade"). Helt kurant til ca 300kr totalt for de frem. Pusseren bak benyttes ikke pga at glasset fort vil stripes opp.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Viks

Sitat fra: Klykken på mandag 30. oktober 2017, klokken 09:38
... Biltema-viskere...

Var ikke sikker på at Biltema hadde noen som passer til i3. Men nå har jeg ikke studert de originale så nøye ennå - har god tid før jeg må skifte.

Klykken

Joda, det har de. 21" (530mm) og 28" (700mm) er lengdene.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Agmuns

Sitat fra: Viks på mandag 30. oktober 2017, klokken 09:42
Sitat fra: Klykken på mandag 30. oktober 2017, klokken 09:38
... Biltema-viskere...

Var ikke sikker på at Biltema hadde noen som passer til i3. Men nå har jeg ikke studert de originale så nøye ennå - har god tid før jeg må skifte.
Er det noe spesielt med i3-pusserne siden det er snakk om at ikke enhver produsent skal kunne levere de? Fra utsiden ser det ut som helt vanlige pussere man burde klare å få tak i på en hvilken som helst bildelebutikk.

PionerThink

Jeg kjøpte sett på Mekonomen en lørdag de hadde 25% tilbud på hele butikken, men sjekket nå og det viser seg at de jaggu meg har dem på tilbud nå også:
https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/viskerblad-og-spyl/viskerblad/viskerblad-flatblade-sett-ps864a25-A103Sno
Dette er jo ingen ublu pris hvis de er helt like de som står på? (jeg har ikke montert mine enda da jeg tenkte å vente til de var helt utslitt, men de varer og varer og varer... :o)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Viks

#11
Sitat fra: Agmuns på mandag 30. oktober 2017, klokken 10:29
Er det noe spesielt med i3-pusserne siden det er snakk om at ikke enhver produsent skal kunne levere de? Fra utsiden ser det ut som helt vanlige pussere man burde klare å få tak i på en hvilken som helst bildelebutikk.

Vet ikke . Har bare ikke tenkt så mye på de før Orbit nevnte det med å bytte gummi på de.

EDIT: eneste så er spesielt er vel lengden på den på venstre side?

Kjello3


Autowinder

Bosch rapporterer 750mm, Champion 700mm, begge går sikkert bra, men jeg ville tatt 800mm løsgummi.
https://www.autodeler.co.no/bmw/i3-i01/108045/10233/vindusviskere?criteria%5B100%5D=FS
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

PionerThink

#14
Bare vær oppmerksom på at kjøper man enkeltviskere fra enkelte fabrikanter så er disse laget for å kunne passe flere bilmodeller. Man risikerer da å få med en "hel haug" med klips som man må sette på "uoriginal" visker for å få montert den, noe som igjen gjør at viskerarm kommer relativt langt utifra ruta og forstyrrer synsvinkelen(i hvertfall min :-\)
Jeg kjøpte først en visker hos Mekonomen, men gikk tilbake i stedet og kjøpte ett sett som heller passet direkte på da dette var laget kun til i3 som det står i linken jeg henviste til ovenfor!
Mulig andre merker ikke har denne forskjellen, men pass bare på så dere ikke blir skuffet når viskeren kommer på ;)
P.S. Typisk gjelder dette denne viskeren blant de det linkes til lengre oppe da bildet viser mange ulike klips: https://www.autodeler.co.no/bosch/7627384
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA