Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: hemi på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:16
du får ny til 300 blank, og S til 320 ca. (fully charged) undersøk litt rundt.

Hemi :+1: interessant ift det du nevner om nybil pris :+1: jeg har prøvekjørt disse flere ganger nede på bilia og smiler like bredt hver gang jeg kjører de. Dette er jo fantastiske kjøremaskiner med kvalitet komfort og jeg synes prisene ikke er dyre heller. Jeg liker i3 veldig godt :+1:

Mr.Elliot

Tar gjerne imot det jeg også.
Fikk høre at vi ikke hadde storkunderabatt lenger
14 Fiat 500E
19 Bmw I3 120Ah

Electric cars in Norway

Elliot:  :+1: var det ikke slik at BMW kjøpere har storkunde rabatt gjennom agriol? eller hva nå det selskapet som driver med landbruk heter og gjennom bondeorganisasjoner? Mener det var god rabatt på elbiler der :+1: man måtte vært medlem i ett år mener jeg at jeg leste et sted der jeg ble tipset om dette. Men er ikke sikker på om jeg husker riktig.

arthur

#93
Det stemmer; Medlemskap i f.eks Norges Bondelag gir en rabatt på 8% via Agrol (rettet opp grunnet skriveleif) forutsatt medlem i minst 12 måneder. Er medlem og nettopp av den grunn. Sparte meg 3% på en e-Niro.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ladeklof


1317142119

Noen som har hørt i det siste om at de bestiller din konfigurasjon som lagerbil, eller bestiller de bare sin egen konfigurasjon til den såkalte lagerbilkampanjen?

Mr.Elliot

Kjøpte en i3 med 8% storkunderabatt i mai, men en kollega hørte på pris for litt siden, han fikk ikke
14 Fiat 500E
19 Bmw I3 120Ah

Ferry

Stusser over priser på brukte i3 på Finn.no 2018-modell Fully Charged. Den billigste koster 239k fra forhandler. 60 k km på telleren. Neste på lista er 239k fra forhandler. 39k km
Billigste private ligger til 255k. 47k km.

Burde ikke privatsalg ligge lavere enn hos forhandler? Jeg ville mye heller kjøpe av forhandler enn privat.

fonberg

Sitat fra: Ferry på mandag 02. november 2020, klokken 19:06
Stusser over priser på brukte i3 på Finn.no 2018-modell Fully Charged. Den billigste koster 239k fra forhandler. 60 k km på telleren. Neste på lista er 239k fra forhandler. 39k km
Billigste private ligger til 255k. 47k km.

Burde ikke privatsalg ligge lavere enn hos forhandler? Jeg ville mye heller kjøpe av forhandler enn privat.

Da er det jo bare å kjøpe hos forhandler, da :) Evt prute på privatobjekt og se om du får flytta ned prisen nok til at det er interessant.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Ferry

Jeg skal ikke kjøpe, men selge. Prøver å finne ut ca. hva jeg kan forvente å få. Bytte inn hos forhandler er det enkleste, men pleier å svi litt. Nettbil.no er et alternativ. Mest stress er det å selge privat. Kan tåle en del lavere pris for å slippe sistnevnte.

Toalmar

Sitat fra: Ferry på mandag 02. november 2020, klokken 22:22
Jeg skal ikke kjøpe, men selge. Prøver å finne ut ca. hva jeg kan forvente å få. Bytte inn hos forhandler er det enkleste, men pleier å svi litt. Nettbil.no er et alternativ. Mest stress er det å selge privat. Kan tåle en del lavere pris for å slippe sistnevnte.
Å selge elbil burde være en grei sak. Jeg hadde helt klart satset noen kroner på en finn annonse først. Er det sånn at du kan tåle en del lavere pris så takler du de kronene annonsen koster. Legger du prisen på bilen rett så er den solgt ganske kjapt.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

fonberg

Sitat fra: Toalmar på mandag 02. november 2020, klokken 22:42
Sitat fra: Ferry på mandag 02. november 2020, klokken 22:22
Jeg skal ikke kjøpe, men selge. Prøver å finne ut ca. hva jeg kan forvente å få. Bytte inn hos forhandler er det enkleste, men pleier å svi litt. Nettbil.no er et alternativ. Mest stress er det å selge privat. Kan tåle en del lavere pris for å slippe sistnevnte.
Å selge elbil burde være en grei sak. Jeg hadde helt klart satset noen kroner på en finn annonse først. Er det sånn at du kan tåle en del lavere pris så takler du de kronene annonsen koster. Legger du prisen på bilen rett så er den solgt ganske kjapt.

Enig med Toalmar. Særlig hvis bilen du skal selge er en 18-modell, og dermed fortsatt har nybilgaranti.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

turfsurf

Å selge bil med fabrikkgaranti bør være null stress.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ferry

Har igjen over 2 år garanti. Og serviceavtale til 100.000 km. Er igjen over 40.000 km dit. Så det bør være en ok bil for neste eier. Tesla tilbyr 196.000 i innbytte. Det vil svi, men er vel kanskje som forventet? Skal nok prøve både nettbil.no og finn.no før jeg bestemmer noe.

Electric cars in Norway

Ferry, tror nettbil.no & Tesla er på samme prisnivå. Du bør få mer på Finn no. Men men det gjelder å treffe den rette kjøperen :+1: Lykke til :+1: Legg den også her på til salgs delen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA