Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: bromm på søndag 25. august 2019, klokken 12:08
120Ah er MER enn nok - det kan jeg allerede skrive i stein, etter 3mnd/8000km og en skikkelig langtur Trondheim-Kristiansand m/retur.
Veldig bombastisk som vanlig. Kunne tenkt meg å ta i3en til hytta om vinteren på helgeturer når vi ikke er alle fem, men rekkevidde på ned mot 20 mil blir for kort. Motorvei i regnvær sørger og for rekkevidde godt under 20 mil også. Så ikke helt der for vår bruk. 150Ah hadde holdt akkurat, 180Ah hadde vært strøkent.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

#76
Ser du nevner stadig flere ulemper med iPace, Ingeniøren - jeg sa jo det kom til å dukke opp klare ulemper med den ;)


Nei, ingen av dem er vel perfekte.

BMW har større ladehastighet med type 2 riktignok, men Jag'n lader opp til 100 kW selv om det per nå er over kortere tid og noe det jobbes med å forbedre. For meg har det liten eller ingen betydning.

Likte dørene til BMW bedre - jag'n er rimelig tradisjonell.

Likte og viskeren til BMW som slo hver sin vei. Jag'n sin er mer tradisjonell igjen man har til gjengjeld spyling i armen slik at all væske treffer der den skal noe man neppe kan beskylde BMW å ha helt kontroll på.

BMW'n er leken å kjøre og oversiktlig. Jag'n er en sportsbil som man kan leke med på svingete veier og ligger veldig stabilt på veien på motorvei der jeg kjører mest. Banker BMW'n grundig i 0-100 (7 kontra 4.5 sekunder). For å parkere trenger man dog 360 kamera, som den har.

Jag'n banker BMW på adaptiv cruise og selvkjøring. Likte ikke BMW her da selvkjøring var et leketøy opp til 60 km og den var utrolig treg til å komme i gang igjen i kø med ac. Jag'n har ingen hastighets begrensning og er en annen verden på autopilot og adaptiv cruise og bruker det mye.

Jag'n har forsatt noe å lære av BMW på informasjonssystemer og stabilitet, men det bedrer seg. Det skal sies at jag's systemer og er en god del mer komplisert så fallgruvene er større. Nå er ikke alt bra på BMW heller - mye hikke med appn og sporing ser jeg. Jag'n sin app er rimelig stabil, dog litt treg

BMW'n er nok stillere. Merker at Jag'n har aluminiums karosseri og store hjul når veien er grov. Til gjengjeld trekker den på alle og skal nok ikke stå fast til vinteren.

Men, den største forskjellen er vel "tilbakemeldinger" fra folk jeg treffer. Med Jag'n får jeg stadig vekk beundrende blikk, det fikk jeg aldri med BMW'n  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Burger

Vi har 94ah er nok dersom det er hurtigladere der vi skal kjøre. Sørlandet til Stjørdal på en dag gikk kjempefint. Det vi kommer for kort til er å kjøre på fjelltur. Dvs parkere på en tilfeldig parkeringsplass og gå ett par dager. Da er det ikke godt nok ladetilbud enda. Da ender vi opp med å byttelåne med dieselbil og opplever både fylleangst før og fylleanger etter å ha vært på bensinstasjon. At folk hæler å putte så mye penger på disse pumpene ofte fatter jeg ikke.

Ingeniøren: Det kan hende publikumet bestemmer litt. Jeg digger konas i3 og det gjør veninnene hennes også. Når jeg peker på en Jaguar så sier de uinteressert "bil, sikkert fin".
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Olee

Hvordan er markedet for de billigste i3'ene om dagen? Har fulgt litt med i det siste, og de bilene som er "riktig" priset går som regel på dagen. Eller føler jeg det kanskje er litt lite biler som kommer til salgs?

Ingeniøren

Sitat fra: Olee på søndag 29. september 2019, klokken 20:21
Hvordan er markedet for de billigste i3'ene om dagen? Har fulgt litt med i det siste, og de bilene som er "riktig" priset går som regel på dagen. Eller føler jeg det kanskje er litt lite biler som kommer til salgs?

Solgte min i sommer. Den datt vel nesten 50' i pris når Tesla M3 kom, litt surt men slik er det. Sikkert en del som tenker at når den faller så mye kan jeg like godt beholde den en stund til. Kjenner noen som tenkte å selge men droppet det pga M3 effekten.

Har fulgt med litt og det virker som prisen er litt på vei opp igjen etter sjokket. Det er lov å prute på prisen, de fleste legger inn litt prutningsmonn - det gjorde i alle fall jeg.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Bzzlink

Nå kommer VW e-up og Skoda Citigo til 184000,- med 260km WLTP.

Hvordan er størrelsen på disse ift. i3?

Electric cars in Norway

Du kan ikke sammenligne disse bilene opp mot BMW i3 mener nå jeg. Jeg har kjørt både i3 og e-up og det er to heeelt forskjellige biler. i3 er mer exclusive og e-up er en billig innstegsmodell. Men det er nå min mening.

Ingeniøren

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 03. oktober 2019, klokken 21:04
Du kan ikke sammenligne disse bilene opp mot BMW i3 mener nå jeg. Jeg har kjørt både i3 og e-up og det er to heeelt forskjellige biler. i3 er mer exclusive og e-up er en billig innstegsmodell. Men det er nå min mening.

For noen er det bare en bil og det som teller er rekkevidde og plass. For andre er kjøreegenskaper, innredning, kvalitet og design vel så viktig og hverken lang rekkevidde heller mye plass er det viktig. Jeg høre vel til den siste og irriterer meg over at dette er ting som sjelden måles i tester....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 04. oktober 2019, klokken 09:31
Jeg høre vel til den siste og irriterer meg over at dette er ting som sjelden måles i tester....
Det er vel nettopp det, slike ting er ikke så lette å måle. Blir som å sammenligne utstyrslisten. At to biler har ACC og LED-lys betyr det ikke at det er likeverdig utstyr. Utførelsen av ting er veldig forskjellig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Ingeniøren, enig kvalitet betyr veldig mye hvertfall når man kjører mye.

dabis

Fikk tilbud fra Bilia Drammen på 345k for en i3 fully charged. Brukt ligger de på ned i 300k med noen få tusen på telleren å under et år gamle.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

hemi

du får ny til 300 blank, og S til 320 ca. (fully charged) undersøk litt rundt.

Ladeklof

#87
Mener du at man (med storkunderabatt) får fabrikkny i3s fully charged for 320k nå? Sist jeg undersøkte i høst måtte man like over 350k. Demobiler skjønner jeg man kan få rimeligere med få km på telleren.

(Send gjerne en PM med tips om hvor man kan få handle til denne prisen :) )

hemi

0km, venn hentet ut ny i3s nå for 3-4 uker siden ca, skal be om kontrakts screen og hvor

Ladeklof


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA