Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Kongle. på fredag 08. januar 2021, klokken 18:20
Hvor viktig er oppgraderingene som kom med 2018 modelen?
Etter som jeg skjønner er det nye adaptive led lys og bedre elektronisk styring.
Stemmer det?
Kom ikke nyere generasjon iDrive og med LCI? Eller var det enda senere?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ferry

Sitat fra: hemi på fredag 08. januar 2021, klokken 19:26
120ah fjernlysene er vesentlig bedre enn de på 94, men de er vel 2019 modeller

94 Ah LCI (dvs 2018 - ) har langt bedre lykter enn pre LCI. Det er himmelvid forskjell. De aller nyeste "matrix light" har jeg ikke prøvd.

JorgenM

Ja da ble det jaggu meg i3 på meg igjen. Ønsker å skåne i-Pace for all småkjøring til hestestall, skole osv.
Har egentlig savnet den hele tiden siden vi solgte den.

Blir en hvit 60Ah med HK-lyd, stor Navi, comfort access, ryggekamera og såvidt jeg kan se identisk utstyrt med vår forrige.
Skal kjøre den fra Hamar til Namsos, i alle fall litt kortere enn den forrige som jeg hentet i Bergen :)

Betaler 100k.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hemi

Sitat fra: JorgenM på mandag 25. januar 2021, klokken 10:19
Ja da ble det jaggu meg i3 på meg igjen. Ønsker å skåne i-Pace for all småkjøring til hestestall, skole osv.
Har egentlig savnet den hele tiden siden vi solgte den.

Blir en hvit 60Ah med HK-lyd, stor Navi, comfort access, ryggekamera og såvidt jeg kan se identisk utstyrt med vår forrige.
Skal kjøre den fra Hamar til Namsos, i alle fall litt kortere enn den forrige som jeg hentet i Bergen :)

Betaler 100k.

"riktig" høyde innsteg uten å måtte sette seg ned + superkort svingradius og stor coupe følelse gjør i3 ganske kung i hverdagen på småting.

turfsurf

Sitat fra: Ferry på lørdag 09. januar 2021, klokken 11:20
94 Ah LCI (dvs 2018 - ) har langt bedre lykter enn pre LCI. Det er himmelvid forskjell. De aller nyeste "matrix light" har jeg ikke prøvd.
De adaptive LEDene har faktisk veldig bra funksjon. Forskjellen på 4 segment som på i3en og 9 som vi har på I-Pace er faktisk ikke vesentlig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JOW

Vi har nettopp begynt å se etter i3 og synes denne er priset bra i forhold til km.
Men jeg kan ikke lese meg til hva den eventuelt mangler av utstyr? Den har ikke ACC eller skinn, noe som ikke er krav for oss. Men ser ikke ut til å ha hurtiglading, noen som vet hva som er maks lading da?
Alle har vel PDC tenker jeg men ser ikke sensorer?

https://www.finn.no/203775591
e-tron 55 s-line sport : Bestilt
i3 60Ah 2016
Passat GTE 2020 "Folkabussen 2" : Solgt
Passat GTE 2018 "Folkabussen" : Solgt
e-Up! 2014 : Solgt

Orbit

#126
PDC er ikke standard, og denne bilen har ikke det. Den mangler også oppgradert AC-lader (kode 4U6, som ville gitt 7,4 kW) og DC-lading (kode 4U7). Lading blir derfor maksimum 3,6 kW over type-2 kabel. Det behøver ikke være noen showstopper for kjøp, men bør reflekteres i vesentlig lavere pris enn biler som har dette.

Utstyrsliste (ikke sikker på om denne linken fungerer for andre, men du finner listen ved å oppgi VIN fra Finn-annonsen):
http://bimmer.work/vin/v774ea5be61726c84148eeb7810d0a33b/
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Øyvind.h

Står markert som solgt nå. Håper virkelig kjøperen får med seg at bilen ikke kan hurtiglades.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

moonbuggy

Mange henger seg kanskje litt for mye opp i kjørte km for elbiler. Man antar at batteriet er langt bedre på biler med lav kjørelengde. Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Mange har batterier med høy kapasitet selv etter 100k+ kjørte km. Det blir mange opp og utladninger på et 60ah batteri uten at dette er særlig svekket.
Andre med lav kjørelengde rapporter langt lavere kapasitet. Batterier varierer. Felles for dem alle er at de svekkes over tid selv om de ikke brukes. Annen elektronikk har antagelig bedre av å bli brukt jevnt, enn det motsatte. Så i sum, sjekk batterikapasitet. Personlig ville jeg heller kjøpt en bil med lang kjørelengde og et bra batteri, enn en med lav kjørelengde og dårligere batteri.

Elektro12

Jeg foretrekker lav km og bra batteri selv da...

8) :D

JOW

Sitat fra: Orbit på fredag 12. februar 2021, klokken 09:02
PDC er ikke standard, og denne bilen har ikke det. Den mangler også oppgradert AC-lader (kode 4U6, som ville gitt 7,4 kW) og DC-lading (kode 4U7). Lading blir derfor maksimum 3,6 kW over type-2 kabel. Det behøver ikke være noen showstopper for kjøp, men bør reflekteres i vesentlig lavere pris enn biler som har dette.

Utstyrsliste (ikke sikker på om denne linken fungerer for andre, men du finner listen ved å oppgi VIN fra Finn-annonsen):
http://bimmer.work/vin/v774ea5be61726c84148eeb7810d0a33b/

Takk for oppklaring angående utstyr og hjemmelading. Jeg kjører e-Up idag og klarer meg fint på 3,6kW hjemme og 40kW ved "hurtiglading"
Er det sånn at alle 60Ah i3 klarer minimum 50kW med CCS?
e-tron 55 s-line sport : Bestilt
i3 60Ah 2016
Passat GTE 2020 "Folkabussen 2" : Solgt
Passat GTE 2018 "Folkabussen" : Solgt
e-Up! 2014 : Solgt

turfsurf

Sitat fra: JOW på fredag 12. februar 2021, klokken 10:42

Er det sånn at alle 60Ah i3 klarer minimum 50kW med CCS?
Klarer minimum blir vel feil, alle støtter 50kWCCS (og høyere) ja. ingen av de lader med mere enn 50kW dog. Med varmt batteri lader 120Ah med tett oppunder 50kW til godt over 80%. 60Ah bryter av litt tidligere og lader litt saktere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

#132
Ja, alle 60 Ah/22 kWh med DC-lading klarer (nesten) 50 kW opp til ca 60% SOC, deretter ruller det av. Dette forutsetter at batteri er over +20C. i3 har elektrisk battervarming ved tilkoblet lader (opsjon), så det er viktig å bruke denne funksjonaliteten før avreise ved langtur om vinteren. Batterivarmer er ikke en egen opsjon, men er en del av pakken med setevarme (som denne svenske bilen hadde).

Fastned har ladekurver for alle i3-variantene:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/204784718-Charging-with-a-BMW-i3
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elektro12

I forhold til bruktpris virker det som 2018-19 og oppover prises nesten likt - vi er jo tross alt i 2021 og da tenker jeg en tidlig 2018 bør under 200 tusen for å være fornuftig priset.

JOW

e-tron 55 s-line sport : Bestilt
i3 60Ah 2016
Passat GTE 2020 "Folkabussen 2" : Solgt
Passat GTE 2018 "Folkabussen" : Solgt
e-Up! 2014 : Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA