Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

advale

Har man litt is i magen så tror jeg prisen kan falle videre ned. Bare se på e-Golf. Gikk fra ventetid på over 1 år til 45 000 i salgsrabatt på 2mnd. Det er helt ekstremt.

Men BMW har kanskje allerede hatt en kutt-runde hvis jeg husker riktig..?


Ingeniøren

Sitat fra: advale på tirsdag 04. juni 2019, klokken 11:49
Har man litt is i magen så tror jeg prisen kan falle videre ned. Bare se på e-Golf. Gikk fra ventetid på over 1 år til 45 000 i salgsrabatt på 2mnd. Det er helt ekstremt.

Men BMW har kanskje allerede hatt en kutt-runde hvis jeg husker riktig..?

Jepp, kosta rundt 400' ved årsskiftet. Fikk og et tilbud på 332' for et par uker siden. Bare synd at jeg skal selge min snart...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

HPSE



Har priset min 1 uke gamle I3S Fully Charged med lakkbehandling og serviceavtale 5 år/100000 km til 349´
Har ikke funnet noe billigere på finn som er så nytt.

Pris hos forhandler pr i dag for det samme er 387800 (367800 ca med storkunderabatt)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149203576
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Mr Oizo

Tungt marked for i3 om dagen. Denne selges med 100 tusen tap på 5 måneder: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148844402
Det er faktisk i klasse med verditap på fossilbiler til millionen.

Samco

Bra da kan det bli en billig I3 120ah på meg imframtiden  :D er rekkevidden den er fordålig  til prisen mot konkurrentene alternativer så synd BMW ikke slo til med større batteri med hoppet fra 94ah til 120 var en mega tabbe mot konkurenenes alternativer

1317142119

Sitat fra: Mr Oizo på fredag 23. august 2019, klokken 22:31
Tungt marked for i3 om dagen. Denne selges med 100 tusen tap på 5 måneder: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148844402
Det er faktisk i klasse med verditap på fossilbiler til millionen.
Hun tar et bra tap, men ikke 100 000. Det har vært kampanje på den bilen siden februar eller noe.

Ferry

Den kostet 326k en periode. Evt. 353k med "storkunderabatt", noe alle i praksis fikk/får. Akkurat denne bilen kan ha kostet 400k, om kontrakten ble inngått før nyttår. Evt. 280k etter nyttår. Registrert 5. mars, så antagelig kontrakt etter nyttår.
Ser på Finn.no at det er vesentlig færre i3 til salgs nå enn for noen måneder siden. Det ble vel kanskje et rush når 120 Ah ble levert ut, og eldre 94 Ah skulle selges. Litt mer normalisering nå. Ca. 120k for de eldste. 209k for billigste 94 Ah. 242k for billigste 94 Ah face lift. 275k billigste 120 Ah.

1000kwh

Sitat fra: 1317142119 på fredag 23. august 2019, klokken 23:18
Sitat fra: Mr Oizo på fredag 23. august 2019, klokken 22:31
Tungt marked for i3 om dagen. Denne selges med 100 tusen tap på 5 måneder: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148844402
Det er faktisk i klasse med verditap på fossilbiler til millionen.
Hun tar et bra tap, men ikke 100 000. Det har vært kampanje på den bilen siden februar eller noe.
Jeg hadde krevd 100000,- i rabatt for det interiørvalget der..

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 24. august 2019, klokken 06:36
Sitat fra: 1317142119 på fredag 23. august 2019, klokken 23:18
Sitat fra: Mr Oizo på fredag 23. august 2019, klokken 22:31
Tungt marked for i3 om dagen. Denne selges med 100 tusen tap på 5 måneder: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148844402
Det er faktisk i klasse med verditap på fossilbiler til millionen.
Hun tar et bra tap, men ikke 100 000. Det har vært kampanje på den bilen siden februar eller noe.
Jeg hadde krevd 100000,- i rabatt for det interiørvalget der..

Jeg synes dette interiørvalget er det absolutt fineste jeg ;)

Da forutsetter jeg dog at det brune feltet på førerstolene er en optisk forstyrrelse og ikke reelt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JorgenM

Da har det gått noen måneder siden vi solgte vår i3 og jeg kan dele erfaringen.

Dette var en 2014 60Ah som var i vårt eie i 4 år.
Vi betalte 220k for bilen i 2015 og solgte den for 140k nå i år. Kun 80k i verditap på 4 år altså.

Enorm pågang via Finn. Solgt på under 2 uker. Aldri opplevd lignende før. Flere som SKULLE ha den, men vi solgte den til de første som betalte. Vi fikk den prisen vi forlangte, men var egentlig forberedt på å gå ned ganske mye.

Nå har vi hatt en Tesla liggende ute i ca 1 måned og det har ikke vært en eneste interessert :-1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Samco

Kan godt se meg ha en framtidig 120ah i3 pga nesten 0 rust mot andre amerikanske 3 modeller som skremmende  ruster på sommeren ....
Tja vet ikke om det frister meg stresset med det.

Trond.m

Sitat fra: Samco på fredag 23. august 2019, klokken 23:16
Bra da kan det bli en billig I3 120ah på meg imframtiden  :D er rekkevidden den er fordålig  til prisen mot konkurrentene alternativer så synd BMW ikke slo til med større batteri med hoppet fra 94ah til 120 var en mega tabbe mot konkurenenes alternativer
Batteristørrelse er ikke alt. i3 120 Ah lader raskere enn eksempelvis Nissan Leaf 40 kwh, og forbruket er vesentlig lavere (ca 10-20 % avhengig av topografi og hastighet).

I helgen var jeg med i Fortum Ladetour fra Asker til Haukeliseter  Forbruket på denne klatreetappen endte på respektable 13.8 kwh/100 km som tilsvarer en rekkevidde på 275 km. De mest strømtørste på turen hadde et forbruk på minst det dobbelte. Vi var 2 personer i bilen med full feriebagasje. Plassen var heller ikke noe problem, og lette ting som telt, soveposer etc la vi bare i baksetet. Det som gjør i3 så fin på biltur er at den lader med hele 11 kw på type 2 ladere. De er nesten allltid ledige og perfekte å bruke under en rast for å gi litt ekstra rekkevidde.

Lørdag kjørte vi videre til Kristiansand og da var gjennomsnittsforbruket nede i 12.5 kwh/100 km. Turen videre til Asker kjørte vi motorvei i 90-100 km/h og endte til slutt på 12.8 kwh/100 km. Det gir en gjennomsnittlig rekkevidde på 296 km. 950 km biltur fra fredag morgen til lørdag kveld var null stress  :)

SveinJ

Sitat fra: Samco på fredag 23. august 2019, klokken 23:16
Bra da kan det bli en billig I3 120ah på meg imframtiden  :D er rekkevidden den er fordålig  til prisen mot konkurrentene alternativer så synd BMW ikke slo til med større batteri med hoppet fra 94ah til 120 var en mega tabbe mot konkurenenes alternativer

I utgangspunktet er i3 tenkt som en by-bil og da er 300km mer enn nok. Vi i Norge har en annen forventning til rekkevidde og bruksmønster. Jeg byttet fra 94 til 120 og opplever at det er tilstrekkelig for mitt og sikkert mange av de andres kjøremønster.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Ingeniøren

#73
Sitat fra: SveinJ på søndag 25. august 2019, klokken 09:15
Sitat fra: Samco på fredag 23. august 2019, klokken 23:16
Bra da kan det bli en billig I3 120ah på meg imframtiden  :D er rekkevidden den er fordålig  til prisen mot konkurrentene alternativer så synd BMW ikke slo til med større batteri med hoppet fra 94ah til 120 var en mega tabbe mot konkurenenes alternativer

I utgangspunktet er i3 tenkt som en by-bil og da er 300km mer enn nok. Vi i Norge har en annen forventning til rekkevidde og bruksmønster. Jeg byttet fra 94 til 120 og opplever at det er tilstrekkelig for mitt og sikkert mange av de andres kjøremønster.

Enig, men det sa folk når 94 Ah kom og...

Forøvrig veldig bra at i3 lader 11 kW på type 2. Min I-pace som bruker nesten dobbelt så mye og har derfor dobbelt eller 3 dobbelt å stort batteri, klarer bare 7.2 kW.....godt jeg stor sett slipper å lade på tur.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bromm

#74
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 25. august 2019, klokken 09:39
Sitat fra: SveinJ på søndag 25. august 2019, klokken 09:15
Sitat fra: Samco på fredag 23. august 2019, klokken 23:16
Bra da kan det bli en billig I3 120ah på meg imframtiden  :D er rekkevidden den er fordålig  til prisen mot konkurrentene alternativer så synd BMW ikke slo til med større batteri med hoppet fra 94ah til 120 var en mega tabbe mot konkurenenes alternativer

I utgangspunktet er i3 tenkt som en by-bil og da er 300km mer enn nok. Vi i Norge har en annen forventning til rekkevidde og bruksmønster. Jeg byttet fra 94 til 120 og opplever at det er tilstrekkelig for mitt og sikkert mange av de andres kjøremønster.

Enig, men det sa folk når 94 Ah kom og...

Forøvrig veldig bra at i3 lader 11 kW på type 2. Min I-pace som bruker nesten dobbelt så mye og har derfor dobbelt eller 3 dobbelt å stort batteri, klarer bare 7.2 kW.....godt jeg stor sett slipper å lade på tur.
120Ah er MER enn nok - det kan jeg allerede skrive i stein, etter 3mnd/8000km og en skikkelig langtur Trondheim-Kristiansand m/retur. Selv om jeg kjører MYE så er den sjelden under 200km i rest, hver eneste kveld når den parkeres for dagen :) Langtur går også helt problemfritt, siden forbruket er så lavt. På strekningen Lillehammer-Trondheim var forbruket 12,0 kWh/100km :o :D

Ser du nevner stadig flere ulemper med iPace, Ingeniøren - jeg sa jo det kom til å dukke opp klare ulemper med den ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA